[V40 2.0 136 km] Problem z silnikiem

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

[V40 2.0 136 km] Problem z silnikiem

Post autor: Vol12 » 26 mar 2022, o 15:48

Witam, mam problem z moim losiem.
Auto nie wazne czy cieple czy zimne, ciezko zapala, ale nie zawsze. Raz sie zdazy ,ze na zimnym raz na cieplym nie ma reguly a raz pali na dotyk. Dodatkowy objaw taki ,ze na zimnym silniku auto nie chce jechac dusi sie, poprostu nie jedzie jak go zalapie to wystrzeli jak rakieta na chwile i znowu duszenie, trwa to do momementu az auto przelaczy sie na gaz(lpi vialle) po przelaczeniu jedzie normalnie nawet zimny. Zdaza sie ,ze auto przy rozruchu zalapie pracuje bardzo nierowno jakby na 1 lub dwa gary i od razu gasnie, przy drugim rozruchu pali na dotyk i normalnie jedzie🤔
Wymieniony caly uklad zaplonowy , filtry wszystkie, rozrzad, sprawdzone cisnienie na cylindrach po 12 bar na zimnym, zmierzone Cisnienie na listwie po stacyjne 3,09 po odpaleniu 2,6. Ogolnie auto troche zmulilo i duzo pali. Macie jakies pomysly co moze byc nie tak? Co jeszcze powinienem sprawdzic? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kacpon
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 30 cze 2021, o 10:41
Model: V40
Silnik: 1.8 122
moc: Km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Slavek

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: kacpon » 26 mar 2022, o 16:17

Skoro sprawdziłeś ciśnienie paliwa i wymieniłeś filtr, to z układ paliwowego zostały już tylko wtryskiwacze. Z tego co wiem to chyba nie sa wieczne.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Vol12 » 26 mar 2022, o 18:23

E tam nie sa, to je volvo😉
A tak na powaznie to wydaje mi sie ,ze gdyby byl.problem z nimi , to auto by chyba caly czas mialo problem a tu usterka wystepuje tylko na zimnym, poprawcie mnie jesli sie myle. Auto po nagrzaniu smiga na obu paliwach dobrze. Jedyny problem ktory zostaje to odpalanie nie ma reguly czy zimny czy cieply, jakies pomysly rady?

Awatar użytkownika
boloate
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
Model: S40
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Pawłowice
imię: Krystian

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: boloate » 26 mar 2022, o 19:38

A sprawdziłeś może czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Raptus » 26 mar 2022, o 23:19

a pompa paliwa ?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Borysław » 27 mar 2022, o 19:46

Odłącz podciśnienie idące z do parownika LPG ale od strony kolektora ssącego.Jeżeli wszystko ustanie, masz reduktor do roboty.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Vol12 » 28 mar 2022, o 16:34

Boryslaw mam instalacje lpi vialle wiec reduktora brak.
Jest jakis sposob na sprawdzenie czujnika temperatury?

Awatar użytkownika
boloate
Początkujący
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
Model: S40
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Pawłowice
imię: Krystian

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: boloate » 28 mar 2022, o 18:52

Najprostszy to podpięcie pod kompa i odczytanie jaka temperaturę pokazuje. Teoretycznie można go odpiąć i multimetrem mierzyć jego opór, czy zmienia się przy zmianie temperatury silnika, ale musiał byś jeszcze znać jakie wartości powinny być przy odpowiedniej temperaturze.

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Vol12 » 29 mar 2022, o 12:26

Sprawdzilem dzis cisnienie na zaworku kolo filtra paliwa, wynik to 4 bar po zaplonie i po chwili spada na 3,5 i tak trzyma.
Jest ktos kto moglby sprawdzic u siebie cisnienie w tym miejscu? Bylbym wdzieczny.
Co do czujnika temp to raczej sprawny, wraz z nagrzewaniem sie silnika pokazuje rosnaca temp zatrzymuje sie na 90 i tak trzyma.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: (V40 2.0 136 km) problem z silnikiem

Post autor: Borysław » 29 mar 2022, o 19:09

Vol12 pisze:
29 mar 2022, o 12:26
Sprawdzilem dzis cisnienie na zaworku kolo filtra paliwa, wynik to 4 bar po zaplonie i po chwili spada na 3,5 i tak trzyma.
Jest ktos kto moglby sprawdzic u siebie cisnienie w tym miejscu? Bylbym wdzieczny.
Co do czujnika temp to raczej sprawny, wraz z nagrzewaniem sie silnika pokazuje rosnaca temp zatrzymuje sie na 90 i tak trzyma.
To czujnik ciśnienia jest ok oraz pompa paliwa.Zakręć butlę LPG na noc i rano odpal silnik. Uczepiłem się LPG, bo w jednym aucie miałem podobny problem i winna okazała się właśnie instalacja.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”