[S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lis 2021, o 15:03
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 165KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Emilian
[S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Cześć, piszę do Was po poradę bo już nie mam siły... Wymieniałem UPG w swoim Volvo, zostały wymienione następujące rzeczy:
Po tej naprawie zauważyłem, że w miejscach gdzie parkuje pod autem pojawiają się kropki oleju, a podczas stania np. w korku z nawiewów czuć zapach oleju. Skontaktowałem się z warsztatem. Kazali przyjechać, powiedzieli że najprawdopodobniej już wcześniej były wycieki, bo silnik musieli umyć, ale tam gdzie oni uszczelnili wymieniając UPG, olej znalazł sobie inną drogę "ucieczki". Zostawiłem u nich auto, postawili diagnozę, skasowali 1800zł. Wymienione zostało:
Pojeździłem dzień, problem powrócił, z nawiewów czuć olej, kropki oleju pod autem... Pytanie moje jest takie, czy jest możliwe że coś źle poskładali dlatego znów zaczęło ciec, czy może po prostu błędna diagnoza, a ja niepotrzebnie wpakowałem się w koszta? Wracać do nich z reklamacją czy już może dać sobie spokój i poszukać innego warsztatu...
Po tej naprawie zauważyłem, że w miejscach gdzie parkuje pod autem pojawiają się kropki oleju, a podczas stania np. w korku z nawiewów czuć zapach oleju. Skontaktowałem się z warsztatem. Kazali przyjechać, powiedzieli że najprawdopodobniej już wcześniej były wycieki, bo silnik musieli umyć, ale tam gdzie oni uszczelnili wymieniając UPG, olej znalazł sobie inną drogę "ucieczki". Zostawiłem u nich auto, postawili diagnozę, skasowali 1800zł. Wymienione zostało:
Pojeździłem dzień, problem powrócił, z nawiewów czuć olej, kropki oleju pod autem... Pytanie moje jest takie, czy jest możliwe że coś źle poskładali dlatego znów zaczęło ciec, czy może po prostu błędna diagnoza, a ja niepotrzebnie wpakowałem się w koszta? Wracać do nich z reklamacją czy już może dać sobie spokój i poszukać innego warsztatu...
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Co to jest ZM turbiny na pierwszym paragonie?
Wymieniali uszczelniacz i uszczelkę na odpływie z turbiny?
Tam lubi wyciekać, a mało kto wymienia przy remontach te elementy. I jeżeli wymieniali to czy na oryginał.
Ps. Oe świece są sto razy lepsze i prawie dwa razy tansze
Wymieniali uszczelniacz i uszczelkę na odpływie z turbiny?
Tam lubi wyciekać, a mało kto wymienia przy remontach te elementy. I jeżeli wymieniali to czy na oryginał.
Ps. Oe świece są sto razy lepsze i prawie dwa razy tansze
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lis 2021, o 15:03
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 165KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Emilian
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Nie mam pojęcia co to te ZM, zdecydowałem się do nich zadzwonić jednak. Mam przyjechać w poniedziałek na 16, to zerkną, ale szczerze powiedziawszy nie uśmiecha mi się znów zostawiać auta, a tym bardziej wydawać znów kasę jeśli się okaże, że to oni spartolili robotę... Szczególnie tak jak pisałem, przed wymianą UPG Volvo terenu nie znaczyło...
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Jeżeli nie wymieniali oringu to tu może leżeć problem. Odpływ jeżeli puszcza olej rozchlapuje po całym silniku. Wiem z autopsji.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Często leci z odpływu turbiny. Po tym paragonie sądzę, że niestety strasznie Cię skroili. Komplet oryginalnych świec mżna kupić sporo taniej a NGK już w ogóle. Drugi paragon jest z d..., bo ten sam problem nadal występuje i kazał bym oddać kasę za robociznę.Kolejne płatne naprawy już nie wchodzą w grę. Problem pozostał więc muszą zrobić w ramach reklamacji.
To jest uszczelka turbo ZMYaro pisze: ↑22 kwie 2023, o 15:13Co to jest ZM turbiny na pierwszym paragonie?
Wymieniali uszczelniacz i uszczelkę na odpływie z turbiny?
Tam lubi wyciekać, a mało kto wymienia przy remontach te elementy. I jeżeli wymieniali to czy na oryginał.
Ps. Oe świece są sto razy lepsze i prawie dwa razy tansze
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lis 2021, o 15:03
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 165KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Emilian
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Odebrałem dziś auto, mieliście Panowie racje - w warsztacie powiedzieli że ciekło z odpływu turbiny. Powiedzieli też, że uszczelka powinna być gumowa, a jak ją zdemontowali to kruszyła się w palcach jak "spróchniałe drewno". Pieniędzy za robocizne nie wzięli, zapłaciłem tylko za ów uszczelkę, zużyty środek do mycia silnika i litr oleju który uzupełnili - groszowe sprawy wyszło 74zł, więc koniec końców zachowali się fair.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2.0T 165KM 2001] Naprawa UPG a cieknący olej
Jaki oring włożyli? Jeżeli jakiś zwykły o przekroju okręgu to problem za chwilę wróci. To ustrojstwo w serwisie kosztowało około 70-80 zł i nie jest okrągłe. Ma prostokątny przekrój.