[S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
- Model: v40
- Silnik: 1.9T4 B4194T2
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
- imię: dudi
Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa
Przyłączę się do tematu bo nie ukrywam sam się interesuje jakie wartości ciśnienia powinny być. Haynes podaje 2 "rodzaje" nieregulowane od 4.8-8 bar oraz regulowane 3 bar:
domyślam się że nieregulowane to mierzone zaraz za pompą a regulowane tuż przed wtryskami.
Gdzie wyczytałeś że "po bucie w podłogę powinien oscylować w granicach 4 barow "? Bo biorąc pod uwagę informacje jak działa regulator ciśnienia w naszych silnikach a działa jako NC (normalnie zamknięty) i jego wartość progowa to 3,08 bara czyli powinien otwierać się przy takim (3,08 bar) ciśnieniu "chroniąc" układ wtryskowy przed za dużym ciśnieniem. Czyli na moje rozumienie jak to działa, Twoja wartość 3,5 bar jest lepsza (zakładam, że mierzyłeś ciśnienie między wtryskami a regulatorem ciśnienia) niż "przeczytana" 4 bar. Pytanie czy 3,5 bara jest dobre czy nie za wysokie.
Zauważ, że silniki turbo w odróżnieniu od silników wolnossących potrzebują pompy paliwa z większą wydajnością tj 150 vs 120 l/h. Sam się zastanawiam jak zmierzyć wydajność mojej, jak zakładam 20 letniej pompy? Czy po prostu z definicji nie wymienić ja na nową jak uczynił to kolega @turboni
domyślam się że nieregulowane to mierzone zaraz za pompą a regulowane tuż przed wtryskami.
Gdzie wyczytałeś że "po bucie w podłogę powinien oscylować w granicach 4 barow "? Bo biorąc pod uwagę informacje jak działa regulator ciśnienia w naszych silnikach a działa jako NC (normalnie zamknięty) i jego wartość progowa to 3,08 bara czyli powinien otwierać się przy takim (3,08 bar) ciśnieniu "chroniąc" układ wtryskowy przed za dużym ciśnieniem. Czyli na moje rozumienie jak to działa, Twoja wartość 3,5 bar jest lepsza (zakładam, że mierzyłeś ciśnienie między wtryskami a regulatorem ciśnienia) niż "przeczytana" 4 bar. Pytanie czy 3,5 bara jest dobre czy nie za wysokie.
Zauważ, że silniki turbo w odróżnieniu od silników wolnossących potrzebują pompy paliwa z większą wydajnością tj 150 vs 120 l/h. Sam się zastanawiam jak zmierzyć wydajność mojej, jak zakładam 20 letniej pompy? Czy po prostu z definicji nie wymienić ja na nową jak uczynił to kolega @turboni
-
- Turysta
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 lip 2019, o 17:52
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Kamesznica
- imię: Piotr
Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa
Tutaj w temaci viewtopic.php?f=8&t=3645&p=153201&hilit ... wa#p153201 kolega Yaro podal wartosci z tym ze nie wiem czy sa to wartosci mierzone na postoju czy podczas jazdy poniewaz na postoju cisnienie doladowania po wcisnieciu pedalu w podloge dochodzi do max 0,6 a podczas jazdy do 1,1- 1,2 (mbc)
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 1.9 t4 98r] cisnienie paliwa
Jako przykład podajesz info z 1.8 GDI ?? Ten silnik to inna bajka. Ma bezpośredni wtrysk paliwa . Znajdź do wolnossaka i do zaturbionego i zobacz jakie mają max wartości.dudi44 pisze: ↑1 paź 2020, o 09:20Przyłączę się do tematu bo nie ukrywam sam się interesuje jakie wartości ciśnienia powinny być. Haynes podaje 2 "rodzaje" nieregulowane od 4.8-8 bar oraz regulowane 3 bar:
domyślam się że nieregulowane to mierzone zaraz za pompą a regulowane tuż przed wtryskami.
Gdzie wyczytałeś że "po bucie w podłogę powinien oscylować w granicach 4 barow "? Bo biorąc pod uwagę informacje jak działa regulator ciśnienia w naszych silnikach a działa jako NC (normalnie zamknięty) i jego wartość progowa to 3,08 bara czyli powinien otwierać się przy takim (3,08 bar) ciśnieniu "chroniąc" układ wtryskowy przed za dużym ciśnieniem. Czyli na moje rozumienie jak to działa, Twoja wartość 3,5 bar jest lepsza (zakładam, że mierzyłeś ciśnienie między wtryskami a regulatorem ciśnienia) niż "przeczytana" 4 bar. Pytanie czy 3,5 bara jest dobre czy nie za wysokie.
Zauważ, że silniki turbo w odróżnieniu od silników wolnossących potrzebują pompy paliwa z większą wydajnością tj 150 vs 120 l/h. Sam się zastanawiam jak zmierzyć wydajność mojej, jak zakładam 20 letniej pompy? Czy po prostu z definicji nie wymienić ja na nową jak uczynił to kolega @turboni
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Czytaj powoli... except GDI engine
właśnie tego dotyczą
pozdrawiam
JD
JD
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Masz rację niedoczytałem. Pocisłem na szybkości.
W takim razie "informator" ma się nijak do rzeczywistości. Chyba żadna seryjna pompa paliwa w S/V40 nie da 8 bar na wyjściu. Po wywaleniu pierwszego reg,. z okolic zbiornika max to około 5 bar. Zapytajcie Dominika jakie miał wartości w 1.9. Moje w 2.0 były mocno zbliżone wiec pompa czy w przed czy polifcie w t4 są praktycznie identyczne, a są najbardziej wydajnymi pompami.
Jeździłem trochę z manometrem w słupku więc wiem jak wygląda ciśnienie na listwie na jałowym, przy odpalaniu tudzież w bucie przy max obciążeniu. Nigdy, ale to nigdy nie poszło wyżej wartości jaką daje pierwszy regulator ciśnienia.
-
- Turysta
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 lip 2019, o 17:52
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Kamesznica
- imię: Piotr
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Czyli wartosci ktore posiadam sa prawidlowe? ( 3 po kluczyku, 2.4 jalowy, 3.5 but na postoju doladowanie 0,6 bara) i jak wyglada ten 2 regulator w okolicach zbiornika moze ktos jakis link schemat podeslac ? i czy wystepuje rowniez w wersji 1.9 t4
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Siemka. Mi to kiedyś ktoś tłumaczył, że przy zerowym doładowaniu powinno być tyle ile trzyma regulator więc w przypadku T4 będzie to ok 3,1bara. Przy podciśnieniu 0,7 na jałowych powinno być to właśnie 2,4 a przy doładowaniu 1,1 powinno więc pokazać 4,2 w peaku a 4 przy stałym 0,9. Więc jeżeli mam dobre informacje to liczy się to przez odjęcie podciśnienia lub dodanie wartości doładowania do podstawowej wartości regulatora. Przykłady:
3,1 - 0,7 = 2,4
3,1 + 1,1= 4,2
Przy mniejszym doładowaniu wystarczy podstawić mniejszą liczbę.
Pozdrawiam.
3,1 - 0,7 = 2,4
3,1 + 1,1= 4,2
Przy mniejszym doładowaniu wystarczy podstawić mniejszą liczbę.
Pozdrawiam.
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
jak wyglada ten 2 regulator w okolicach zbiornika moze ktos jakis link schemat podeslac ? i czy wystepuje rowniez w wersji 1.9 t4
[/quote]
Regulator przy baku w T4 występuje. Znajdziesz go schowanego nad filtrem paliwa. Na pewno jedna z jego funkcji jest redukowanie ciśnienia z pompy do 4,5 bara i ma chyba też coś wspólnego z powrotem paliwa ale pewności nie mam. Ja u siebie go usunąłem i zamiast regulatora przy listwie mam uniwersalny D1spec i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
[/quote]
Regulator przy baku w T4 występuje. Znajdziesz go schowanego nad filtrem paliwa. Na pewno jedna z jego funkcji jest redukowanie ciśnienia z pompy do 4,5 bara i ma chyba też coś wspólnego z powrotem paliwa ale pewności nie mam. Ja u siebie go usunąłem i zamiast regulatora przy listwie mam uniwersalny D1spec i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa
Tu jest mowa o regulatorze ciśnienia paliwa do silnika benzynowwgo z turbo - 1.9 T4, 2.0T i 2.0 T4.