[ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Skwarek
Posty: 8
Rejestracja: 7 sty 2021, o 14:43
Model: V40
Silnik: 2.0 136
moc: Km
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Grzesiek

[ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Post autor: Skwarek » 5 gru 2023, o 15:37

Witam. Zaczęło się od sprężyn. Pękła mi sprężyna przód i postanowiłem ją wymienić.
Wszystpo poszło sprawnie do czasu, gdy nie zauważyłem że przegub mi się rozleciał. Dokładnie ten wewnętrzny. Niby go poskładałem ale już nie mogłem osadzić półosi w wieloklinie do końca. Zabezpieczenie półosi się nie obracało było z jednej strony zaklinowane. niestety nie mogłem tego zrobic z pozycji kanału. Zakupiłem pofilaktycznie nową półoś używaną. Zauważzyłem również, że gwint nakrętki od strony koła jest uszkodzozny. I teraz pytania do Was:
- Czy macie jakiś sprawdzony sposób na odkręcenie nakrętki półosi od strony koła?? zaznaczam, zę gwint na początku jest lekko sklepany.
- Czy Do wymiany półosi konieczne jest rozpinanie sworznia wahacza oraz drążka kierowniczego?
- Czy półoś powinna lekko wchodzić i się zatrzasnąć na zabezpieczeniu wewnątrz skrzyni, czy trzeba ją jakoś dobić?

Ktoś tam przede mną już był skoro gwint jest sklepany.

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Post autor: Raptus » 5 gru 2023, o 19:24

Gwint możesz delikatnie zeszlifować pilnikiem tak żeby nakrętka zeszła,
Drążek kierowniczy i amortyzator do odkręcenia i powinieneś zamontować przegub
Półoś powinna lekko wejść i się zatrzasnąć się w skrzyni

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Post autor: Robbie 70 » 7 gru 2023, o 06:43

Nie wiem jak to się ma od strony skrzyni, ale niedawno też zmagałem się z tym zabezpieczeniem w postaci pierścienia rozprężnego podczas wymiany osłony przegubu zewnętrznego.
Za chole....nie mogłem założyć przegubu na półoś. Z każdą próbą ten pierścień z jednej strony wyłazi z rowka i blokuje.

Dopiero myk z YouTube z trytytką wyjaśnił sprawę.

https://youtube.com/shorts/xnR6ACvER08? ... _f6VVfLko6

Może się przyda.

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Post autor: Raptus » 7 gru 2023, o 15:44

Przypominam , że były dwa rodzaje mocowania przegubu :
- zabezpieczenie na półosi
- zabezpieczenie (ala seger) wewnątrz przegubu na stałe

Awatar użytkownika
Skwarek
Posty: 8
Rejestracja: 7 sty 2021, o 14:43
Model: V40
Silnik: 2.0 136
moc: Km
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Grzesiek

Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi

Post autor: Skwarek » 9 gru 2023, o 17:22

Udało się nabyć używaną półosi. Starą spróbuję zregenerować. Nie wierze, że nie ma przegubów zamienników. Poszukam po katalogach po wymiarach, ilości zębów, może coś uda się dobrać. Ogólnie myślałem też nad tym, aby zmienić przeguby na te z krzyżakami, ale muszę znać wymiary. Zdenerwowało mnie mocno volvo tym, że przy wymianie sprężyn rozsypała się półoś. Jeśli uda się zrobić to dalej będę je ulepszać. Na pewno lista jest spora. Do wymiany, ale to na wiosnę jest całe zawieszenie i maglownica. Na razie skupię się na tym aby volvo znów mogło jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”