[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: warszawa
- imię: adam
[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie
Witam ponownie po kilku miesiącach "focha" wracam do tematu mojego bolidu. Dla userów czytających poprzednie moje posty przedstawiam w skrócie ciąg dalszy mojej opowieści. Zrobiłem ponownie silnik i tym razem wytrzymał moc ale skrzynia biegów wybuchła a ja zostałem przymuszony przez sąsiada do rozebrania garażu i nie miałem gdzie dłubać dalej jesienią i zimą ale idzie wiosna więc powoli wracam do tematu.
Potrzebuję mieć skrzynię biegów, która wytrzyma kilka startów pod rząd w aucie, które ma ok. 350KM/450NM. Poprzednia wytrzymała ok. 10 startów - strzał ze sprzęgła i przeciążenia ją zabiły. Silnik wytrzymuje, sprzęgło się nie ślizga ale skrzynia kaput
Mam skrzynię VOLVO z Forda Focusa RS (seryjnie ma 300KM i pasuje mocowanie kielicha) ze szperą typu thorsen ale okazało się, że moje T4 musi ekspresowo wrócić na drogi publiczne i służyć jako drugi dupowóz w rodzinie a adaptacja tej wspaniałej skrzyni wymaga zmiany tarczy sprzęgła, wysprzęglnika, linek zmian biegów razem z lewarkiem co jest kosztowne i czasochłonne. Tyle tytułem wstępu.
Potrzebuję skrzynię, która będzie mieć jak najdłuższe przełożenia i tutaj moje pytanie. Na dostępnych skrzyniach M56 są oznaczenia przełożeń. Czy to jest przełożenie główne czy pierwszego biegu czy co? Które z poniższych skrzyń M56 są najmniej usterkowe M56L2K M56L2 M56HB M56H2B M56H2 M56H? Pomijam kwestię zmęczenia materiału ze starości. Czy liczby na naklejce oznaczają przełożenie tych skrzyń 3,77 4,25 4,0 4,23 4,45? Czy 3,77 sprawia, że bieg jest najdłuższy a 4,45 najkrótszy czy na odwrót? Jest jeszcze różnica w tych skrzyniach z wielofrezem wałka wchodzącego na tarczę sprzęgła czy ktoś wie ile zębów (gruby czy cienki) jest w zależności od oznaczenia tej skrzyni?
Potrzebuję mieć skrzynię biegów, która wytrzyma kilka startów pod rząd w aucie, które ma ok. 350KM/450NM. Poprzednia wytrzymała ok. 10 startów - strzał ze sprzęgła i przeciążenia ją zabiły. Silnik wytrzymuje, sprzęgło się nie ślizga ale skrzynia kaput
Mam skrzynię VOLVO z Forda Focusa RS (seryjnie ma 300KM i pasuje mocowanie kielicha) ze szperą typu thorsen ale okazało się, że moje T4 musi ekspresowo wrócić na drogi publiczne i służyć jako drugi dupowóz w rodzinie a adaptacja tej wspaniałej skrzyni wymaga zmiany tarczy sprzęgła, wysprzęglnika, linek zmian biegów razem z lewarkiem co jest kosztowne i czasochłonne. Tyle tytułem wstępu.
Potrzebuję skrzynię, która będzie mieć jak najdłuższe przełożenia i tutaj moje pytanie. Na dostępnych skrzyniach M56 są oznaczenia przełożeń. Czy to jest przełożenie główne czy pierwszego biegu czy co? Które z poniższych skrzyń M56 są najmniej usterkowe M56L2K M56L2 M56HB M56H2B M56H2 M56H? Pomijam kwestię zmęczenia materiału ze starości. Czy liczby na naklejce oznaczają przełożenie tych skrzyń 3,77 4,25 4,0 4,23 4,45? Czy 3,77 sprawia, że bieg jest najdłuższy a 4,45 najkrótszy czy na odwrót? Jest jeszcze różnica w tych skrzyniach z wielofrezem wałka wchodzącego na tarczę sprzęgła czy ktoś wie ile zębów (gruby czy cienki) jest w zależności od oznaczenia tej skrzyni?
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: warszawa
- imię: adam
[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie
Jak oznaczenia z naklejek na skrzyniach mają się do tego:
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin
O ile dobrze pamiętam ze szkoły to pierwsza liczba oznacza ilość obrotów na wałku wejściowym ( w naszym przypadku obr wału) a druga ilość obrotów na wałku wyjściowym (główny wałek zdawczy). I tutaj jeszcze dochodzi różnicowy na takiej samej zasadzie.
coś do poczytania
http://www.auto-wiedza.pl/przekladnie-z ... odstawowe/" onclick="window.open(this.href);return false;
I są jeszcze kalkulatory do wyliczania V przy danym przełożeniu i obr. silnika
coś do poczytania
http://www.auto-wiedza.pl/przekladnie-z ... odstawowe/" onclick="window.open(this.href);return false;
I są jeszcze kalkulatory do wyliczania V przy danym przełożeniu i obr. silnika
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: warszawa
- imię: adam
[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie
Dzięki za info. Gadałem też z moim guru i to jakiś kosmos się robi, bo ponoć:
"Najlepsza jest długa jedynka i dwójka (dla mnie do startu na ćwierć mili).
Wtedy mniejszy moment idzie na koła a większa moc
więc łapiesz więcej przyczepności
No tylko że przełożenie główne wyciągnie wszystkie biegi
i zyskasz trakcję na 1 i 2 ale stracisz "ciąg" na 3 i 4
Dlatego robi się hybrydy."
Czyli koła zębate w skrzyni od jedynki i dwójki z 3,77 a reszta seria czyli 4,23?
"Tak na oko trudno stwierdzić, trzeba to policzyć"
No i chyba tyle w temacie. Raczej nie będzie to szybko lekko łatwo, przyjemnie a do tego optymalnie...
"Najlepsza jest długa jedynka i dwójka (dla mnie do startu na ćwierć mili).
Wtedy mniejszy moment idzie na koła a większa moc
więc łapiesz więcej przyczepności
No tylko że przełożenie główne wyciągnie wszystkie biegi
i zyskasz trakcję na 1 i 2 ale stracisz "ciąg" na 3 i 4
Dlatego robi się hybrydy."
Czyli koła zębate w skrzyni od jedynki i dwójki z 3,77 a reszta seria czyli 4,23?
"Tak na oko trudno stwierdzić, trzeba to policzyć"
No i chyba tyle w temacie. Raczej nie będzie to szybko lekko łatwo, przyjemnie a do tego optymalnie...
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin
kakao ciężko będziesz miał uzyskać( o ile w ogóle uzyskasz) to o czym piszesz. Zasada skrzyń jest jedna albo siła, albo szybkość. Jedynie CTV spełniałaby te kryteria. Ale to inna bajka. Nawet F1 tego nie mają(nie wiem czemu, może takie wymogi)
-
- Volvo Fan
- Posty: 1294
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
- Model: S60
- Silnik: B5254T2
- moc: 210 KM
- Rocznik: 2008
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Andrzej
- Kontakt:
Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin
Oglądałem jakiś czas temu program na TVN Turbo który cały był poświęcony skrzyniom. Używali tam przełożeń biegów do obliczania maksymalnego momentu na wałku głównym skrzyni oraz maksymalnego momentu na kołach.
[Przełożenie biegu] x [Max moment silnika] = [Max moment na wałku głównym skrzyni]
[Max moment na wałku głównym skrzyni] x [Przełożenie główne] = [Max moment na kołach]
Odcinek do obejrzenia tutaj:
http://player.pl/programy-online/wszyst ... ?atpl#play
Co do oznaczeń to wydaje mi się, że liczby typu 3.77, 4.25, 4.45 to przełożenia główne.
Znalazłem w necie jeszcze taki obrazek:
http://i196.photobucket.com/albums/aa10 ... aa76_o.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
[Przełożenie biegu] x [Max moment silnika] = [Max moment na wałku głównym skrzyni]
[Max moment na wałku głównym skrzyni] x [Przełożenie główne] = [Max moment na kołach]
Odcinek do obejrzenia tutaj:
http://player.pl/programy-online/wszyst ... ?atpl#play
Co do oznaczeń to wydaje mi się, że liczby typu 3.77, 4.25, 4.45 to przełożenia główne.
Znalazłem w necie jeszcze taki obrazek:
http://i196.photobucket.com/albums/aa10 ... aa76_o.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: warszawa
- imię: adam
[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie
Yaro, tsunami (polski projekt do ćwiartki) z dwoma silnikami gdzie jest ok 1000KM ma skrzynie z wkładem robionym custom gdzieś w Europie za 15tyś euro ale to nie mój przedział Tam są jakieś optymalne patenty powodujące, że biegi wchodzą o ułamki sekund szybciej a materiał znosi ekstremalne obciążenia.
AndyLDZ, dzięki za tabelkę
AndyLDZ, dzięki za tabelkę
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin
Pewnie coś na zasadzie DCT. A wytrzymałość uzyskali pewnie dzięki lepszym materiałom.