[V40 1.8 122km] Biały dym i znikający płyn chłodniczy
: 12 wrz 2022, o 07:42
Cześć, mam problem z moim v40. Płyn chłodniczy potrafi spaść dużo poniżej minimum. Po dolaniu go do minimum wzrasta dużo powyżej maxa i jest na równo z korkiem. Odsysam trochę płynu aby był pomiędzy min i max. Płyn znowu spada poniżej minimum i po krótkim dystansie wraca na minimum.
Dzieje się tak w kółko
Samochód bardzo często dymi na biało niezależnie od temperatury na dworze i temperatury silnika. Nie grzeje się. Węże od chłodnicy są mięciutkie. Pod korkiem oleju nie ma masła. Po cichu liczę, że dymienie jest spowodowane kątem, bo mam jakiś zamiennik i świeci mi błąd P0420
Czy to są objawy stricte wskazujące na uszczelkę pod głowicą?
W sumie tak teraz sobie uświadomiłem, że praktycznie tyle samo płynu dolewam ile odsysam
Właśnie przeprowadziłem test na upg na ciepłym i zimnym. Wyszedł negatywny
Zauważyłem że jak płyn się podnosi to w górnym wężu chłodnicy jest powietrze które słychać po ściśnięciu węża. Zauważyłem również, że po zamknięciu albo otwarciu termostatu płyn został zassany.
Dzieje się tak w kółko
Samochód bardzo często dymi na biało niezależnie od temperatury na dworze i temperatury silnika. Nie grzeje się. Węże od chłodnicy są mięciutkie. Pod korkiem oleju nie ma masła. Po cichu liczę, że dymienie jest spowodowane kątem, bo mam jakiś zamiennik i świeci mi błąd P0420
Czy to są objawy stricte wskazujące na uszczelkę pod głowicą?
W sumie tak teraz sobie uświadomiłem, że praktycznie tyle samo płynu dolewam ile odsysam
Właśnie przeprowadziłem test na upg na ciepłym i zimnym. Wyszedł negatywny
Zauważyłem że jak płyn się podnosi to w górnym wężu chłodnicy jest powietrze które słychać po ściśnięciu węża. Zauważyłem również, że po zamknięciu albo otwarciu termostatu płyn został zassany.