A ja odkopię temat bo właśnie mam już to za sobą.
Volvo stosowało dwa typy regulatorów ale w głównej mierze stosowali Weber DPR04, który jest w 2.0T i T4 ale również w benzynach bez turbo.
Cena nowego powala około 600PLN a używany sam regulator na allegeo to koszt około 200-250PLN (wiadomo silniki z turbo i T4 - musi to kosztować
). Więc zacząłem szukać na allegeo ale nie regulatora ale całej listwy wtryskowej od zwykłej benzyny. Jest dużo aukcji tylko trzeba patrzeć na zdjęcia i oczywiście na regulator czy to jest Weber. Ja tak szukałem i pisałem do sprzedających czy listwa jeat cała taka jak na zdjęciu (nic nie pisałem o regulatorze
). Przeważnie otrzymywałem odpowiedź, że TAK a ceny całej listwy są od 35 do 100PLN więc można tanio kupić regulator co poczyniłem.
Kupiłem listwę od benzyny poliftowej B4184S2 z wtryskami i regulatorem, oczywiście Weber DPR04. Wtryski są do śmieci bo popękane ale reszta jest OK (listwę zostawiam sobie). Założyłem sam regulator do siebie i problemy z odpalaniem zniknęły. Teraz auto pali od strzała (nieważne czy zimne czy ciepłe) i idzie jak trzeba.
A jeszcze taka ciekawa informacja wyszukana w necie i coś w tym jest, że regulatory padały głównie (99%) w turbo benzynach a w zwykłych benzynach - nie, ponieważ regulator sterowany jest podciśnieniem z kolektora a w turbo jest pod i nadciśnienie natomiast w zwykłych benzynach mamy tylko podciśnienie i one żyją w tych silnikach wiecznie.
Może komuś przyda się taka informacja na przyszłoś
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka