[V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
[V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Hej wszystkim.
Mam problem ciągnący się odkad kupiłem swoje V40.
W skrócie - świeci się check engine, OBD wskazuje jednoznacznie na sondę lambda przed katalizatorem. Napięcie trzyma w miare ale potrafi się zawahać. Sondy były testowane trzy - dobierane według VIN.
Efekt?
Pierwsza, check ale silnik pracuje normalnie. Po usunięciu błędu check od razu wraca.
Druga zalewała silnik paliwem i od razu poszła do zwrotu.
Teraz mam zainstalowana sondę, dobrana pod VIN i też sprawdzana pod kątem silnika.
Ostatnio silnik na autostradzie dławił się, po chwili odpoczynku pracował normalnie.
Panowie i Panie, pomóżcie mi zdiagnozować problem bo nie wierzę, że trzy sondy z rzędu są wadliwe bądź źle dobrane.
Jak za pomocą np multimetru sprawdzić co się dzieje z tą sondą?
Prosiłbym o opis jak dla idioty, pt czarna sondę miernika przyłóż tutaj albo tam, ustawiając miernik na taki pomiar.
Z mechaniki trochę umiem ale elektryka to czarna magia.
Silnik to czysta benzyna, nie miał i nie wie co to LPG.
Mam problem ciągnący się odkad kupiłem swoje V40.
W skrócie - świeci się check engine, OBD wskazuje jednoznacznie na sondę lambda przed katalizatorem. Napięcie trzyma w miare ale potrafi się zawahać. Sondy były testowane trzy - dobierane według VIN.
Efekt?
Pierwsza, check ale silnik pracuje normalnie. Po usunięciu błędu check od razu wraca.
Druga zalewała silnik paliwem i od razu poszła do zwrotu.
Teraz mam zainstalowana sondę, dobrana pod VIN i też sprawdzana pod kątem silnika.
Ostatnio silnik na autostradzie dławił się, po chwili odpoczynku pracował normalnie.
Panowie i Panie, pomóżcie mi zdiagnozować problem bo nie wierzę, że trzy sondy z rzędu są wadliwe bądź źle dobrane.
Jak za pomocą np multimetru sprawdzić co się dzieje z tą sondą?
Prosiłbym o opis jak dla idioty, pt czarna sondę miernika przyłóż tutaj albo tam, ustawiając miernik na taki pomiar.
Z mechaniki trochę umiem ale elektryka to czarna magia.
Silnik to czysta benzyna, nie miał i nie wie co to LPG.
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Jakiś kod błędu po tym zapaleniu check'a odczytałeś ?
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Skaner taki pół profesjonalny wskazał błąd "Oxygen Sensor error/failure" generalnie jestem pewien że to sonda PRZED katalizatorem, bo odłączyłem wtyczkę, włączyłem OBD i nie pokazywał żadnego błędu poza brakiem połączenia z sonda, druga lambda działała bez zarzutu.
Przy podłączeniu pierwszej z nowych sond, check zniknął na kilka sekund ale wrócił. Od tamtej pory nie chce zniknąć
Przy podłączeniu pierwszej z nowych sond, check zniknął na kilka sekund ale wrócił. Od tamtej pory nie chce zniknąć
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Mam kolejne pytanie. Towarzysze, pomóżcie mi rozgarnac kolory przewodów gniazda sondy lambda kolory są takie:
Czarny
Czerwony
Biały
Żółty
Z taką wiedzą będę miał pojęcie jak sprawdzić wiązkę elektryczna.
Obstawiał bym:
Czarny "minus"
Czerwony "plus"
Żółty "masa"
Bialy to nie mam pojęcia
Czarny
Czerwony
Biały
Żółty
Z taką wiedzą będę miał pojęcie jak sprawdzić wiązkę elektryczna.
Obstawiał bym:
Czarny "minus"
Czerwony "plus"
Żółty "masa"
Bialy to nie mam pojęcia
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Miałem na myśli kod błędu w postaci numerycznej np. P0135 ....itp., bo "Oxygen Sensor error/failure" to wszystko i nic niestety.
Na schemacie są inne kolory:
Zasilanie grzałki sondy
1 - czerwony z czarnym paskiem
2 - zielony z białym paskiem
Element pomiarowy
3 - biały z czarnym paskiem
4 - różowy
Na schemacie są inne kolory:
Zasilanie grzałki sondy
1 - czerwony z czarnym paskiem
2 - zielony z białym paskiem
Element pomiarowy
3 - biały z czarnym paskiem
4 - różowy
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Hej,
Wiem wiem że chodziło o kody nie sam napis.
Frustracja zawiodła mnie do sklepu, kupiłem skaner OBD2, nie jakiś tam super ale jest.
Kody błędów to:
P0030
P0036
P0138
P0141
Zdążyłem poczytać tylko o P0030
Konkluzje póki co mam taką, że w weekend zrobię możliwie drobiazgową inspekcję przewodów elektrycznych pod maską.
W kabinie, przy wtyczce sondy wszystko wygląda na całe. Niestety dostęp do warsztatu mam ograniczony, ale jeśli będzie trzeba zajrzeć pod samochód - to dopiero w przyszłym tygodniu a nawet roku.
V40 "Dzidzię" mam dość krótko, problem z sonda został zidentyfikowany przez mechanika o wątpliwych umiejętnościach ale wtedy wóz jeszcze nie był mój.
Obecnie jest zamontowana 3. sonda bo do tej pory byłem pewien, że coś z sondami jest po prostu nie tak. Wiadomo, wszystko można było rozegrać inaczej i w lepszej kolejności, ale Dzidzia jest moim pierwszym własnym wozem i jak to przy dziecku, czasem się nie myśli o oczywistych rzeczach.
Czekam na sugestie, być może znane mankamenty koniecznie do sprawdzenia a w międzyczasie, w weekend zrobię co mogę na obecną chwilę.
Hej, jako że nie mam dostępu do działu forum że schematami. Czy mógłby ktoś poratować wiedzą, które przewody w sterowniku silnika pochodzą od sondy lambda PRZED katalizatorem?
Chodzi mi o silnik B4184S2
Wiem wiem że chodziło o kody nie sam napis.
Frustracja zawiodła mnie do sklepu, kupiłem skaner OBD2, nie jakiś tam super ale jest.
Kody błędów to:
P0030
P0036
P0138
P0141
Zdążyłem poczytać tylko o P0030
Konkluzje póki co mam taką, że w weekend zrobię możliwie drobiazgową inspekcję przewodów elektrycznych pod maską.
W kabinie, przy wtyczce sondy wszystko wygląda na całe. Niestety dostęp do warsztatu mam ograniczony, ale jeśli będzie trzeba zajrzeć pod samochód - to dopiero w przyszłym tygodniu a nawet roku.
V40 "Dzidzię" mam dość krótko, problem z sonda został zidentyfikowany przez mechanika o wątpliwych umiejętnościach ale wtedy wóz jeszcze nie był mój.
Obecnie jest zamontowana 3. sonda bo do tej pory byłem pewien, że coś z sondami jest po prostu nie tak. Wiadomo, wszystko można było rozegrać inaczej i w lepszej kolejności, ale Dzidzia jest moim pierwszym własnym wozem i jak to przy dziecku, czasem się nie myśli o oczywistych rzeczach.
Czekam na sugestie, być może znane mankamenty koniecznie do sprawdzenia a w międzyczasie, w weekend zrobię co mogę na obecną chwilę.
Hej, jako że nie mam dostępu do działu forum że schematami. Czy mógłby ktoś poratować wiedzą, które przewody w sterowniku silnika pochodzą od sondy lambda PRZED katalizatorem?
Chodzi mi o silnik B4184S2
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
A dlaczego nie masz dostępu ?
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
"Nie masz uprawnień do przeglądania lub czytania tematów na tym forum."
Wiem, że wystarczy udzielać się na forum i zostaną te działy przede mną odblokowane, ale będąc na etapie bardziej zdobywania wiedzy, niż dzielenia się tą, którą posiadam, nie chce spamować na każdym dziale głupot. Dlatego jeśli nie mam nic do powiedzenia, milczę, zamiast na pytanie odpowiadać "no, ja nie wiem, ale może ktoś wie to pytaj dalej"
NO już raz pokazałeś jak się nabija posty
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Według schematu powyżej.
Zasilanie grzałki sondy
1 - czerw_czarn > bezpiecznik 18 komora silnika (wspólne też dla grzałki sondy za kataliz.)
2 - ziel_biały > Pin 63 ECU
Element pomiarowy
3 - biało_czarny > Pin 75 ECU
(wspólna masa ze sterownika dla elementu pomiarowego obu sond tj. przed i za kataliz.)
4 - różowy > Pin 45 ECU
(na schemacie z Haynes'a ten kabelek ma kolor żółto_szary)
Zasilanie grzałki sondy
1 - czerw_czarn > bezpiecznik 18 komora silnika (wspólne też dla grzałki sondy za kataliz.)
2 - ziel_biały > Pin 63 ECU
Element pomiarowy
3 - biało_czarny > Pin 75 ECU
(wspólna masa ze sterownika dla elementu pomiarowego obu sond tj. przed i za kataliz.)
4 - różowy > Pin 45 ECU
(na schemacie z Haynes'a ten kabelek ma kolor żółto_szary)
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 13:26
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine
Człowieku ze złota, prawie Cię pokochałem!Robbie 70 pisze: ↑31 gru 2022, o 06:00Według schematu powyżej.
Zasilanie grzałki sondy
1 - czerw_czarn > bezpiecznik 18 komora silnika (wspólne też dla grzałki sondy za kataliz.)
2 - ziel_biały > Pin 63 ECU
Element pomiarowy
3 - biało_czarny > Pin 75 ECU
(wspólna masa ze sterownika dla elementu pomiarowego obu sond tj. przed i za kataliz.)
4 - różowy > Pin 45 ECU
(na schemacie z Haynes'a ten kabelek ma kolor żółto_szary)