Witam. Zaczęło się od sprężyn. Pękła mi sprężyna przód i postanowiłem ją wymienić.
Wszystpo poszło sprawnie do czasu, gdy nie zauważyłem że przegub mi się rozleciał. Dokładnie ten wewnętrzny. Niby go poskładałem ale już nie mogłem osadzić półosi w wieloklinie do końca. Zabezpieczenie półosi się nie obracało było z jednej strony zaklinowane. niestety nie mogłem tego zrobic z pozycji kanału. Zakupiłem pofilaktycznie nową półoś używaną. Zauważzyłem również, że gwint nakrętki od strony koła jest uszkodzozny. I teraz pytania do Was:
- Czy macie jakiś sprawdzony sposób na odkręcenie nakrętki półosi od strony koła?? zaznaczam, zę gwint na początku jest lekko sklepany.
- Czy Do wymiany półosi konieczne jest rozpinanie sworznia wahacza oraz drążka kierowniczego?
- Czy półoś powinna lekko wchodzić i się zatrzasnąć na zabezpieczeniu wewnątrz skrzyni, czy trzeba ją jakoś dobić?
Ktoś tam przede mną już był skoro gwint jest sklepany.
[ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi
Gwint możesz delikatnie zeszlifować pilnikiem tak żeby nakrętka zeszła,
Drążek kierowniczy i amortyzator do odkręcenia i powinieneś zamontować przegub
Półoś powinna lekko wejść i się zatrzasnąć się w skrzyni
Drążek kierowniczy i amortyzator do odkręcenia i powinieneś zamontować przegub
Półoś powinna lekko wejść i się zatrzasnąć się w skrzyni
-
- Debeściak
- Posty: 374
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi
Nie wiem jak to się ma od strony skrzyni, ale niedawno też zmagałem się z tym zabezpieczeniem w postaci pierścienia rozprężnego podczas wymiany osłony przegubu zewnętrznego.
Za chole....nie mogłem założyć przegubu na półoś. Z każdą próbą ten pierścień z jednej strony wyłazi z rowka i blokuje.
Dopiero myk z YouTube z trytytką wyjaśnił sprawę.
https://youtube.com/shorts/xnR6ACvER08? ... _f6VVfLko6
Może się przyda.
Za chole....nie mogłem założyć przegubu na półoś. Z każdą próbą ten pierścień z jednej strony wyłazi z rowka i blokuje.
Dopiero myk z YouTube z trytytką wyjaśnił sprawę.
https://youtube.com/shorts/xnR6ACvER08? ... _f6VVfLko6
Może się przyda.
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi
Przypominam , że były dwa rodzaje mocowania przegubu :
- zabezpieczenie na półosi
- zabezpieczenie (ala seger) wewnątrz przegubu na stałe
- zabezpieczenie na półosi
- zabezpieczenie (ala seger) wewnątrz przegubu na stałe
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 sty 2021, o 14:43
- Model: V40
- Silnik: 2.0 136
- moc: Km
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Grzesiek
Re: [ V40 2.0 136 km benzyna 2003r] wymiana półosi
Udało się nabyć używaną półosi. Starą spróbuję zregenerować. Nie wierze, że nie ma przegubów zamienników. Poszukam po katalogach po wymiarach, ilości zębów, może coś uda się dobrać. Ogólnie myślałem też nad tym, aby zmienić przeguby na te z krzyżakami, ale muszę znać wymiary. Zdenerwowało mnie mocno volvo tym, że przy wymianie sprężyn rozsypała się półoś. Jeśli uda się zrobić to dalej będę je ulepszać. Na pewno lista jest spora. Do wymiany, ale to na wiosnę jest całe zawieszenie i maglownica. Na razie skupię się na tym aby volvo znów mogło jeździć.