[V40 2.0T na bloku b4194T] Kilka pytań

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
aro24
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
Model: v40
Silnik: B4194T/B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Konin
imię: Arek

[V40 2.0T na bloku b4194T] Kilka pytań

Post autor: aro24 » 7 wrz 2019, o 17:03

Na sam początek witam wszystkich serdecznie, gdyż jestem tu nowy :)
A teraz opiszę swój przypadek:

Posiadam v40 2003 r 2.0T 200km B4104T5, tradycyjnie pękła tuleja. Złożyłem silnik na dole od 1.9 b4194t a głowica i wałki od 2.0.
Podczas składnia okazało się również, że turbina jest w stanie agonalnym :( nie jest to jednak tragedia ponieważ mam turbo od B5234t3 250KM z v70 którą właśnie tam wciskam. Pytania które mnie dręczą:
1.Ile znoszą korbowody od b4194t ?
2.Czy niebieskie wtryskiwacze z b5234t3 są wydajniejsze od czerwonych z b4204t5.
3. Na ile orientacyjnie pozwoli seryjny wydech?

Początkowo plan był na 230-240km jednak myślę, że z turbo 16T te 260-280 nie będzie problem, boję się tylko o silnik. Pluję sobie w brodę, że nie przymierzyłem korb od 2.0 które wyglądają na masywniejsze.

Może ktoś rozwieje moje wątpliwości. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: turboni » 7 wrz 2019, o 17:25

Silnik cały B4194T bez zakucia wytrzyma do 350KM.
Miałem gdzieś taką oficjalną informację Volvo.
Wtryski niebieskie są mniej wydajne od czerwonych. Czerwone mają wydajność 440cc.
Wydech 2,5" czyli to co jest w T4 max 400-450KM. Poszukaj w necie to takie info znajdziesz.
Wąskim gardłem może być seryjny kat i środkowy wydech.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: NoViK » 7 wrz 2019, o 17:55

Tak jak Paweł napisał. A korby powinny być w dwóch przypadkach takie same. Złożyłem jeden taki silnik który do dziś śmiga. Jak masz zamiar wsadzić te turbo tam?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro24
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
Model: v40
Silnik: B4194T/B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Konin
imię: Arek

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: aro24 » 8 wrz 2019, o 09:53

Będę chciał wsadzić cały kolektor od t5 z odciętym kanałem na 5 cyl, ale to tylko plany. Po wstępnych przymiarkach powinno pasować

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: NoViK » 8 wrz 2019, o 12:18

Kakao kiedyś spawał dwa kolektory w jeden żeby takiego moda upchnac. Upg założyłeś od B4194T2? Przerobiłeś obudowę rozrządu jak składałeś silnik?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro24
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
Model: v40
Silnik: B4194T/B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Konin
imię: Arek

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: aro24 » 8 wrz 2019, o 13:40

Przeglądałem temat i widziałem to spawanie z 2, otwory pasują i odcięcie kanału to mniej roboty o ile nie będzie o nic wadzić. UPG od T2 bo inaczej kanały wodne nie pasowały, jeden okrągły otwór tam jest zbędny i dla pewności dałem pasty beztlenowej. Osłonę na 2.0 miałem połamaną i założyłem od 1.9 wycinając większe zagłębienie przy walkach, pytanie czy teraz zewnętrzne osłony dopasuje.
Co do montażu turbo w tygodniu jak zrobię to wrzucę fotki, może komuś się przyda.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: NoViK » 8 wrz 2019, o 14:25

To dobrze z tą uszczelka zrobiłeś, bo inaczej słaby temat by był. Obudowa nie podpasuje Ci, bo masz zmienna fazę. Trzeba trochę rzeźbić w paru miejscach i wejdzie bez problemu poliftowa. No i magistrala wodna musi być od bloku przedliftowego wraz z przewodami chlodniczymi do turbo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro24
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
Model: v40
Silnik: B4194T/B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Konin
imię: Arek

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: aro24 » 8 wrz 2019, o 14:59

Myślałem cały zewnętrzny układ chłodzenia zastawić z 2.0T, nie widziałem większych różnic.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: NoViK » 8 wrz 2019, o 17:56

Wszystko inne podejdzie, ale ta magistrala co z tyłu jest musi być od przedlifta. Polift ma w innym miejscu wyprowadzenia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro24
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 7 wrz 2019, o 16:47
Model: v40
Silnik: B4194T/B4204T5
moc: 200+
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Konin
imię: Arek

Re: V40 2.0T na bloku b4194T, kilka pytań

Post autor: aro24 » 8 wrz 2019, o 19:07

Jutro to dokładnie zbadam. Zastanawiam się jeszcze nad poprawieniem odmy. Przydał by się jakiś schemat podciśnień turbo itd, coś w necie znajduje ale do 5cyl i nie wiem czy się tym w pełni sugerować .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”