[V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: Yaro » 6 sie 2023, o 10:01

ojczyk pisze:
4 sie 2023, o 22:00
I tu mam pytanie pierwsze: Czy da się samym komputerem/parametrami sprawdzić sprawdzić czy sonda uległa awarii i trzeba ją wymienić? Czy to jest bardziej temat wymiany w ciemno.
Da się sprawdzić samym kompem. Tyle, że czasami, tak jak w tym przypadku nieszczelny wydech może generować błąd sondy gdyż ta nawet jeżeli będzie sprawna będzie czytała nieprawdziwy skład mieszanki spalin.
Mechanik powinien najpierw doprowadzić wydech do kultury i dopiero brać się za diagnostykę.
Niemniej pozostaje pytanie która i jakie błędy wygenerowała sonda ? Jeżeli np był to błąd grzałki to sam nieszczelny wydech nie ma tu nic do rzeczy.
A do nr sond żeby uzyskać nr oe daj vin. Rok produkcji nie oznacza roku modelowego, a to różnica.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ojczyk
Posty: 2
Rejestracja: 4 sie 2023, o 21:38
Model: v40
Silnik: B4184S2
moc: 1222
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Polska
imię: ojczyk

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: ojczyk » 7 sie 2023, o 20:41

Yaro pisze:
6 sie 2023, o 10:01
A do nr sond żeby uzyskać nr oe daj vin
YV1VW14K23F978770

Dzwoniłem dzisiaj do mechanika zapytać, co wykazało podpięcie pod komputer. Mówi, że sondy lampda w porządku, jedyny błąd, jaki pokazuje, to wadliwe działanie katalizatora / niewydajny katalizator. Z czym się zgodzę, auto ma ponad 20 lat, pewnie już tam w środku niewiele zostało. Gdyby spec od gazu chciał, aby się tym najpierw zająć, zaproponował założenie emulatora. Dopiero od mechanika pierwszy raz usłyszałem o istnieniu czegoś takiego. Rozumiem, że część ta maskuje wadę katalizatora dzięki czemu sonda lambda nie wariuje. Do gaziarza będę dzwonił jutro, zapytam czy jest sens przyjeżdżać na regulację po wymianie wydechu. Nie znam się aż tak, żeby stwierdzić czy sam dziurawy wydech mógł spowodować rozregulowanie instalacji gazowej, czy może dziurawe tłumiki zbiegły się w czasie z katalizatorem i trzeba będzie jednak załatwić temat tym emulatorem.

Ten emulator da się założyć w warunkach domowych poprzez zwyczajne założenie go na sondę?

Awatar użytkownika
zsolarewicz
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: zibi

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: zsolarewicz » 9 sie 2023, o 07:51

Robbie 70 pisze:
3 sie 2023, o 07:45
.....
To o czym piszesz to fakt. Jest z tym mały bałaganik na pewno związany z rocznikiem i dodatkowo tym numerem CH.
No i zapodalem sobie SKV Essen-cokolwiek to znaczy. No i totalna dupa.
Albo kompletney szajs albo pozmieniane miescami kabelki we wtyczkach, te biale,szare i czarne.
Chyba i tak sie nie dojdzie, trzeba szukac u Drakena albo innej Helli.

Moze ktos-cos poleca sprawdzonego w tym temacie ?
ojczyk pisze:
7 sie 2023, o 20:41
Yaro pisze:
6 sie 2023, o 10:01
Ten emulator da się założyć w warunkach domowych poprzez zwyczajne założenie go na sondę?
Doloze swoje 3grosze ;)

Ten caly 'emulator' to zwykla redukcja przykrecana w miejsce sondy/dopiero sonda do niej/ ,ktora dodatkowo dławi/pare malych dziurek/ przeplyw spalin do sondy. Mniej spalin do sondy=> mniej szansy wykrycia niespalonego paliwa. Tak mniej-wiecej. Ale zwykle dziala ))

Awatar użytkownika
zsolarewicz
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: zibi

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: zsolarewicz » 9 sie 2023, o 15:17

Robbie 70 pisze:
2 sie 2023, o 21:30
zsolarewicz pisze:
2 sie 2023, o 13:11
.......

Na czerwono podkreślone są numery OE i po nich trzeba szukać ewentualnie.
Wyglada ze obie sondy maja byc tytan, kolorowe kable i praktycznie zamienne /przod-tyl/.
Zglupialem juz kompletnie. Nie wykupie wszystkich sond z Allegro zeby sprawdzic.. :end:

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: Robbie 70 » 9 sie 2023, o 16:54

zsolarewicz pisze:
9 sie 2023, o 07:51
.....
No i totalna dupa....
Możesz coś więcej......co się w ogóle dzieje, że zacząłeś w tym grzebać, bo nie doszukałem się jakiegoś obszerniejszego opisu Twojego problemu ? Gdzie masz wtyczki w tunelu czy na podszybiu w komorze silnika?
Ta SKV ESSEN...."cokolwiek to znaczy..😂" ma jakiś jeszcze numer albo literki ?

Znalazłem coś takiego i wg wszystkich info w opisie tego sklepu powinna pasować i jest uniwersalna przód/tył.

Obrazek

Awatar użytkownika
zsolarewicz
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: zibi

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: zsolarewicz » 10 sie 2023, o 08:01

Czesc, dzieki za odzew bo temat jest jakis niejasny.
Sprawa wyglada tak:

A. Wycieli mi kata z sondami, obie sondy byly na kolorowych kablach.
B. Zakupilem i zalozylem ponizsze sondy w nast kolejnosci:
1. PRZED kat: https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 3486258727
SONDA LAMBDA DIAGNOSTYCZNA PRZED KATALIZATOR
Numer katalogowy: 09SKV659
Producent: ESEN SKV
2. ZA kat: https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 2269201051
Nr Kat. 5124541 7340008802224
30630132, NR ORYGINAŁU: 30630132, EAN: 7340008802224
No i zaczely sie jaja: kody bledu /afair-p0132 i cos jeszcze/,auto nie jechalo, obroty skakaly, auto nie jechalo albo jechalo zrywami .itd
3.Diagnostyka pokazywaloa MALFUNCTION i HEATER MALFUNCTION

C. ZAMIENILEM ww sondy miejscami tzn nr 1 dalem ZA a nr 2 PRZED kat.
1. Auto jezdzi normalnie
2.Diagnostyka pokazuje P0135 - HEATER MALFUNCTION on SENSOR 1

D. W obu ww przypadkach mam napiecie na sondach 1.27V oraz TYLKO na sondzie nr 1 PłASKI wykres korekty krotkoterminowej-
-powinna byc ca.sinusoida jakas...

E. Bezpiecznik nr 18 pod maska/Engine sensors/ wyglada ok.

Zglupialem troche. Proponowane dobory na Alle to jakas paranoja.
Bede wdzieczny za sprtawdzone info w ww temacie.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: Robbie 70 » 10 sie 2023, o 09:13

Czyli, że ta sonda z kolorowymi kabelkami ma inny układ w stosunku do instalacji w aucie...... mówiąc inaczej może być tak, że na zasilanie grzałki idzie 5V ze sterownika, a na element pomiarowy 12 V z bezpiecznika nr 21. Możliwe też, że w ogóle ani grzałka ani element pomiarowy nie są zasilane.

To, że sprawdzałeś bezpiecznik od grzałki sondy nie znaczy, że po drodze gdzieś do wtyczki/gniazda w tunelu/na podszybiu (nie napisałeś gdzie masz podpięte sondy) dochodzi napięcie 12V. Ta sama sytuacja może dotyczyć 5V ze sterownika.

Prześledź ten temat od początku bo zawiera potrzebne informacje.
Na gotowca nie mam w tej chwili czasu.
Tu jeszcze zobacz...co prawda Opel
https://youtu.be/tJdJYKrlEJk

P.S A i teraz zajarzyłem......nie masz w ogóle katalizatora ???? To co ta sonda za kat. ma korygować???
Ostatnio zmieniony 10 sie 2023, o 09:22 przez Robbie 70, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zsolarewicz
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: zibi

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: zsolarewicz » 10 sie 2023, o 09:19

Robbie 70 pisze:
10 sie 2023, o 09:13
Czyli, że ta sonda z kolorowymi kabelkami ma inny układ w stosunku do instalacji w aucie...... mówiąc inaczej może być tak, że na zasilanie grzałki idzie 5V ze sterownika, a na element pomiarowy 12 V z bezpiecznika nr 21. Możliwe też, że w ogóle ani grzałka ani element pomiarowy nie są zasilane.

To, że sprawdzałeś bezpiecznik od grzałki sondy nie znaczy, że po drodze gdzieś do wtyczki/gniazda w tunelu/na podszybiu (nie napisałeś gdzie masz podpięte sondy) dochodzi napięcie 12V. Ta sama sytuacja może dotyczyć 5V ze sterownika.

Prześledź ten temat od początku bo zawiera potrzebne informacje.
Na gotowca nie mam w tej chwili czasu.
Tu jeszcze zobacz...co prawda Opel
https://youtu.be/tJdJYKrlEJk
Dzieki za konkret i!
Postaram sie wczolgac pod auto i pomierzyc napiecia.
Sondy wchodza od spodu.

Nb. Ta sonda SKV Costam ma szare,czarne,biale kable i zupelnie jest niehalo.
Poza tym ze nie ma jak zweyfikowac pinoutów na takiej sondzie-zby no porzestawiac kable na wtyczce.
Z tego co widze to jakas 'norma; poprzestawiane kable na wtyczce sondy?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2023, o 09:29 przez zsolarewicz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: Robbie 70 » 10 sie 2023, o 09:26

Jeśli masz wtyczki w tunelu środkowym to pod auto chyba nie trzeba wchodzić. Pomiary zrobisz po rozebraniu tunelu.
Co do pinout'u to może masz podobnie
Robbie 70 pisze:
6 sty 2023, o 19:52
Falconett pisze:
6 sty 2023, o 14:45
Witojcie.

Człowiek z HELLA okazał się bardzo pomocny i szybko udzielił odpowiedzi:
Czerwony: grzałka (+)
Czarny: sygnał - wyjście
Żółty: sygnał - wejście
Biały: grzałka (-)

Dobrze myślę, że patrząc na to zdjęcie:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 1Jc3BidXFn
Przewody we WTYCZCE sondy powinny zmienić się kolejnością? Mam na myśli przewody BIAŁY i CZARNY..?
Trochę mnie zastanawia ten
CZARNY sygnał wyjście.
Skoro wyjście to powinien iść do Pinu 45 ECU, który jest oznaczony strzałką jako wejście do sterownika

Obrazek

czyli do styku 4(różowy na Twoim foto, żółto-szary na schemacie)

Obrazek

Czyli ewentualna zamiana to czarny z żółtym we wtyczce sondy.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2023, o 09:31 przez Robbie 70, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zsolarewicz
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: zibi

Re: [V40 B4184 S2 2000] Sonda lambda i check engine

Post autor: zsolarewicz » 10 sie 2023, o 09:30

Robbie 70 pisze:
10 sie 2023, o 09:26
Jeśli masz wtyczki w tunelu środkowym to pod auto chyba nie trzeba wchodzić. Pomiary zrobisz po rozebraniu tunelu.
Dzieki za kawe na lawe. Tak-przegladnalem ten watek i zapoznalem sie.
OK. W sensie wyjac konsole i za radiem?
PS. Ciekawe z tymi sondami/dobór, kolejnosc/ ale moze zacznie sie wyjasniac po wyeliminowaniu kodow zw bledami w obwodach elektrycznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”