[V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:44
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Pawel
[V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Obecnie mam problem z wolnymi obrotami. Po zakupie 2 lata temu założone zostały nowe świece Volvo i serwis olejowy. Wszystko było ok, może delikatnie falowały ale tak że nie było widać ruchu wskazówki obrotomierza.
Ostatnio na zimnym wszystko jest ok. Auto się nagrzewa, pali jeździ super. Potem po zgaszeniu, krótkiej przerwie (ide do sklepu po zakupy i wracam) obroty znikają i auto gaśnie. Wystygnie i dalej wszystko jest ok.
Zlokalizowałem wężyk podciśnienia który był sparciały w rejonie przepustnicy. Wymieniłem wężyk, wyczyściłem przepustnicę (było jakby zalane paliwem) oraz krokowca. Niestety ale dalej jest dokładnie tak samo, żadnej poprawy.
Nie mam żadnego CELa ani dodatkowych ikon na desce. Nie posiadam kompa dedykowanego do tego sterownika silnika.
Co jeszcze sprawdzić? Autko porusza się głownie po mieście, może coś jeszcze się zatkało?
Ostatnio na zimnym wszystko jest ok. Auto się nagrzewa, pali jeździ super. Potem po zgaszeniu, krótkiej przerwie (ide do sklepu po zakupy i wracam) obroty znikają i auto gaśnie. Wystygnie i dalej wszystko jest ok.
Zlokalizowałem wężyk podciśnienia który był sparciały w rejonie przepustnicy. Wymieniłem wężyk, wyczyściłem przepustnicę (było jakby zalane paliwem) oraz krokowca. Niestety ale dalej jest dokładnie tak samo, żadnej poprawy.
Nie mam żadnego CELa ani dodatkowych ikon na desce. Nie posiadam kompa dedykowanego do tego sterownika silnika.
Co jeszcze sprawdzić? Autko porusza się głownie po mieście, może coś jeszcze się zatkało?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lip 2023, o 15:58
- Model: V40
- Silnik: B4194t2
- moc: 200
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Giedlarowa
- imię: Konrad
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Witaj. Na początek wzią bym zwykły płyn do mycia szyb i spryskał wszystkie podciśnienia i miejsca gdzie może być nieszczelność. Jeśli nie ma nieszczelności i lewego powietrza. Miałem podobny problem do twojego ale na ciepłym obroty rosły i skakały, falowały bardzo mocno. Przyczyną był silnik krokowy kupiłem najtańszy zamiennik Renault, wyrzuciłem nową obudowę bo była słabo wykonana i wycięta autko dalej na niej nie pracowało zbyt dobrze. Włożyłem nowy krokowiec do starej obudowy wszystko wróciło do normy.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Silnik krokowy, czy=ujnik położenia wałka i wału oraz czujnik temperatury przy termostacie do sprawdzenia.
-
- Turysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:44
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Pawel
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Mamy nowe efekty. Po ponownym czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Chodził dobrze cały dzień a potem akcja. Link do filmu:
https://youtu.be/ipYDcKw8LAM
Ponadto śmierdzi spalonym plastikiem. Smrodu nie ma pod maską, jest za samochodem wyczuwalny naokoło kabiny pasażerskiej
Wykręciłem świece, miałem wrażenie że wewnętrzne idą lżej niż zewnętrzne. Wyglądają ok.
Odłączałem wtryski po kolei - brak reakcji na wewnętrzne cylindry (2,3)
https://youtu.be/ipYDcKw8LAM
Ponadto śmierdzi spalonym plastikiem. Smrodu nie ma pod maską, jest za samochodem wyczuwalny naokoło kabiny pasażerskiej
Wykręciłem świece, miałem wrażenie że wewnętrzne idą lżej niż zewnętrzne. Wyglądają ok.
Odłączałem wtryski po kolei - brak reakcji na wewnętrzne cylindry (2,3)
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Cewka najprawdopodobniej. Miałem podobnie. Na filmie słychać, że na dwa gary pali.
Odłącz przewody od cewek, zdemontuj cewki i zamień je miejscami. Kabli ze świec nie ruszaj tylko po zamianie cewek podepnij jak były.
Powinno być słychać różnice bo zacznie palić na 2-3 a 1-4 nie.
Odłącz przewody od cewek, zdemontuj cewki i zamień je miejscami. Kabli ze świec nie ruszaj tylko po zamianie cewek podepnij jak były.
Powinno być słychać różnice bo zacznie palić na 2-3 a 1-4 nie.
-
- Turysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:44
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Pawel
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Wskoczyła nowa cewka NGK na cylinder 2-3 i po temacie. Zastanawiam się czy prewencyjnie drugiej nie wymienić.
Najciekawsze że cewka padała po nagrzaniu, chłodziła się i auto jeździło i znowu się narzewała.....
Najciekawsze że cewka padała po nagrzaniu, chłodziła się i auto jeździło i znowu się narzewała.....
-
- Turysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:44
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Pawel
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Na pewno są fabryczne. Auto jest dziewicze. Ma najechane 152kkm.
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40, 1998, Pb 1.8 115KM] wolne obroty znikają na ciepłym
Małe sprostowanie odnośnie mojego wpisu powyżej co do zamiany cewek.
Doznałem olśnienia
Przecież wystarczy w sumie przepiąć kable i różowe wtyczki pomiędzy cewkami i efekt będzie ten sam, a roboty mniej.
Można też odpiąć kable od cewki 1 - 4 i silnik nie powinien zapalić wcale.
To tak na przyszłość dla potomnych...o ile nie będą bystrzejsi ode mnie i sami na to nie wpadną....
Doznałem olśnienia
Przecież wystarczy w sumie przepiąć kable i różowe wtyczki pomiędzy cewkami i efekt będzie ten sam, a roboty mniej.
Można też odpiąć kable od cewki 1 - 4 i silnik nie powinien zapalić wcale.
To tak na przyszłość dla potomnych...o ile nie będą bystrzejsi ode mnie i sami na to nie wpadną....