[Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

[Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: RIPPER » 30 cze 2014, o 21:12

Witam

jako że walczę z efektywnym hamulcem już od jakiegoś czasu opiszę przypadek bo szukając rozwiązania natrafiłem na wiele podobnych przypadków i kilka odpowiedzi .

Hamulec jest ale po wciśnięciu dosyć mocnym 5-7 cm aż do zablokowania kół
wypięcie bezpiecznika pompy ABS spokojnie blokujemy 4 koła ale musimy wcisnąć do podłogi prawie

Tarcze z przodu nie wiem jakiej firmy nowe minimalny rant zaczyna się tworzyć .

Klocki z przodu nie wiem jakiej firmy 5-6 mm okładziny -nowe

tarcze z tyłu Rotinger nacinany i nawiercany + nowe klocki nie pamiętam jakiej firmy ale nie paści ,,,

Wymieniłem płyn hamulcowy na k2 a wcześniej przelewałem cały układ organiką ok 1 litra potem poszło k2 ...

Zmieniłem pompę hamulcową na używkę z 2000 roku (przed lift t4 taką posiada jak polift)

(jest różnica 2 rodzaje pomp ham )

troszkę lepszy hamulec ale to samo

Podczas odpowietrzania występuje ciekawy objaw koła z tej samej sekcji prawy tył i lewy przód podczas pompowania pedał wpada w samą podłogę i trzeba go 2x więcej pompować by wrócił do poziomu !!!!!!!1


Stwierdziłem że może zaciski z przodu są zarośnięte i kupiłem reperaturkę

koszt z tłokiem to ok 30 zł wymieniłem to samo

Stwierdzilem że pompa może i tak była uszkodzona kupiłem reperaturkę wymieniłem i to samo

Nie wspominam o odpowietrzaniu bo na samą myśl mnie :oops: :oops: :oops:


REASUMUJĄC

Zaciski ok (REGENEROWANE)
wężyki gumowe ok
stalowe też ok
Pompa ok .

jedyny pomysł To pompa ABS kupiłem na szybko ale nie ten model co potrzeba

będę zdawał relacje co i jak
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
jankees
Debeściak
Posty: 131
Rejestracja: 17 lut 2014, o 21:16
Model: S40
Silnik: 2,0
Rocznik: 1996
wiek: 1
Skąd jesteś?: Zgierz
imię: Arek

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: jankees » 1 lip 2014, o 21:11

RIPPER, a jaki model pompy potrzebujesz ??.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: RIPPER » 2 lip 2014, o 19:55

No zwaliłem bo mogłem od Ciebie brać

ja je rozróżniam na małą i dużą duże występują raczje w starszych

zamówiłem koleją powinna już pasować

Eksperymenty można robić bo cena powala 10 zł + wysyłka

w temacie wkleję zaraz filmik z działania "padalca "

w Temacie

Zregenerowane oba przednie zaciski tłoczek + gumki

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oFFUqtC ... e=youtu.be[/youtube]

TAK wiem market-owe szybko strzały
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: RIPPER » 4 lip 2014, o 20:51

=====================================================================
=====================================================================
Pompa abs od mitsu carismy 1.9 gdi z 2001 r a

nr pompy kolejny od mojej i wtyczka nie spasowała ale układ wtyków taki sam

wymieniłem jedynie mechaniczną cześć elektronika została stara

efekt wpadania hamulca przy odpowietrzaniu znikł i to jest pozytyw natomiast by zablokować koła to trzeba konkretnie depnać w heblel

kolega ma pedał wyżej i lepiej reaguje tak jak u Dominika i jeszcze u Marcina ,,


wiec powoli pomysły mi się końca ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
marcin19880504
Debeściak
Posty: 484
Rejestracja: 13 paź 2013, o 11:37
Model: V40
Silnik: 1.9T
Rocznik: 1999
wiek: 22
Skąd jesteś?: Radom
imię: Marcin

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: marcin19880504 » 5 lip 2014, o 12:40

Jak nie pompa, nie heble, to zastało jeszcze serwo które może puszczać.
http://pompyhamulcowe.pl/galeria/?serwo ... -95-00-1-6" onclick="window.open(this.href);return false;

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: NoViK » 5 lip 2014, o 16:54

Serwo jakby puszczało to była by odczuwalna zmiana pracy silnika. No chyba że ma oddzielnie elektryczną pompę podciśnienia. Ale tak czy tak warto się przyjrzeć temu ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: RIPPER » 6 lip 2014, o 10:22

nie pisałem że pierwsza wymiana to był komplet serwo + pompa :suncool
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
bojann5
Debeściak
Posty: 234
Rejestracja: 8 sty 2014, o 21:05
Model: V40 T4 było.
Silnik: b4194t
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Lukasz

Re: [Hamulce] Długi skok i słaba wydajność

Post autor: bojann5 » 7 lip 2014, o 12:03

Na zbiorniczku plynu hamulcowego jest nakrętka i w tej nakrętce jest przepona -uszczelka z wycięciami może tu problem leży?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”