Strona 1 z 1

[V40 2002 B4204T3] Swap silnika oraz skrzyni

: 22 kwie 2024, o 09:51
autor: Vol12
Witam, Moze ktoś pomoże😉
Zrobiłem swap skrzynki biegów wraz z silnikiem z 2.0 t automat 2002 na 1.9t4 1998 manual
Wleciała do tego wiązka b4194t , komputer ,immo , stacyjka , kluczyk.
Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze trzeba zmienić w elektronice żeby to zagrało?
Reszta elektroniki została z polifta 2.0t 2002 automat.
Problem jest taki ,że nie kreci rozrusznik .
Kontrolka od immo po przekręceniu kluczyka gaśnie, więc immo czyta kluczyk , ale jak dajesz na rozruch to jest pstryknięcie chyba w module immo i gaśnie wszystko , czyli immo odcina prąd chyba🤔
Wie ktoś może czy przy takiej operacji trzeba coś przeprogramować z automatu na manual?
Moduł CEM jest taki sam jak w MANUALU, te same nr więc w nim raczej problemu nie ma.
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dzięki, pozdrawiam

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 22 kwie 2024, o 18:55
autor: Robbie 70
Modułu CEM to raczej rocznik 1998 nie posiada.

Obrazek

Miałem V40 z 1998 r. i w miejscu gdzie w poliftach jest CEM (blisko jest też moduł IMMO) było jedynie coś takiego

Obrazek
I jeśli dobrze pamiętam to ten moduł "gada" z IMMO. Próbowałem go podmieniać z racji jakichś problemów z alarmem i był problem z odpaleniem auta.

Jeśli więc przekładka była z auta bez CEM (1998) do auta z CEM (2002) to obawiam się, że to nie zagra. Ale ekspertem nie jestem.

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 22 kwie 2024, o 20:24
autor: Vol12
Wiem, że nie ma CEM w przedlifcie.
Chodziło Mi o to ,że w poliftach jest CEM taki sam w manualu jak i w automacie.
Musi się to dać jakoś zgrać, już nie jedna przekładka była robiona nawet przez chłopaków z forum i gra.
Tyle ,że tu jest wyrzucony automat i pewnie gdzieś tu leży problem.
Poczekam jeszcze moze ktoś coś pomoże , jak nie to trza będzie poszukać jakiegoś elektro mechanika.
Czekam na jakieś pomysły, pozdro

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 22 kwie 2024, o 21:58
autor: Robbie 70
A mi z kolei chodziło o to, że jeżeli przełożyłeś z 1998 silnik (wiązka), komputer, immo i kluczyk to do kompletu z przedlifta brakuje jeszcze tego modułu KEYLESS ENTRY z auta dawcy.

Napisałem, że on jest w jakiś sposób powiązany z IMMO na zasadzie wymiany informacji, a konkretnie to IMMO nie "wyrazi zgody" ;) bez info z tego modułu.

W pierwszym z brzegu ogłoszeniu ten moduł jest w komplecie, więc chyba coś jest na rzeczy.
Obrazek

Przekładałem tylko ten moduł ze szrotu z innej V40 i musiałem spowrotem włożyć ten, który tam był. Niestety nie pamiętam dokładnie objawów tych problemów z odpaleniem tzn. czy rozrusznik kręcił ale migała kontrolka immo na desce, czy tak jak Ty piszesz, że niby kontrolka immo gaśnie ale rozrusznik milczy.

Edit:
Tu masz fragment instrukcji Volvo 1998, z którego wynika, że w module KEYLESS są zakodowane kluczyki i dopiero jak kod kluczyka zgadza się z tym zapisanym w module to ten wyłącza IMMO.

Obrazek

Więc w budzie z 2002 dalej są zakodowane oryginalne kluczyki. W budzie 2002 ten moduł jest za radiem. W jego miejsce wstaw ten z dawcy i powinno śmigać, tyle że ten moduł odpowiada (steruje) jeszcze innymi gadżetami i tu też mogą być niespodzianki.
Opcja 2 to skasowanie z modułu budy 2002 oryginalnych kluczyków i zaprogramowanie tych z dawcy. Chyba VIDA do tego jest potrzebna lub Delphi.

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 23 kwie 2024, o 09:34
autor: Vol12
Mam moduł o którym mówisz. Namierzyłem też moduł w polifcie , niestety jedna z kości jest za długa do modułu przedliftowego.
Zostaje przeprogramowanie jeżeli się da.

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 23 kwie 2024, o 10:00
autor: Raptus
Zmieniłeś wiązke silnika z kompem.
Druga wiązka została ori ?

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 23 kwie 2024, o 10:41
autor: Vol12
Tak druga wiązka została Ori

Re: V40 2002 B4204T3 swap silnika oraz skrzyni

: 30 kwie 2024, o 13:11
autor: Vol12
Czesc,
Temat rozwiązany .
Przerzuciłem całą wiązkę silnika z polifta B4204T5 wraz z kompem , immo , stacyjka i kluczykiem...
Silnik pali bez problemu💪😁
Wychodzi na to ,że przy swapie silnika B4194T, do budy poliftowej , wiązka silnika oraz komp,immo,stacyjka,kluczyk musi być z polifta.
Jak by ktoś koniecznie chciał kompa z przedlifta , immo , stacyjkę , kluczyk to trzeba by przerzucić też resztę wiązki , która idzie po przednim pasie i wchodzi od strony kierowcy do środka auta, ale i tak nie wiadomo co by z tego było😅
Dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam