[S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 6 cze 2020, o 19:36

Daj jakieś zdjęcia jak to wygląda pod maską. Opis opisem, ale jak się zobaczy to trochę rozjaśni temat.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 6 cze 2020, o 20:02

Super. Dziękuję za odpowiedź za chwilę pójdę do garażu cyknąć kilka fotek i wrzucę na forum:)

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 6 cze 2020, o 21:56

Byłem w garażu i za chwilę wrzucę zdjęcia. Podłączyłem powrót z regulatora do bańki i na odpalonym nie poleciała ani kropla i nadal nie było możliwości regulacji:/
https://zapodaj.net/f287f897aae76.jpg.html ogólny podgląd podłączenia.
https://zapodaj.net/9afe67a8fa60d.jpg.html wpięcie w fabryczny powrót paliwa przy ścianie grodziowej pod pompą.
https://zapodaj.net/48ff27923ca6a.jpg.html podłączenie regulatora przez adapter w miejscu fabrycznego regulatora
https://zapodaj.net/7f64b7608d021.jpg.html podłączenie regulatora przez adapter w miejscu fabrycznego regulatora tylko z drugiej strony
https://zapodaj.net/2886d2dc5e05b.jpg.html zasilanie listwy podłączone w miejscu fabrycznego zaślepionego (rozwierconego) powrotu paliwa
podłączałem też na odwrót czyli zasilanie do adaptera a powrót de regulatora ale to nic nie zmieniło. Próbowałem też na fabrycznej listwie przez adapter na początku listwy przy pomocy trójnika czyli zasilanie do trójnika i od niego do listwy i do regulatora i też nic nie pomogło. Chciałem wrzucić normalne zdjęcia ale miałem problem z ich wagą dlatego daję linki. Dziękuję za zainteresowanie.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 7 cze 2020, o 08:12

Tak na szybko. Podłącz podciśnienie bo bez tego nie będzie działał jak trzeba.
Ten regulator działa w dwóch zakresach? Czy jest dedykowany do silników z turbo? Część uniwersalnych działa tylko w podciśnieniu, natomiast jak zacznie turbina dmuchać i wartość wzrośnie powyżej 0bar zaczynają głupieć lub całkowicie odcinają paliwo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 7 cze 2020, o 10:05

Próbowałem już wczoraj z podciśnieniem i bez i nie widziałem zauważalnej reakcji. Tylko przy próbie z przelewem do bańki nie podpiąłem podciśnienia. Regulator działa na podciśnieniu jak i przy doładowaniu i te właśnie regulatory wsadzają do aut przystosowanych do driftu czy kjs. u mnie chodził tylko na jałowych i nie redukował ani trochę także na jazdę przy ciśnieniu turbo nawet się nie wybierałem. Oto opis producenta:

Uniwersalny regulator ciśnienia paliwa firmy D1Spec.

Wejście i wyjście posiada średnicę 8mm
Zakres regulacji od 1.9 do 7.85 bar. (2.0kg/cm² - 8.0 kg/cm²)
Ciśnienie paliwa wzrasta w stosunku 1:1 względem doładowania.
Nadaje się do regulowania ciśnienia benzyny jak i etanolu.
Wyjście na wskaźnik 1/8” NPT.
Zestaw zawiera: regulator, nyple, wskaźnik ciśnienia, mocowanie.

Zaraz będę ruszał do garażu i wyciągnę ten regulator, wykręcę króćce sprawdzę jak wygląda środek i dmuchnę sprężonym powietrzem w wejście i powrót też bo może jakimś cudem membrana się przykleiła czy coś bo już sam nie mam pomysłów. Widziałem Yaro, że jeździłeś na podobnym regulatorze. dobrze Ci się sprawował? jaka to była marka i czy pod kątem podłączenia wydaje Ci się, że mój jest dobrze podpięty i wina leży w samym regulatorze?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 7 cze 2020, o 10:59

Jest gdzieś na forum o moim regulatorze. Działał bez przelewu. To był Sard. Czy nadal działa trzeba by zapytać obecnego właściciela, ale myślę że nadal bangla.
Odnośnie twojego. Skręć regulację na maks i wtedy sprawdzaj ciśnienie. Wykręcając kruciec podnosisz ciśnienie do zadanego, lub jak wolisz do takiego jakie potrzebujesz ustawić.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 7 cze 2020, o 21:35

Widziałem w grafikach google, że jest sprawozdanie z montażu tego regulatora u Ciebie w aucie ale jak chce wejść i obejrzeć to mi pokazuje, że nie mam uprawnień do oglądania tego tematu bo mam napisanych poniżej 30 postów:p powiedz mi jak w takim razie działał Twój regulator? jeden króciec miałeś podłączony od zasilania a drugi do listwy i powrót był dalej fabryczny? ja byłem w garażu i wyciągnąłem regulator, wykręciłem króćce dmuchałem powietrzem i kręciłem śrubą regulacyjną i nie reagował. obejrzałem dokładnie wejście i wyjście i wygląda na to, ze wyjście czyli powrót paliwa jest zapchany opiłkiem stalowym :shock: jest na tyle duży, że nie przeleciał przez sitko przy zasilaniu więc już musiał tam być... :-( jutro zadzwonię do gościa z allegro i omówię warunki reklamacji bo auto mam unieruchomione więc zależy mi żeby dość szybko to rozwiązać :/

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 8 cze 2020, o 14:27

memento89 pisze:
7 cze 2020, o 21:35
powiedz mi jak w takim razie działał Twój regulator?
Wejście z przewodu do regulatora - wyjcie na listwę z regulatora przez dorobiony adapter w miejsce oe regulatora - powrót z regulatora zapętlony w wejście paliwa.
memento89 pisze:
7 cze 2020, o 21:35
powrót był dalej fabryczny
Silniki Tpb w tym modelu nie są wyposażone w przewody powrotne. To system jednokierunkowy.
W przedliftowym 1.9 T4 co prawda przewód powrotny występuje, ale jest zaślepiony.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 9 cze 2020, o 10:55

Jaka jaja xD czyli wygląda na to, że nie potrzebnie wymontowałem regulator koło baku i zamontowałem przewody od wolnossaka żeby pociągnąć powrót. Próbowałem to zrobić Twoim sposobem ale regulator i tak nie puścił paliwa na powrót więc stwierdziłem, że tak się nie da i nie działa bo jest źle podłączony. Czytałem, że nasze auta mają powrót ale steruje tym własnie ten magiczny system z regulatorem przy baku.

Awatar użytkownika
piinnkki
Turysta
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2019, o 17:52
Model: v40
Silnik: 1.9
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Kamesznica
imię: Piotr

[v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa

Post autor: piinnkki » 29 wrz 2020, o 18:45

Witam dzisiaj zrobilem pomiary cisnienia paliwa na postoju i wyszlo mi po przekreceniu kluczyka 3 bary na biegu jalowym 2,4 bara no i but w podloge do odcinki i 3.5 bara i tutaj moje pytanie czy wszystkie pomiary sa dobre poniewaz z tego co czytalem to pierwsze 2 sa ok lecz ten po bucie w podloge powinien oscylowac w granicach 4 barow ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”