[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie

Post autor: kakao » 12 lut 2016, o 10:57

Witam ponownie po kilku miesiącach "focha" wracam do tematu mojego bolidu. Dla userów czytających poprzednie moje posty przedstawiam w skrócie ciąg dalszy mojej opowieści. Zrobiłem ponownie silnik i tym razem wytrzymał moc ale skrzynia biegów wybuchła a ja zostałem przymuszony przez sąsiada do rozebrania garażu i nie miałem gdzie dłubać dalej jesienią i zimą ale idzie wiosna więc powoli wracam do tematu.
Potrzebuję mieć skrzynię biegów, która wytrzyma kilka startów pod rząd w aucie, które ma ok. 350KM/450NM. Poprzednia wytrzymała ok. 10 startów - strzał ze sprzęgła i przeciążenia ją zabiły. Silnik wytrzymuje, sprzęgło się nie ślizga ale skrzynia kaput :(
Mam skrzynię VOLVO z Forda Focusa RS (seryjnie ma 300KM i pasuje mocowanie kielicha) ze szperą typu thorsen ale okazało się, że moje T4 musi ekspresowo wrócić na drogi publiczne i służyć jako drugi dupowóz w rodzinie a adaptacja tej wspaniałej skrzyni wymaga zmiany tarczy sprzęgła, wysprzęglnika, linek zmian biegów razem z lewarkiem co jest kosztowne i czasochłonne. Tyle tytułem wstępu.

Potrzebuję skrzynię, która będzie mieć jak najdłuższe przełożenia i tutaj moje pytanie. Na dostępnych skrzyniach M56 są oznaczenia przełożeń. Czy to jest przełożenie główne czy pierwszego biegu czy co? Które z poniższych skrzyń M56 są najmniej usterkowe M56L2K M56L2 M56HB M56H2B M56H2 M56H? Pomijam kwestię zmęczenia materiału ze starości. Czy liczby na naklejce oznaczają przełożenie tych skrzyń 3,77 4,25 4,0 4,23 4,45? Czy 3,77 sprawia, że bieg jest najdłuższy a 4,45 najkrótszy czy na odwrót? Jest jeszcze różnica w tych skrzyniach z wielofrezem wałka wchodzącego na tarczę sprzęgła czy ktoś wie ile zębów (gruby czy cienki) jest w zależności od oznaczenia tej skrzyni?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie

Post autor: kakao » 12 lut 2016, o 13:23

Jak oznaczenia z naklejek na skrzyniach mają się do tego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin

Post autor: Yaro » 12 lut 2016, o 19:10

O ile dobrze pamiętam ze szkoły to pierwsza liczba oznacza ilość obrotów na wałku wejściowym ( w naszym przypadku obr wału) a druga ilość obrotów na wałku wyjściowym (główny wałek zdawczy). I tutaj jeszcze dochodzi różnicowy na takiej samej zasadzie.


coś do poczytania
http://www.auto-wiedza.pl/przekladnie-z ... odstawowe/" onclick="window.open(this.href);return false;

I są jeszcze kalkulatory do wyliczania V przy danym przełożeniu i obr. silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie

Post autor: kakao » 12 lut 2016, o 23:25

Dzięki za info. Gadałem też z moim guru i to jakiś kosmos się robi, bo ponoć:

"Najlepsza jest długa jedynka i dwójka (dla mnie do startu na ćwierć mili).
Wtedy mniejszy moment idzie na koła a większa moc
więc łapiesz więcej przyczepności
No tylko że przełożenie główne wyciągnie wszystkie biegi
i zyskasz trakcję na 1 i 2 ale stracisz "ciąg" na 3 i 4
Dlatego robi się hybrydy."

Czyli koła zębate w skrzyni od jedynki i dwójki z 3,77 a reszta seria czyli 4,23?

"Tak na oko trudno stwierdzić, trzeba to policzyć"

No i chyba tyle w temacie. Raczej nie będzie to szybko lekko łatwo, przyjemnie a do tego optymalnie...

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin

Post autor: Yaro » 12 lut 2016, o 23:49

kakao ciężko będziesz miał uzyskać( o ile w ogóle uzyskasz) to o czym piszesz. Zasada skrzyń jest jedna albo siła, albo szybkość. Jedynie CTV spełniałaby te kryteria. Ale to inna bajka. Nawet F1 tego nie mają(nie wiem czemu, może takie wymogi)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

AndyLDZ
Volvo Fan
Posty: 1294
Rejestracja: 22 mar 2014, o 17:37
Model: S60
Silnik: B5254T2
moc: 210 KM
Rocznik: 2008
wiek: 30
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Andrzej
Kontakt:

Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin

Post autor: AndyLDZ » 12 lut 2016, o 23:52

Oglądałem jakiś czas temu program na TVN Turbo który cały był poświęcony skrzyniom. Używali tam przełożeń biegów do obliczania maksymalnego momentu na wałku głównym skrzyni oraz maksymalnego momentu na kołach.

[Przełożenie biegu] x [Max moment silnika] = [Max moment na wałku głównym skrzyni]

[Max moment na wałku głównym skrzyni] x [Przełożenie główne] = [Max moment na kołach]

Odcinek do obejrzenia tutaj:
http://player.pl/programy-online/wszyst ... ?atpl#play

Co do oznaczeń to wydaje mi się, że liczby typu 3.77, 4.25, 4.45 to przełożenia główne.

Znalazłem w necie jeszcze taki obrazek:

http://i196.photobucket.com/albums/aa10 ... aa76_o.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kakao
Początkujący
Posty: 66
Rejestracja: 26 wrz 2014, o 09:18
Model: v40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: warszawa
imię: adam

[v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opinie

Post autor: kakao » 13 lut 2016, o 00:36

Yaro, tsunami (polski projekt do ćwiartki) z dwoma silnikami gdzie jest ok 1000KM ma skrzynie z wkładem robionym custom gdzieś w Europie za 15tyś euro :crazy: ale to nie mój przedział :omg: Tam są jakieś optymalne patenty powodujące, że biegi wchodzą o ułamki sekund szybciej a materiał znosi ekstremalne obciążenia.

AndyLDZ, dzięki za tabelkę

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 ALL] Skrzynia biegów M56 rodzaje, przełożenia, opin

Post autor: Yaro » 13 lut 2016, o 00:52

Pewnie coś na zasadzie DCT. A wytrzymałość uzyskali pewnie dzięki lepszym materiałom.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”