[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: kilert » 30 gru 2016, o 08:14

tomekrrs, na 100 % nie masz hydrauliki. Tam są sztywne szklanki.

Awatar użytkownika
tomekrrs
Posty: 4
Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
Model: V40
Silnik: B4204T3 LPG
moc: 163+ KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podkarpacie
imię: Tomasz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: tomekrrs » 30 gru 2016, o 16:33

A czy mogę w takim razie jakoś nieinwazyjnie sprawdzić luz zaworowy?

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 30 gru 2016, o 19:41

Tak, zdjąć pokrywę, docisnąć wałki i sprawdzić luzy, tylko jak już będzie pokrywa zdjęta to warto zmierzyc szklanki, wałki, sprawdzic luz na trzonkach zaworów.

Nie wiew czy do końca będziesz wiedział jak to zrobić, może odżałuj kilka zł i podjedź do kogoś z tą Vidą, sprawdź koło, i niech ktoś kumaty posłucha, bo Ty może słyszysz byle co, a stukać sobie może tłok, luz poprzeczny, występujący m/in w silnikach opla, stukać może zawór, pęknięta sprężyna itd. Lub właśnie popychacz, ale to trzeba pomierzyć.

Zdejmij zawleczkę z cięgna aktuatora na turbinie, złap metalowy element wystający z turbo i dociśnij go kombinerkami tak by go zamknąć jak nie przestanie stukać to niestety nie klapka w turbo. Dociskasz w kierunku strony zimnej.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
tomekrrs
Posty: 4
Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
Model: V40
Silnik: B4204T3 LPG
moc: 163+ KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podkarpacie
imię: Tomasz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: tomekrrs » 1 sty 2017, o 22:53

Magik123, tylko że u mnie nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, nic nie stuka, a silnik pracuje w pełni poprawnie. Pytam o te luzy, ponieważ nie wiem czy kiedykolwiek były regulowane, a samochód już w wieku gimnazjalisty :P

Awatar użytkownika
mativ
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 12:46
Model: v40
Silnik: b4204t5 19t
moc: 200km++
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: kielce
imię: m

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: mativ » 2 sty 2017, o 20:05

W silniku B4204t5 (i innych 2.0T po lift też) w pokrywie są śruby, po wykręceniu których można sprawdzić luz zaworowy, nie jest konieczny demontaż pokrywy. Co prawda listki pomiarowe muszą być nie szersze niż ok 5mm. Dodam że uszkodzone koło vvt nie dawało takich "standardowych" objawów w moim T4 jak yt i inni podają. To jest moje drugie V40 T4, pierwsze miałem 98 b4194t (pękł zawór wydechowy ), a teraz b4204t5 (pękła tuleja 1 cylindra), więc miałem okazję rozbierać osobiście na części pierwsze każdy z tych silników i wyremontować. Jak kogoś interesują szczegóły to proszę pytać.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: kilert » 2 sty 2017, o 20:53

mativ, skąd wziąłeś blok silnika B4204T5 udało Ci się znaleźć czy pasował od innego silnika. Mi obróciło 2 panewki i szukam wału ale bezskutecznie.

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 2 sty 2017, o 21:02

mativ pisze:W silniku B4204t5 (i innych 2.0T po lift też) w pokrywie są śruby, po wykręceniu których można sprawdzić luz zaworowy, nie jest konieczny demontaż pokrywy. Co prawda listki pomiarowe muszą być nie szersze niż ok 5mm. Dodam że uszkodzone koło vvt nie dawało takich "standardowych" objawów w moim T4 jak yt i inni podają. To jest moje drugie V40 T4, pierwsze miałem 98 b4194t (pękł zawór wydechowy ), a teraz b4204t5 (pękła tuleja 1 cylindra), więc miałem okazję rozbierać osobiście na części pierwsze każdy z tych silników i wyremontować. Jak kogoś interesują szczegóły to proszę pytać.

Taa, a jak nie ma śrub kontorolnych to co?

Tych luzów się nie reguluje, jedynie wymienia miejscami lub na nowe.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
mativ
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 12:46
Model: v40
Silnik: b4204t5 19t
moc: 200km++
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: kielce
imię: m

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: mativ » 3 sty 2017, o 00:46

Tuleje w bloku dorabiałem (tzn. warsztat specjalizujący się w naprawach ), dodatkowo zaprasowałem pomiędzy wszystkie tuleje dorobione płytki, aby zabezpieczyć się przed pęknięciem innych. Nowa tuleja jest odrobinę grubsza, mam gdzieś zdjęcie (jak ktoś chce to na priv). Nie myślałem nad wymianą bloku bo stwierdziłem że nowy i tak może pęknąć, a koszt naprawy w zakładzie za 1 szt. tulei i planowanie bloku 300zł.

Co do pokrywy zaworów to faktycznie może nie być otworów (jak np. głowice z hydrauliką), ale nie mam pojęcia czy to wyklucza mechaniczne popychacze w danej głowicy. Swoje luzy zaworowe sprawdzałem przy okazji robienia tulei, więc i tak musiałem wszystko rozebrać.

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 3 sty 2017, o 05:54

Silniki B4204S2 tez nie mają otworów a popychacze maja mechaniczne, nie ma możliwości sprwdzenia tego bez zdejmowania pokrywy.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: kilert » 3 sty 2017, o 08:24

Magik123, może wiesz czym różnią się tak naprawdę silniki B4204S2 i B4204S w budowie dołu silnika, ponieważ chciałem przeszczepić wał z tego silnika do B4204T5 tylko mam rozbieżności bo jedni mówią, że pasuje od jednego po numerach a inni że od drugiego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”