[V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Topson
Turysta
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2023, o 20:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 147kw
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Ursykow
imię: Maciej

[V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Topson » 23 paź 2023, o 21:47

Witam, próbuję rozwiązać problem który pojawił się po regeneracji turbiny, autko przed zabiegiem dmuchało 1,5bar a po regeneracji dmucha 0,9bar. Miałem uszkodzony zawór WG dlatego oddałem turbo do warsztatu (podczas sprawdzania szczelności dym uciekał z gruszki).
Teraz gdy zgłosiłem że auto straciło osiągi, odsyłają mnie do sterownika silnika ewentualnie do sprawdzenia zaworu n75.
Nie mam wykształcenia mechanicznego ale nie wydaję mi się żeby po czysto mechanicznym wyjęciu i włożeniu turbiny bez ingerencji w żadną elektronikę czy czujniki auto nagle postanowiło podawać mniej doładowania.
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych, żeby wiedzieć jak z nimi rozmawiać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pan volvuś
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2022, o 19:10
Model: V40
Silnik: 1.9T 170KM
moc: 170
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: pan volvuś » 25 paź 2023, o 20:12

pytanie , jak osiągnąłeś 1.5 bara ?
0.9 , to jeśli się nie mylę , maksymalne fabryczne doładowanie

Awatar użytkownika
Topson
Turysta
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2023, o 20:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 147kw
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Ursykow
imię: Maciej

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Topson » 28 paź 2023, o 07:32

Kupiłem auto już ze zmienionym dolotem oraz wydechem, mapa była zrobiona na 280km co potwierdzono mi wykresem z hamowni.

Awatar użytkownika
pan volvuś
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 30 gru 2022, o 19:10
Model: V40
Silnik: 1.9T 170KM
moc: 170
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: pan volvuś » 30 paź 2023, o 11:38

no to może na sztandze skręcony przy naprawie ?

Awatar użytkownika
Topson
Turysta
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2023, o 20:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 147kw
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Ursykow
imię: Maciej

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Topson » 31 paź 2023, o 21:59

Różnica między sztangą po regeneracji a przed wynosi około 3mm. Mogę to sprawdzić bo otrzymałem starą gruszkę od warsztatu. Pytanie czy taka różnica jest w stanie spowodować taką różnice w doładowaniu?
Nie mogę sam się za to zabrać ponieważ stracę gwarancję na turbo.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Borysław » 31 paź 2023, o 22:27

Wszystko zależy od luzu na cięgnie.Wiadomo, że w starym turbo będzie większy. Teraz pytanie czy była zmieniana mapa i po powrocie do fabrycznych ustawień sprężarki sterownik przestał sobie radzić ze zmiejszonym doładowaniem.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Topson
Turysta
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2023, o 20:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 147kw
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Ursykow
imię: Maciej

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Topson » 2 lis 2023, o 11:27

Mapa była robiona, mam wykres i Max moc była przy około 5k rpm, było czuć to kopnięcie jak dostawała max ciśnienie, teraz niestety jak wykastrowany 😠. Może warto założyć starą gruszkę i to rozwieje wątpliwości? Czy może jest jeszcze jakaś mechaniczna regulacja turbo?

Awatar użytkownika
Topson
Turysta
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2023, o 20:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
moc: 147kw
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Ursykow
imię: Maciej

Re: [V40 T4 98r] spadek ciśnienia doładowania

Post autor: Topson » 14 lis 2023, o 20:58

Temat rozwiązany, okazało się że program robiony przez poprzedniego właściciela był zrobiony z nieszczelną gruszką turbiny. Przez to ze szczelnym zaworem wastegate sterownik nie dawał sobie rady. Założyłem też wcześniej nowy N75 ale to niczego nie zmieniało.
Efekt finalny jest taki że auto odzyskało osiągi, ale zastanawiam się czy jazda z taką gruszką nie spowoduje w przyszłości kolejnych problemów, w teorii ponoć nie, zakładając że nieszczelność nie będzie się powiększać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”