[V40 1.8 122KM 02r] Problemy z automatem

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kanigowsky
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2022, o 09:44
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Gorzow
imię: Lukasz

[V40 1.8 122KM 02r] Problemy z automatem

Post autor: kanigowsky » 23 lip 2022, o 10:46

Hej wszystkim!

Temat jest całkiem zawiły, ale muszę w końcu rozwiać swoje wątpliwości i ustalić jakiś plan działania.
Jeżdżę moją Vką przez około rok, po 3msc od zakupu zauważyłem, że skrzynia automatyczna lekko.. kopie?
To był mój pierwszy automat, więc na dobrą sprawę uznałem, że nie ma tragedii i jedziemy dalej.

Problem zaczął się pogłębiać, zaniepokojony pojechałem do znajomego mechanika i stwierdził, że skrzynia się kończy.
Niezbyt uśmiechało mi się ją wymieniać, dlatego zapytałem się o to, jakie mamy opcje. Padło na wymianę oleju i kalibrację.

Na próbę, przelaliśmy chyba 7L oleju w sposób "pseudodynamiczny", zdjęcie tego co wyszło, zostawiam tutaj..

Obrazek

W środku, na całe szczęście, nie było żadnego metalu. Sprawdzaliśmy mocnym magnesem i nic nie udało się wyłowić.
Po wymianie i zrobieniu kalibracji same przełożenia biegów były O WIELE bardziej gładkie. Jakieś okazjonalne, malutkie szarpnięcie się zdarzyło, ale bez przesady.

Po jakimś dłuższym czasie, skrzynia znowu powolutku zaczyna pogarszać swoje właściwości jezdne, tj. raz kiedyś sobie szarpnie albo kopnie. Fakt, nie jest to z taką częstotliwością, jak wtedy, ale jednak. Dodatkowo, po wrzuceniu np. wstecznego, ze skrzyni wydobywa się taki głuchy dźwięk, jakby pukanie. Konwerter robi papa?
Kolejnym dziwnym zjawiskiem jest to, że jak ostatnio przez przypadek rozładowałem aku, zresetował się komp skrzyni, to bez kalibracji etc. działała troszkę lepiej, niż normalnie.. elektrozawory?

Dostaje już na łeb, jeśli o to chodzi i nie wiem, co jest najsensowniejszym wyborem. Przelać znowu pozostałości oleju i liczyć, że będzie działała jak najdłużej, czy może podjąć się jakiejś "dodatkowej" diagnostyki? Jeśli tak, to co mogę zrobić we własnym zakresie, żeby sprawniej określić, co mu dolega?

Wymieniał ktoś z Was ostatnio skrzynię? Z jakimi kosztami się to wiązało? (głównie chodzi mi o części, bo wiadomo, robocizna różnie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”