[V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 5 mar 2015, o 23:06

Dokładnie ten czujnik w listwę daje Ci (powinien dawać) 3 bary. Rozumiem że silnik gasisz po jeździe na pb? i wtedy sprawdzasz. Czy może postoi Ci przez pewien czas (noc) i wtedy patrzysz?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 5 mar 2015, o 23:11

Hm sprawdzałem po zgaszeniu auta na gazie. W piątek jak wrócę do domu to zgaszę go na benzynie i rano w sobotę sprawdzę czy jeszcze jest ciśnienie. Jeżeli będzie znowu kilka bąbelków i zero ciśnienia to co mi podpowiesz? Pytałeś o silnik. Jest to B4204T2

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 5 mar 2015, o 23:24

Sprawdzając na gazie nie ma opcji żebyś miał ciśnienie na listwie. Możesz sprawdzić bez odpalania nawet po zgaszeniu z gazu. Przekręć kluczyk i usłyszysz jak pompka daje. Nie odpalaj i sprawdź na zaworku czy jest ciśnienie. W tym momencie przy sprawnym reduktorze ciśnienie musi być. Jeżeli nadal masz suszę nie odpalaj tylko przekręć kluczykiem 3-4 razy też bez odpalania (przekręć poczekaj aż pompka się wyłączy i czynność powtórz ) wtedy sprawdź na zaworku czy jest ciśnienie. I przy próbie odpalenia też proponuje kilkukrotne "przepompowanie" przed załączeniem rozrusznika.

A jeżeli to pomoże to już wiesz co padło :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 5 mar 2015, o 23:29

Czujnik ciśnienia ten 3 bary :) Dzięki. Masz u mnie piwko a forum jest świadkiem. Musze to zrobić bo w końcu zajade rozrusznik. Te czujniki są chyba ze złota sądząc po cenie. 600 nówka, 200 używka ale troche się boje używek

Znalazłem filmik w sieci który chyba mi powinien pomóc jak będę wymieniał na używkę
https://www.youtube.com/watch?v=T2lQvmy1eLw" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 5 mar 2015, o 23:41

U mnie w galerii możesz zobaczyć jak wygląda troszkę nieseryjny :lol1: regulator
http://v40.info.pl/vovol-t4-t1759-140.html" onclick="window.open(this.href);return false; (str 15chyba?)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Chalski » 5 mar 2015, o 23:47

Yaro pisze:Dokładnie ten czujnik w listwę daje Ci (powinien dawać) 3 bary.
Nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa.
A jeśli chodzi o ścisłość to nie 3 bary a 3,09bara

U mnie chyba to samo siedzi bo wszystko inne już sprawdzałem
Yaro pisze:Sprawdzając na gazie nie ma opcji żebyś miał ciśnienie na listwie.
No jak nie - przecież domyślnie nawet podczas pracy silnika na LPG pompa paliwa działa i na listwie paliwowej powinno być ciśnienie.
monoworld pisze:Te czujniki są chyba ze złota sądząc po cenie. 600 nówka, 200 używka ale troche się boje używek

Regulator ciśnienia paliwa nowy można zanabyć za ok 350pln
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: Yaro » 6 mar 2015, o 00:05

Chalski pisze:No jak nie - przecież domyślnie nawet podczas pracy silnika na LPG pompa paliwa działa i na listwie paliwowej powinno być ciśnienie
Nie wiem czy tak jest jak piszesz. W poprzedniej V-ce pompka paliwowa nie działała mi jak chodził na gazie. Może jest to zależne od rodzaju instalacji gazowej ? Nie wiem nie znam się za bardzo na "gazach"
Chalski pisze:Yaro napisał(a):
Dokładnie ten czujnik w listwę daje Ci (powinien dawać) 3 bary.

Nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa.
Źle napisałem sorki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 6 mar 2015, o 00:19

Nie to moja wina. Ja napisałem czujnik a nie Yaro. Kolega Yaro na mój język tłumaczy. W weekend biorę się za ten samochód bo robi sie mało zabawnie. Kilka dłuższych tras mnie czeka w tym jedna do Bydgoszczy więc auto musi być gotowe. Sprawdzę to ciśnienie na listwie, zgaszę go na PB i zerknę od razu, ale czuję że ciśnienie będzie, bo po minucie normalnie pali. Po 20 minutach gdzie spada ciśnienie do 0 Bara silnik musi dopompować sobie około 3 barów ciśnienia paliwa na listwie aby odpalić. Po 20 minutach następne odpalenie udaje się po 10 sekundach bo ciśnienie na wtryskach jest za małe i po 2, 3 sekundach kręcenia już jest zalany. Dobrze rozumuję?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: NoViK » 6 mar 2015, o 21:32

Zrób prosty test. Na zimnym jeśli ciężko odpala to po prostu kilka razy włącz i wyłącz zapłon tak aby pompka dopompowała paliwa na listwę i wtedy spróbuj odpalić. Jeśli będzie ok to można przejść do sprawdzenia regulatora który może puszczać albo wtryskiwaczy które też mogą być nieszczelne i puszczać paliwo w kolektor. Wtryskiwacze najlepiej z całą listwą odkręcić od kolektora i sprawdzić czy przypadkiem przez któryś nie ucieka paliwo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
monoworld
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2015, o 22:11
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T2
moc: 160
Rocznik: 2000
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krotoszyn
imię: Przemo
Lokalizacja: Krotoszyn, Kalisz

Re: [V40 2.0T 2000r] Ciężko zapala na zimnym silniku

Post autor: monoworld » 18 mar 2015, o 21:27

Nic to nie dało bo kilkukrotnie cofałem stacyjkę i na listwie zerowe ciśnienie a przed listwa jak odepne od regulatora to aż tryska na boki. Kupiłem dzisiaj regulator za bardzo dobrą cenę i jutro bede testował. Od tego odpalania zajechałem rozrusznik i tez dzisiaj musiałem go kupić. Przy okazji stały jeszcze 4 takie volvo v40 to wzialem co potrzebne :) Światynia czesci w wielkopolskim

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”