[V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
I dzisiejsza diagnoza postawiła sprawę jasno. Żaden program oprócz Vidy nie wychwycił tego błędu. Dodatkowo podano jak na tacy opis możliwej usterki(przyczyny). Opis:
284: ECM-8D Idling speed. Signal too high. Permanent fault
Print
Diagnostic trouble code (DTC) information
Condition
Diagnostic trouble code (DTC) ECM-8D is stored if the idling speed is too high or too low when the throttle position (TP) sensor is in the closed position.
Substitute value
No fuel trim adaptation
Limited EVAP control
The conditions for fuel shut-off are changed.
Possible source
Signal too low:
The idle air control (IAC) valve sticks in the closed position
Blocked hoses
Contact resistance.
Signal too high:
The idle air control (IAC) valve sticks in the open position
Defective throttle position (TP) sensor
Air leakage in the intake system
Czyli tak jak pisaliście krokowy, możliwa jakaś nieszczelność w układzie albo padnięty czujnik położenia przepustnicy. Wiem co mam robić. Dzięki Panowie za pomoc, a w szczególności tobie sacel666 za podłączenie. Poinformuję po przeszczepie czy jest poprawa
284: ECM-8D Idling speed. Signal too high. Permanent fault
Diagnostic trouble code (DTC) information
Condition
Diagnostic trouble code (DTC) ECM-8D is stored if the idling speed is too high or too low when the throttle position (TP) sensor is in the closed position.
Substitute value
No fuel trim adaptation
Limited EVAP control
The conditions for fuel shut-off are changed.
Possible source
Signal too low:
The idle air control (IAC) valve sticks in the closed position
Blocked hoses
Contact resistance.
Signal too high:
The idle air control (IAC) valve sticks in the open position
Defective throttle position (TP) sensor
Air leakage in the intake system
Czyli tak jak pisaliście krokowy, możliwa jakaś nieszczelność w układzie albo padnięty czujnik położenia przepustnicy. Wiem co mam robić. Dzięki Panowie za pomoc, a w szczególności tobie sacel666 za podłączenie. Poinformuję po przeszczepie czy jest poprawa
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Jak masz dostęp do jakiegoś kompa z live data to zobacz czy podczas powolnego wyciskania gazu nie ma żadnych przerw w narastania stopnia otwarcia przepustnicy. Pozwoli Ci to wyeliminować TPS. A nieszczelności możesz mieć nawet przy filtrze węglowym. Po zdjęciu osłony silnika jakiś dostęp jest ale po wyjęciu lampy prawej będziesz widział więcej.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Mogę odczytać na żywo parametry. Oblukam to wieczorem.
Znowu wyciągać?? O nie
NoViK pisze:A nieszczelności możesz mieć nawet przy filtrze węglowym. Po zdjęciu osłony silnika jakiś dostęp jest ale po wyjęciu lampy prawej będziesz widział więcej.
Znowu wyciągać?? O nie
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Tak myslalem ze bedziesz nie pocieszony
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 973
- Rejestracja: 16 wrz 2013, o 18:00
- Model: v40
- Silnik: 1,9d
- Rocznik: 2004
- wiek: 0
- Skąd jesteś?: radom-kozienice
- imię: Marcin
- Lokalizacja: Radom Kozienice
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Jak tam historia awari cos sie zmieniło?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
MYSZATE PĘDZIDEŁKO:)))
WKZ
Wierni Konkretnym Zasadom
WKZ
Wierni Konkretnym Zasadom
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Dziś dotarł krokowy. Wieczorem będę wymieniał i się okaże.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Powalczone z krokowym. Niestety efekt zgoła inny niż oczekiwany. Na zakupionym nie trzyma obrotów i gaśnie .
Dodam że krokowy wizualnie jest identyczny (no może logo Forda go różni) ale ma inny nr. Mój miał 1385097 a ten zakupiony 8670419 i też jest z dedykowany do Volvo. Hmmm.... cuda na kiju. Z dwojga złego chyba wolę mieć te 1200obr na szafie niż zgaszony silnik , bez wspomagania czy lipnym heblu
Dodam że krokowy wizualnie jest identyczny (no może logo Forda go różni) ale ma inny nr. Mój miał 1385097 a ten zakupiony 8670419 i też jest z dedykowany do Volvo. Hmmm.... cuda na kiju. Z dwojga złego chyba wolę mieć te 1200obr na szafie niż zgaszony silnik , bez wspomagania czy lipnym heblu
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Może i ten jest padnięty. Dobrze by było dostać z tym samym numerem i sprawny. Kurcze, w okolicy nie ma nikogo z tym samym silnikiem żeby zobaczyć nawet ten Twój krokowy?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Tak wyglądają mój (ten wyżej) i zakupiony
A tak mój od środka.
A tak mój od środka.
-
- Volvo Fan
- Posty: 973
- Rejestracja: 16 wrz 2013, o 18:00
- Model: v40
- Silnik: 1,9d
- Rocznik: 2004
- wiek: 0
- Skąd jesteś?: radom-kozienice
- imię: Marcin
- Lokalizacja: Radom Kozienice
Re: [V40 2.0 T4 01r] Przerywanie pracy silnika, szarpanie
Załuz i przegazuj. na obrotach potrzymaj niech sie ustawi
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
MYSZATE PĘDZIDEŁKO:)))
WKZ
Wierni Konkretnym Zasadom
WKZ
Wierni Konkretnym Zasadom