[V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Trochę poszukałem no i wygląda na to, że tak będzie z tymi wtyczkami jak piszesz - w tunelu środkowym.
W tym wątku też się głowili
viewtopic.php?f=81&t=3165&start=10#p66333
Ja jeszcze nie grzebałem w swoim z sondami, ale też tak będę miał rozlokowane wtyczki prawdopodobnie bo na podszybiu w komorze nie mam żadnej wtyczki 4-pinowej od sond.
W tym wątku też się głowili
viewtopic.php?f=81&t=3165&start=10#p66333
Ja jeszcze nie grzebałem w swoim z sondami, ale też tak będę miał rozlokowane wtyczki prawdopodobnie bo na podszybiu w komorze nie mam żadnej wtyczki 4-pinowej od sond.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Co prawda nie mam uprawnień, żeby przeglądać część forum do jakiego dałeś link, ale myślę, że wpływ na rodzaj montażu sondy, ma nie tyle rok albo silnik, co kraj montażu samochodu.
Mój pochodzi z Holandii, może stąd takie rozwiązanie. I całe szczęście, że mam te sondy w kabinie bo to oszczędza trochę problemów, niemniej kwestia wyciągnięcia sterownika nadal pozostaje nierozwiązana. Cóż, najwyżej będzie to musiało chwilkę poczekać ale nie daruję
Mój pochodzi z Holandii, może stąd takie rozwiązanie. I całe szczęście, że mam te sondy w kabinie bo to oszczędza trochę problemów, niemniej kwestia wyciągnięcia sterownika nadal pozostaje nierozwiązana. Cóż, najwyżej będzie to musiało chwilkę poczekać ale nie daruję
I obyś nigdy z sondami problemu nie miał. W swoim robiłem wydech, wymianę chłodnicy, filtrów, radia, podświetlenia zegarów (swoją drogą zegary wyszły pięknie) , parę innych rzeczy i na żadnym etapie nie miałem takich problemów jak przy elektryce...Robbie 70 pisze: ↑2 sty 2023, o 12:02Trochę poszukałem no i wygląda na to, że tak będzie z tymi wtyczkami jak piszesz - w tunelu środkowym.
W tym wątku też się głowili
viewtopic.php?f=81&t=3165&start=10#p66333
Ja jeszcze nie grzebałem w swoim z sondami, ale też tak będę miał rozlokowane wtyczki prawdopodobnie bo na podszybiu w komorze nie mam żadnej wtyczki 4-pinowej od sond.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Czas na kolejne wieści.
Wczoraj udało się posiedzieć nad Dzidzią, ale byłem zbyt zmęczony, żeby dodawać zdjęcia.
Na sam początek, gdyby ktoś chciał wyciągnąć z V40 sterownik silnika (ECU), widać je poniżej (jest przypięty do tunelu środkowego w prostej linii pod radiem).
https://photos.app.goo.gl/L7wYzuHYF3dWeLZS7
Sterownik jest zaklęty w klamrę, taki system anty-kradzieżowy.
Jak go wydobyć? Od strony pasażera to wygląda tak:
https://photos.app.goo.gl/k2auB8EfXi1aK3fF6
Śruba w okręgu, to śruba łamana. To tylko wygląda jak "nit". To jest śruba, która przy odpowiedniej sile dokręcenia, samoistnie urywa sobie łeb. Z drugiej strony klamry jest wspawana nakrętka. Jak to rozmontować? Są dwie możliwości na moje oko.
1) Rozwiercić śrubę ale dostęp jest tam mierny.
2) Wziąć przecinak i z wyczuciem zacząć bić przecinakiem krawędź śruby, tak jak byśmy chcieli ją odkręcić.
Na zdjęciu widać ślady po przecinaku, zrozumiecie o co chodzi:
https://photos.app.goo.gl/zfKRfzLCGbfmzkAZ8
Sterownik wyjęty.
Wracając do tematu sondy. Wykonałem wszystkie instrukcje.
Zrobiłem przedłużkę z bezpiecznika '21 do wnętrza, żebym miał wszystko pod ręką.
Multimetr do bezpiecznika '21, druga sonda miernika w gniazdo sondy lambda (wiązka podpięta do sterownika silnika). Zasilanie pojawia się na czerwono-czarnym przewodzie. Tutaj zdjęcie poglądowe GNIAZDA sondy, tam kawałek mocowania jest widoczny:
https://photos.app.goo.gl/bR4gi1aWLjDs5Zb27
Pozostałe przewody sprawdzone zgodnie z zaleceniami kolegi Robbie 70 - wszystkie przewody są podłączone i sprawne.
Na wszelki wypadek wszystko zostało umyte preparatem do konserwacji złączy elektrycznych.
Wszystkie przewody siedzą pewnie w swoich slotach, brak widocznych uszkodzeń. Przejście do masy ma tylko przewód masowy.
Przewody pomiędzy sobą nie mają żadnego przejścia.
Nie sprawdzałem nic pod względem oporności bo nie wiem jakie wartości powinny się pokazać, ani na jakie konkretnie ustawienie przełączyć multimetr.
Jedna rzecz jest pod znakiem zapytania. Tutaj zdjęcie poglądowej:
https://photos.app.goo.gl/SVusLfuzdcf8u2Sm6
Biała wtyczka po lewej stronie to wtyka sondy lambda (tej z awarią). Czarne gniazdo po prawej to gniazdo bezpośrednio idące do sterownika silnika.
Samochód ma teoretycznie nie dłubaną elektrykę, ale ma też 242k przebiegu i tylko Volvo wie, co tak naprawdę w nim robiono.
Zastanawiam się, czy WTYKA do GNIAZDA pokrywają się ułożeniem przewodów. Niestety PÓKI CO nie posiadam schematu elektrycznego posiadanej sondy lambda a jest nią HELLA 6PA 358.066-091
Jestem już lekko śpiący, ale chodzi mi o to, że przewody mogą być sprawne jak i cała sonda, ale np aby wszystko działało prawidłowo, trzeba by otworzyć WTYKĘ sondy i zamienić miejscami przewody żółty z białym (taki przykład).
Napiszę do sklepu skąd ją mam, może pomogą.
Inne pomysły?
EDIT: Oprócz do sklepu, napisałem też do oficjalnego dystrybutora HELLA na Polskę. Trzeba się chwytać każdej możliwości do rozwiązania wszystkich kwestii
Wczoraj udało się posiedzieć nad Dzidzią, ale byłem zbyt zmęczony, żeby dodawać zdjęcia.
Na sam początek, gdyby ktoś chciał wyciągnąć z V40 sterownik silnika (ECU), widać je poniżej (jest przypięty do tunelu środkowego w prostej linii pod radiem).
https://photos.app.goo.gl/L7wYzuHYF3dWeLZS7
Sterownik jest zaklęty w klamrę, taki system anty-kradzieżowy.
Jak go wydobyć? Od strony pasażera to wygląda tak:
https://photos.app.goo.gl/k2auB8EfXi1aK3fF6
Śruba w okręgu, to śruba łamana. To tylko wygląda jak "nit". To jest śruba, która przy odpowiedniej sile dokręcenia, samoistnie urywa sobie łeb. Z drugiej strony klamry jest wspawana nakrętka. Jak to rozmontować? Są dwie możliwości na moje oko.
1) Rozwiercić śrubę ale dostęp jest tam mierny.
2) Wziąć przecinak i z wyczuciem zacząć bić przecinakiem krawędź śruby, tak jak byśmy chcieli ją odkręcić.
Na zdjęciu widać ślady po przecinaku, zrozumiecie o co chodzi:
https://photos.app.goo.gl/zfKRfzLCGbfmzkAZ8
Sterownik wyjęty.
Wracając do tematu sondy. Wykonałem wszystkie instrukcje.
Zrobiłem przedłużkę z bezpiecznika '21 do wnętrza, żebym miał wszystko pod ręką.
Multimetr do bezpiecznika '21, druga sonda miernika w gniazdo sondy lambda (wiązka podpięta do sterownika silnika). Zasilanie pojawia się na czerwono-czarnym przewodzie. Tutaj zdjęcie poglądowe GNIAZDA sondy, tam kawałek mocowania jest widoczny:
https://photos.app.goo.gl/bR4gi1aWLjDs5Zb27
Pozostałe przewody sprawdzone zgodnie z zaleceniami kolegi Robbie 70 - wszystkie przewody są podłączone i sprawne.
Na wszelki wypadek wszystko zostało umyte preparatem do konserwacji złączy elektrycznych.
Wszystkie przewody siedzą pewnie w swoich slotach, brak widocznych uszkodzeń. Przejście do masy ma tylko przewód masowy.
Przewody pomiędzy sobą nie mają żadnego przejścia.
Nie sprawdzałem nic pod względem oporności bo nie wiem jakie wartości powinny się pokazać, ani na jakie konkretnie ustawienie przełączyć multimetr.
Jedna rzecz jest pod znakiem zapytania. Tutaj zdjęcie poglądowej:
https://photos.app.goo.gl/SVusLfuzdcf8u2Sm6
Biała wtyczka po lewej stronie to wtyka sondy lambda (tej z awarią). Czarne gniazdo po prawej to gniazdo bezpośrednio idące do sterownika silnika.
Samochód ma teoretycznie nie dłubaną elektrykę, ale ma też 242k przebiegu i tylko Volvo wie, co tak naprawdę w nim robiono.
Zastanawiam się, czy WTYKA do GNIAZDA pokrywają się ułożeniem przewodów. Niestety PÓKI CO nie posiadam schematu elektrycznego posiadanej sondy lambda a jest nią HELLA 6PA 358.066-091
Jestem już lekko śpiący, ale chodzi mi o to, że przewody mogą być sprawne jak i cała sonda, ale np aby wszystko działało prawidłowo, trzeba by otworzyć WTYKĘ sondy i zamienić miejscami przewody żółty z białym (taki przykład).
Napiszę do sklepu skąd ją mam, może pomogą.
Inne pomysły?
EDIT: Oprócz do sklepu, napisałem też do oficjalnego dystrybutora HELLA na Polskę. Trzeba się chwytać każdej możliwości do rozwiązania wszystkich kwestii
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Witojcie.
Człowiek z HELLA okazał się bardzo pomocny i szybko udzielił odpowiedzi:
Czerwony: grzałka (+)
Czarny: sygnał - wyjście
Żółty: sygnał - wejście
Biały: grzałka (-)
Dobrze myślę, że patrząc na to zdjęcie:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 1Jc3BidXFn
Przewody we WTYCZCE sondy powinny zmienić się kolejnością? Mam na myśli przewody BIAŁY i CZARNY..?
Decyduj, Panie mądry bo ja nie jestem pewny.
Człowiek z HELLA okazał się bardzo pomocny i szybko udzielił odpowiedzi:
Czerwony: grzałka (+)
Czarny: sygnał - wyjście
Żółty: sygnał - wejście
Biały: grzałka (-)
Dobrze myślę, że patrząc na to zdjęcie:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 1Jc3BidXFn
Przewody we WTYCZCE sondy powinny zmienić się kolejnością? Mam na myśli przewody BIAŁY i CZARNY..?
Użyłem cytatu, tylko po to, żebyś miał powiadomienie o moim poprzednim pościeRobbie 70 pisze: ↑2 sty 2023, o 12:02Trochę poszukałem no i wygląda na to, że tak będzie z tymi wtyczkami jak piszesz - w tunelu środkowym.
W tym wątku też się głowili
viewtopic.php?f=81&t=3165&start=10#p66333
Ja jeszcze nie grzebałem w swoim z sondami, ale też tak będę miał rozlokowane wtyczki prawdopodobnie bo na podszybiu w komorze nie mam żadnej wtyczki 4-pinowej od sond.
Decyduj, Panie mądry bo ja nie jestem pewny.
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Jeżeli zdjęcie poniżej, do którego link dałeś we wcześniejszym poście, a które określiłeś jako poglądowe i układ kabli pokrywa się z tym co jest u Ciebie w aucie to masz prawidłową kolejność po stronie wtyczki sondy.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2023, o 16:59 przez Robbie 70, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Nie pomyślałem wcześniej a teraz nie pamiętam. Sprawdzę jutro i podpisze na zdjęciu, który przewód po stronie GNIAZDA ma przejście w do którego pinu ECU i który jest przewodem masowym. Jedyne czego z gniazda jestem absolutnie pewien to tylko zasilanie.
Kurde mogłem to zapisać
Gdyby się okazało, że przejścia są prawidłowe i tym razem będę tego 100% pewny, to zostaje cokolwiek do sprawdzenia poza samym w ECU?
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Zerknij jeszcze raz na zdjęcie bo edytowałem je trochę.
Podstawa przy tych pomiarach to odłączony akumulator i odłączone obie wtyczki od sond. No i odłączona wtyczka od ECU.
Piszę Ci to po raz drugi bo czytając Twój wpis o mierzeniu, że gdzieś tam miałeś napięcie to mi się włos zjeżył.
Poza tym aby przejście uznać za dobre miernik powinien pokazać 0.01.
Podstawa przy tych pomiarach to odłączony akumulator i odłączone obie wtyczki od sond. No i odłączona wtyczka od ECU.
Piszę Ci to po raz drugi bo czytając Twój wpis o mierzeniu, że gdzieś tam miałeś napięcie to mi się włos zjeżył.
Poza tym aby przejście uznać za dobre miernik powinien pokazać 0.01.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Robbie 70 pisze: ↑6 sty 2023, o 17:04Zerknij jeszcze raz na zdjęcie bo edytowałem je trochę.
Podstawa przy tych pomiarach to odłączony akumulator i odłączone obie wtyczki od sond. No i odłączona wtyczka od ECU.
Piszę Ci to po raz drugi bo czytając Twój wpis o mierzeniu, że gdzieś tam miałeś napięcie to mi się włos zjeżył.
Poza tym aby przejście uznać za dobre miernik powinien pokazać 0.01.
Spokojnie, może błędnie to opisałem ale akumulator był odpięty, wtyczka od ECU również.
Po prostu zaczynam wymyślać jakieś teorie, bo frustracja uwierz mi, sięga zenitu.
W każdym razie przewody nie są sprawdzone jeszcze na oporność, bo nie wiem jak należy to zrobić.
Ważna rzecz z tego co napisałeś. Do pomiarów sonda tylna była wpięta cały czas, jako że to przednią stwarza problemy. Myślałem że to nie przeszkadza
EDIT: pomiary tak czy inaczej zrobię raz jeszcze bo nie dam sobie ręki uciąć , że na każdym przewodzie wynik był 001
No dobra. Teraz wiem już o wiele więcej, brak doświadczenia przy elektryce jednak wychodzi bardzo szybko na wierzch.
Postaram się na dniach zrobić pomiary bez głupich i drobnych błędów.
Odezwę się gdy wszystko będzie sprawdzone
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Pisałem żeby obie wtyczki sond odpiąć ponieważ sondy są ze sobą trochę połączone. Mają wspólne styki 1 i 3 ze zdjęcia.
Więc jeśli na tych kablach sondy za katalizatorem, którą uważasz za sprawną, będzie coś nie echt to może to mieć wpływ na pomiary czy działanie tej sondy, którą podejrzewasz.
Więc jeśli na tych kablach sondy za katalizatorem, którą uważasz za sprawną, będzie coś nie echt to może to mieć wpływ na pomiary czy działanie tej sondy, którą podejrzewasz.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Rozumiem.
Zatem jak będę mógł i miał możliwość poleżeć pod samochodem to sprawdzę elektrykę jak trzeba. Dzięki za wskazówki.
Zatem jak będę mógł i miał możliwość poleżeć pod samochodem to sprawdzę elektrykę jak trzeba. Dzięki za wskazówki.