[V40 2002 B4204T3] Swap silnika oraz skrzyni
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 122
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
[V40 2002 B4204T3] Swap silnika oraz skrzyni
Witam, Moze ktoś pomoże
Zrobiłem swap skrzynki biegów wraz z silnikiem z 2.0 t automat 2002 na 1.9t4 1998 manual
Wleciała do tego wiązka b4194t , komputer ,immo , stacyjka , kluczyk.
Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze trzeba zmienić w elektronice żeby to zagrało?
Reszta elektroniki została z polifta 2.0t 2002 automat.
Problem jest taki ,że nie kreci rozrusznik .
Kontrolka od immo po przekręceniu kluczyka gaśnie, więc immo czyta kluczyk , ale jak dajesz na rozruch to jest pstryknięcie chyba w module immo i gaśnie wszystko , czyli immo odcina prąd chyba
Wie ktoś może czy przy takiej operacji trzeba coś przeprogramować z automatu na manual?
Moduł CEM jest taki sam jak w MANUALU, te same nr więc w nim raczej problemu nie ma.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dzięki, pozdrawiam
Zrobiłem swap skrzynki biegów wraz z silnikiem z 2.0 t automat 2002 na 1.9t4 1998 manual
Wleciała do tego wiązka b4194t , komputer ,immo , stacyjka , kluczyk.
Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze trzeba zmienić w elektronice żeby to zagrało?
Reszta elektroniki została z polifta 2.0t 2002 automat.
Problem jest taki ,że nie kreci rozrusznik .
Kontrolka od immo po przekręceniu kluczyka gaśnie, więc immo czyta kluczyk , ale jak dajesz na rozruch to jest pstryknięcie chyba w module immo i gaśnie wszystko , czyli immo odcina prąd chyba
Wie ktoś może czy przy takiej operacji trzeba coś przeprogramować z automatu na manual?
Moduł CEM jest taki sam jak w MANUALU, te same nr więc w nim raczej problemu nie ma.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dzięki, pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Modułu CEM to raczej rocznik 1998 nie posiada.
Miałem V40 z 1998 r. i w miejscu gdzie w poliftach jest CEM (blisko jest też moduł IMMO) było jedynie coś takiego
I jeśli dobrze pamiętam to ten moduł "gada" z IMMO. Próbowałem go podmieniać z racji jakichś problemów z alarmem i był problem z odpaleniem auta.
Jeśli więc przekładka była z auta bez CEM (1998) do auta z CEM (2002) to obawiam się, że to nie zagra. Ale ekspertem nie jestem.
Miałem V40 z 1998 r. i w miejscu gdzie w poliftach jest CEM (blisko jest też moduł IMMO) było jedynie coś takiego
I jeśli dobrze pamiętam to ten moduł "gada" z IMMO. Próbowałem go podmieniać z racji jakichś problemów z alarmem i był problem z odpaleniem auta.
Jeśli więc przekładka była z auta bez CEM (1998) do auta z CEM (2002) to obawiam się, że to nie zagra. Ale ekspertem nie jestem.
-
- Debeściak
- Posty: 122
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Wiem, że nie ma CEM w przedlifcie.
Chodziło Mi o to ,że w poliftach jest CEM taki sam w manualu jak i w automacie.
Musi się to dać jakoś zgrać, już nie jedna przekładka była robiona nawet przez chłopaków z forum i gra.
Tyle ,że tu jest wyrzucony automat i pewnie gdzieś tu leży problem.
Poczekam jeszcze moze ktoś coś pomoże , jak nie to trza będzie poszukać jakiegoś elektro mechanika.
Czekam na jakieś pomysły, pozdro
Chodziło Mi o to ,że w poliftach jest CEM taki sam w manualu jak i w automacie.
Musi się to dać jakoś zgrać, już nie jedna przekładka była robiona nawet przez chłopaków z forum i gra.
Tyle ,że tu jest wyrzucony automat i pewnie gdzieś tu leży problem.
Poczekam jeszcze moze ktoś coś pomoże , jak nie to trza będzie poszukać jakiegoś elektro mechanika.
Czekam na jakieś pomysły, pozdro
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
A mi z kolei chodziło o to, że jeżeli przełożyłeś z 1998 silnik (wiązka), komputer, immo i kluczyk to do kompletu z przedlifta brakuje jeszcze tego modułu KEYLESS ENTRY z auta dawcy.
Napisałem, że on jest w jakiś sposób powiązany z IMMO na zasadzie wymiany informacji, a konkretnie to IMMO nie "wyrazi zgody" bez info z tego modułu.
W pierwszym z brzegu ogłoszeniu ten moduł jest w komplecie, więc chyba coś jest na rzeczy.
Przekładałem tylko ten moduł ze szrotu z innej V40 i musiałem spowrotem włożyć ten, który tam był. Niestety nie pamiętam dokładnie objawów tych problemów z odpaleniem tzn. czy rozrusznik kręcił ale migała kontrolka immo na desce, czy tak jak Ty piszesz, że niby kontrolka immo gaśnie ale rozrusznik milczy.
Edit:
Tu masz fragment instrukcji Volvo 1998, z którego wynika, że w module KEYLESS są zakodowane kluczyki i dopiero jak kod kluczyka zgadza się z tym zapisanym w module to ten wyłącza IMMO.
Więc w budzie z 2002 dalej są zakodowane oryginalne kluczyki. W budzie 2002 ten moduł jest za radiem. W jego miejsce wstaw ten z dawcy i powinno śmigać, tyle że ten moduł odpowiada (steruje) jeszcze innymi gadżetami i tu też mogą być niespodzianki.
Opcja 2 to skasowanie z modułu budy 2002 oryginalnych kluczyków i zaprogramowanie tych z dawcy. Chyba VIDA do tego jest potrzebna lub Delphi.
Napisałem, że on jest w jakiś sposób powiązany z IMMO na zasadzie wymiany informacji, a konkretnie to IMMO nie "wyrazi zgody" bez info z tego modułu.
W pierwszym z brzegu ogłoszeniu ten moduł jest w komplecie, więc chyba coś jest na rzeczy.
Przekładałem tylko ten moduł ze szrotu z innej V40 i musiałem spowrotem włożyć ten, który tam był. Niestety nie pamiętam dokładnie objawów tych problemów z odpaleniem tzn. czy rozrusznik kręcił ale migała kontrolka immo na desce, czy tak jak Ty piszesz, że niby kontrolka immo gaśnie ale rozrusznik milczy.
Edit:
Tu masz fragment instrukcji Volvo 1998, z którego wynika, że w module KEYLESS są zakodowane kluczyki i dopiero jak kod kluczyka zgadza się z tym zapisanym w module to ten wyłącza IMMO.
Więc w budzie z 2002 dalej są zakodowane oryginalne kluczyki. W budzie 2002 ten moduł jest za radiem. W jego miejsce wstaw ten z dawcy i powinno śmigać, tyle że ten moduł odpowiada (steruje) jeszcze innymi gadżetami i tu też mogą być niespodzianki.
Opcja 2 to skasowanie z modułu budy 2002 oryginalnych kluczyków i zaprogramowanie tych z dawcy. Chyba VIDA do tego jest potrzebna lub Delphi.
-
- Debeściak
- Posty: 122
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Mam moduł o którym mówisz. Namierzyłem też moduł w polifcie , niestety jedna z kości jest za długa do modułu przedliftowego.
Zostaje przeprogramowanie jeżeli się da.
Zostaje przeprogramowanie jeżeli się da.
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Zmieniłeś wiązke silnika z kompem.
Druga wiązka została ori ?
Druga wiązka została ori ?
-
- Debeściak
- Posty: 122
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Tak druga wiązka została Ori
-
- Debeściak
- Posty: 122
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni
Czesc,
Temat rozwiązany .
Przerzuciłem całą wiązkę silnika z polifta B4204T5 wraz z kompem , immo , stacyjka i kluczykiem...
Silnik pali bez problemu
Wychodzi na to ,że przy swapie silnika B4194T, do budy poliftowej , wiązka silnika oraz komp,immo,stacyjka,kluczyk musi być z polifta.
Jak by ktoś koniecznie chciał kompa z przedlifta , immo , stacyjkę , kluczyk to trzeba by przerzucić też resztę wiązki , która idzie po przednim pasie i wchodzi od strony kierowcy do środka auta, ale i tak nie wiadomo co by z tego było
Dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam
Temat rozwiązany .
Przerzuciłem całą wiązkę silnika z polifta B4204T5 wraz z kompem , immo , stacyjka i kluczykiem...
Silnik pali bez problemu
Wychodzi na to ,że przy swapie silnika B4194T, do budy poliftowej , wiązka silnika oraz komp,immo,stacyjka,kluczyk musi być z polifta.
Jak by ktoś koniecznie chciał kompa z przedlifta , immo , stacyjkę , kluczyk to trzeba by przerzucić też resztę wiązki , która idzie po przednim pasie i wchodzi od strony kierowcy do środka auta, ale i tak nie wiadomo co by z tego było
Dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam