[S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa

Post autor: dudi44 » 1 paź 2020, o 09:20

Przyłączę się do tematu bo nie ukrywam sam się interesuje jakie wartości ciśnienia powinny być. Haynes podaje 2 "rodzaje" nieregulowane od 4.8-8 bar oraz regulowane 3 bar:
Obrazek
domyślam się że nieregulowane to mierzone zaraz za pompą a regulowane tuż przed wtryskami.

Gdzie wyczytałeś że "po bucie w podłogę powinien oscylować w granicach 4 barow "? Bo biorąc pod uwagę informacje jak działa regulator ciśnienia w naszych silnikach a działa jako NC (normalnie zamknięty) i jego wartość progowa to 3,08 bara czyli powinien otwierać się przy takim (3,08 bar) ciśnieniu "chroniąc" układ wtryskowy przed za dużym ciśnieniem. Czyli na moje rozumienie jak to działa, Twoja wartość 3,5 bar jest lepsza (zakładam, że mierzyłeś ciśnienie między wtryskami a regulatorem ciśnienia) niż "przeczytana" 4 bar. Pytanie czy 3,5 bara jest dobre czy nie za wysokie.

Zauważ, że silniki turbo w odróżnieniu od silników wolnossących potrzebują pompy paliwa z większą wydajnością tj 150 vs 120 l/h. Sam się zastanawiam jak zmierzyć wydajność mojej, jak zakładam 20 letniej pompy? Czy po prostu z definicji nie wymienić ja na nową jak uczynił to kolega @turboni

Awatar użytkownika
piinnkki
Turysta
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2019, o 17:52
Model: v40
Silnik: 1.9
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Kamesznica
imię: Piotr

Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa

Post autor: piinnkki » 11 paź 2020, o 12:28

Tutaj w temaci viewtopic.php?f=8&t=3645&p=153201&hilit ... wa#p153201 kolega Yaro podal wartosci z tym ze nie wiem czy sa to wartosci mierzone na postoju czy podczas jazdy poniewaz na postoju cisnienie doladowania po wcisnieciu pedalu w podloge dochodzi do max 0,6 a podczas jazdy do 1,1- 1,2 (mbc)

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa

Post autor: Yaro » 13 paź 2020, o 17:39

dudi44 pisze:
1 paź 2020, o 09:20
Przyłączę się do tematu bo nie ukrywam sam się interesuje jakie wartości ciśnienia powinny być. Haynes podaje 2 "rodzaje" nieregulowane od 4.8-8 bar oraz regulowane 3 bar:
Obrazek
domyślam się że nieregulowane to mierzone zaraz za pompą a regulowane tuż przed wtryskami.

Gdzie wyczytałeś że "po bucie w podłogę powinien oscylować w granicach 4 barow "? Bo biorąc pod uwagę informacje jak działa regulator ciśnienia w naszych silnikach a działa jako NC (normalnie zamknięty) i jego wartość progowa to 3,08 bara czyli powinien otwierać się przy takim (3,08 bar) ciśnieniu "chroniąc" układ wtryskowy przed za dużym ciśnieniem. Czyli na moje rozumienie jak to działa, Twoja wartość 3,5 bar jest lepsza (zakładam, że mierzyłeś ciśnienie między wtryskami a regulatorem ciśnienia) niż "przeczytana" 4 bar. Pytanie czy 3,5 bara jest dobre czy nie za wysokie.

Zauważ, że silniki turbo w odróżnieniu od silników wolnossących potrzebują pompy paliwa z większą wydajnością tj 150 vs 120 l/h. Sam się zastanawiam jak zmierzyć wydajność mojej, jak zakładam 20 letniej pompy? Czy po prostu z definicji nie wymienić ja na nową jak uczynił to kolega @turboni
Jako przykład podajesz info z 1.8 GDI ?? Ten silnik to inna bajka. Ma bezpośredni wtrysk paliwa . Znajdź do wolnossaka i do zaturbionego i zobacz jakie mają max wartości.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Janek_wro » 13 paź 2020, o 18:05

Yaro pisze:
13 paź 2020, o 17:39
Jako przykład podajesz info z 1.8 GDI ?? Ten silnik to inna bajka
Czytaj powoli... except GDI engine
Yaro pisze:
13 paź 2020, o 17:39
Znajdź do wolnossaka i do zaturbionego
właśnie tego dotyczą
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 14 paź 2020, o 14:50

Janek_wro pisze:
13 paź 2020, o 18:05
Yaro pisze:
13 paź 2020, o 17:39
Jako przykład podajesz info z 1.8 GDI ?? Ten silnik to inna bajka
Czytaj powoli... except GDI engine
Yaro pisze:
13 paź 2020, o 17:39
Znajdź do wolnossaka i do zaturbionego
właśnie tego dotyczą
Masz rację niedoczytałem. Pocisłem na szybkości.
W takim razie "informator" ma się nijak do rzeczywistości. Chyba żadna seryjna pompa paliwa w S/V40 nie da 8 bar na wyjściu. Po wywaleniu pierwszego reg,. z okolic zbiornika max to około 5 bar. Zapytajcie Dominika jakie miał wartości w 1.9. Moje w 2.0 były mocno zbliżone wiec pompa czy w przed czy polifcie w t4 są praktycznie identyczne, a są najbardziej wydajnymi pompami.
Jeździłem trochę z manometrem w słupku więc wiem jak wygląda ciśnienie na listwie na jałowym, przy odpalaniu tudzież w bucie przy max obciążeniu. Nigdy, ale to nigdy nie poszło wyżej wartości jaką daje pierwszy regulator ciśnienia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piinnkki
Turysta
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2019, o 17:52
Model: v40
Silnik: 1.9
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Kamesznica
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: piinnkki » 14 paź 2020, o 18:11

Czyli wartosci ktore posiadam sa prawidlowe? ( 3 po kluczyku, 2.4 jalowy, 3.5 but na postoju doladowanie 0,6 bara) i jak wyglada ten 2 regulator w okolicach zbiornika moze ktos jakis link schemat podeslac ? i czy wystepuje rowniez w wersji 1.9 t4

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 5 gru 2020, o 06:13

Siemka. Mi to kiedyś ktoś tłumaczył, że przy zerowym doładowaniu powinno być tyle ile trzyma regulator więc w przypadku T4 będzie to ok 3,1bara. Przy podciśnieniu 0,7 na jałowych powinno być to właśnie 2,4 a przy doładowaniu 1,1 powinno więc pokazać 4,2 w peaku a 4 przy stałym 0,9. Więc jeżeli mam dobre informacje to liczy się to przez odjęcie podciśnienia lub dodanie wartości doładowania do podstawowej wartości regulatora. Przykłady:
3,1 - 0,7 = 2,4
3,1 + 1,1= 4,2
Przy mniejszym doładowaniu wystarczy podstawić mniejszą liczbę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 5 gru 2020, o 08:14

jak wyglada ten 2 regulator w okolicach zbiornika moze ktos jakis link schemat podeslac ? i czy wystepuje rowniez w wersji 1.9 t4
[/quote]


Regulator przy baku w T4 występuje. Znajdziesz go schowanego nad filtrem paliwa. Na pewno jedna z jego funkcji jest redukowanie ciśnienia z pompy do 4,5 bara i ma chyba też coś wspólnego z powrotem paliwa ale pewności nie mam. Ja u siebie go usunąłem i zamiast regulatora przy listwie mam uniwersalny D1spec i jak na razie jestem bardzo zadowolony.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: turboni » 24 maja 2021, o 07:47

Grabkien pisze:
23 maja 2021, o 21:50
Cześć, odkopuje.

Jakie są objawy zepsutego regulatora cisnienia paliwa w v40 1.9 DI 2002 t4? Czy stanie na biegu jałowym i spadające obroty jak by dostał czkawki i powrót na tory to wina regulatora? Czasem po prostu gaśnie silnik.
Tu jest mowa o regulatorze ciśnienia paliwa do silnika benzynowwgo z turbo - 1.9 T4, 2.0T i 2.0 T4.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Raptus » 24 maja 2021, o 18:24

Grabkien pisze:
23 maja 2021, o 21:50
v40 1.9 DI 2002 t4
diesel T4 ? :omg: :omg: :omg:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”