Jak w temacie. Szukam informacji na temat tego jak ustawić gruszkę do zaworu Waste Gate na turbinie. Wymieniałem turbinę, teraz gruszkę mam szczelną. Zawór normalnie jest zamknięty, wystarczy podać 0,2 bara na gruchę i zawór zaczyna się otwierać. PYTANIE jak tą gruszkę ustawić. Reklamacja turbiny już nie wchodzi w grę JBC. W dodatku mam instalację LPG i na starej turbinie przy pełnym bucie odcinało gaz, teraz tego efektu nie ma, mocy silnik też nie ma. Myślę że jest to spowodowane tym że jest trójnik który łączy kolektor ssący za przepustnicą z czujnikiem ciśnienia od instalacji LPG i króćcem z parownika. Wcześniej było większe ciśnienie doładowania bo gruszka dziurawa i to ciśnienie szło na parownik który podawał przez to mniej gazu aż w końcu go odcinało.
Najlepiej by było jakieś zdjęcia albo skany z programów/katalogów, a nie że ktoś napisze tyle i tyle i ja mam w to ślepo wierzyć.
czujnika ciśnienia doładowania to w tym samochodzie nie ma, ale z instalacji LPG przy 4700 obr/min ciśnienie doładowania wynosiło 0,47 bara, albo 1,47 bara ciśnienia bezwzględnego jak kto woli. Więc przy jakich obrotach ciśnienie turbo powinno być już maksymalne i ile powinno wynosić?
silnik B4204T 160 KM
[S40 ALL] ciśnienie TURBO
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 22:36
- Model: s40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: GARAZU
- imię: BAKA
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 22:36
- Model: s40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: GARAZU
- imię: BAKA
Re: [S40 ALL] ciśnienie TURBO
no więc mimo dużego zainteresowania tematem, znalazłem sam te informacje. Ale i tak są nie jasne dla mnie, ciśnienie osiąga 0,5 bara a czasem wskoczy na 0,6 przy zmianie biegu ale nadal nie wiem od jakich obrotów ma być
może i temat był, ale 3/4 forum jest poblokowane .
w każdym bądź razie pozostaje mi jeszcze temat obcinania czasów wtrysków podczas przyśpieszania.
no więc na wykresach z instalacji gazowej widać tą niebieską linię. to jest czas wtrysków i zaznaczyłem myszką moment w którym np jeden wtrysk jest odłączony na chwilę. Ciśnienie MAP na tym zdjęciu jest mierzone wg metody post wyżej. Ogólnie kolor literek po prawej ma odzwierciedlenie w kolorze na wykresie. Może ktoś coś podpowie. Świece podmieniane , cewki też, nawet konektory zmieniłem. Po wymianie turbo na takie ze szczelną gruszką WG, jest odczuwalny spadek mocy.
na drugim zdjęciu widać jak czwarty wtrysk ma obcięty czas.
może i temat był, ale 3/4 forum jest poblokowane .
w każdym bądź razie pozostaje mi jeszcze temat obcinania czasów wtrysków podczas przyśpieszania.
no więc na wykresach z instalacji gazowej widać tą niebieską linię. to jest czas wtrysków i zaznaczyłem myszką moment w którym np jeden wtrysk jest odłączony na chwilę. Ciśnienie MAP na tym zdjęciu jest mierzone wg metody post wyżej. Ogólnie kolor literek po prawej ma odzwierciedlenie w kolorze na wykresie. Może ktoś coś podpowie. Świece podmieniane , cewki też, nawet konektory zmieniłem. Po wymianie turbo na takie ze szczelną gruszką WG, jest odczuwalny spadek mocy.
na drugim zdjęciu widać jak czwarty wtrysk ma obcięty czas.