[S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Extradd » 14 mar 2020, o 06:30

Ciągle padają mi te regulatory ciśnienia paliwa, wczoraj umarł kolejny.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 14 mar 2020, o 21:27

Dominik sprawdzałeś ciśnienie na listwie? Sprawdź przed i za regulatorem. Może pompa lub filtr umierają?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Extradd » 15 mar 2020, o 06:33

Cześć, cisnienia nie sprawdzałem ale pompę i filtr wymieniałem. Regulatory oczywiście używki. Teraz kupię ten uniwersalny. Nie pamiętam jakie ma być cisnienie paliwa na listwie.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 15 mar 2020, o 11:16

3,09 bar po kluczyku , ok 2,4 na jałowym do 4,2 w bucie.
Pompę wymieniałeś w komplecie z koszykiem i pierwszym regulatorem czy tylko pompę?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Extradd » 15 mar 2020, o 13:02

Bez 1 regulatora, tam jest problem bo przy próbie rozbierania można zrobić dużo szkód.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Yaro » 15 mar 2020, o 18:02

Można, można. Dlatego pytam, bo problem może leżeć w pierwszym regulatorze i wymiana na kolejne może niewiele wnieść. Skonstruuj sobie manometr i pomierz ciśnienie. Chyba że poszukam gdzieś swój i Ci podeśle. Uderzę jutro na garaż i poskładam swój do kupy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: Extradd » 16 mar 2020, o 07:27

Ale Novik kiedyś mówił że można podmienić uszkodzony z listwy na ten pierwszy. Więc rozumiem że nie powinno to mieć wpływu. Czytałem o tych uniwersalnych regulatorach ciśnienia paliwa i kupię D1Spec tylko pytanie czy ten za 240 zł czy za 320 zł.

https://d1spec.pl/pol_m_Uklad-paliwowy_ ... a-169.html
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
carlo497
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2018, o 07:57
Model: V40
Silnik: 1.9
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Karol

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: carlo497 » 19 kwie 2020, o 20:30

Przy demontażu przewodu paliwowego urwał mi się króciec od adaptora regulatora ciśnienia (tego z tworzywa sztucznego) w przedlifcie 1.9 T4 i zastanawiam się jak to dobrze wymienić. Poprzednie przewody posiadały na końcówkach wkładkę z tworzywa, która idealnie przylegała do króćców więc wszystko trzymało się kupy, ale gdzie teraz coś takiego dostać i jak zamontować?
Próbowałem podmienić króciec na metalowy, ale paliwo uciekało mi na obejmach, które mimo maksymalnego dokręcenia i tak nie trzymały paliwa. Wydaje mi się, że ciśnienie w tym miejscu jest dużo wyższe przez brak powrotu paliwa do baku.

Czy jak kupie oryginalny adaptor regulatora to będzie to łatwiej ogarnąć? Jakimi przewodami to wszystko dobrze połączyć? Jakich zacisków użyć?
Zastanawiam się też nad puszczeniem powrotu paliwa do baku. Ktoś miał już doświadczenia w tym temacie?

Awatar użytkownika
carlo497
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2018, o 07:57
Model: V40
Silnik: 1.9
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Karol

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: carlo497 » 20 kwie 2020, o 10:07

Gdyby ktoś jeszcze myślał o dorobieniu powrotu paliwa do 1.9 T4 to nie jest to prosta sprawa. Istniejący przewód idący od listwy wtryskowej jest zaślepiony już przy samej listwie. Wstawiam zdjęcia gdyby ktoś w przyszłości chciał zobaczyć bez grzebania jak to wygląda.
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [S/V40 T4] Regulator ciśnienia paliwa

Post autor: memento89 » 6 cze 2020, o 09:53

Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam na imię Piotr, jestem z Bydgoszczy i jestem nowy na tym Forum. Robiąc auto posiłkowałem się przeglądając to forum i chciałbym odgrzać trochę temat bo widzę, że Wasza wiedza jest obszerna a stanąłem w miejscu i nie mam już siły. Posiadam Volvo V40 z silnikiem 1.9 T4 98r. który był swapowany na miejsce wolnossącego 2.0. Wymieniłem tam kolektor ssący oraz wtryski na czerwone od 2.0 turbo. Właśnie jestem w trakcje montażu regulatora D1spec. Usunąłem regulator koło filtra i zamontowałem przewody idące od baku do filtra z powrotem na te od wolnossącego i podłączyłem powrót do przewodu który już idzie pod autem i był zaślepiony przy ścianie grodziowej ale przedłużyłem go żeby podpiąć pod króciec dolny regulatora D1spec. Zasilanie podłączyłem przez filtr paliwa także do istniejącej instalacji. Jako, że listwa wtryskowa od 2.0T fabrycznie posiada tylko wejście paliwa do listwy przez regulator zamontowany z boku listwy to wymieniłem ją na listwę od 1.9 T4 która posiadała wejście przez regulator na spodzie listwy oraz przewód powrotny który był zaślepiony. w miejscu którym ten przewód wchodzi do listwy wystarczyło wywiercić otwór wiertłem ok 8mm a z drugiego końca zdjąć ciasno siedzącą gumkę i powrót paliwa gotowy. Żeby zamontować listwę od 1.9 musiałem wywiercić dwa otworki w miejscu mocowania do kolektora ssącego. ponieważ fabryczne nie pasowały. Podłączyłem zasilanie paliwa z baku do adaptera który zamontowałem w miejscu fabrycznego regulatora ciśnienia (dół listwy wtryskowej) a przewód powrotny z listwy do zasilania regulatora D1spec (boczny króciec) jak pisałem wyżej powrót paliwa od regulatora jest puszczony do fabrycznego przewodu wpadającego do baku. Niestety cały czas nabija ciśnienie ciut powyżej 5 bar i nie reaguje na śrubę regulacyjną. odpalałem go na kilka sekund żeby sprawdzić czy na odpalonym zareaguje ale niestety nic to nie dało a nie chciałem żeby chodził za długo żeby nie zrobić mu krzywdy. Czy ma ktoś jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co zrobiłem źle i powinienem zmienić żeby to miało ręce i nogi? może potrzebuję listwę z kanałem powrotnym, cze może coś źle podłączyłem albo problem tkwi w baterii paliwowej. Bardzo proszę o pomoc szanownych kolegów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”