[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
tomekrrs, na 100 % nie masz hydrauliki. Tam są sztywne szklanki.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
- Model: V40
- Silnik: B4204T3 LPG
- moc: 163+ KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podkarpacie
- imię: Tomasz
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
A czy mogę w takim razie jakoś nieinwazyjnie sprawdzić luz zaworowy?
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
Tak, zdjąć pokrywę, docisnąć wałki i sprawdzić luzy, tylko jak już będzie pokrywa zdjęta to warto zmierzyc szklanki, wałki, sprawdzic luz na trzonkach zaworów.
Nie wiew czy do końca będziesz wiedział jak to zrobić, może odżałuj kilka zł i podjedź do kogoś z tą Vidą, sprawdź koło, i niech ktoś kumaty posłucha, bo Ty może słyszysz byle co, a stukać sobie może tłok, luz poprzeczny, występujący m/in w silnikach opla, stukać może zawór, pęknięta sprężyna itd. Lub właśnie popychacz, ale to trzeba pomierzyć.
Zdejmij zawleczkę z cięgna aktuatora na turbinie, złap metalowy element wystający z turbo i dociśnij go kombinerkami tak by go zamknąć jak nie przestanie stukać to niestety nie klapka w turbo. Dociskasz w kierunku strony zimnej.
Nie wiew czy do końca będziesz wiedział jak to zrobić, może odżałuj kilka zł i podjedź do kogoś z tą Vidą, sprawdź koło, i niech ktoś kumaty posłucha, bo Ty może słyszysz byle co, a stukać sobie może tłok, luz poprzeczny, występujący m/in w silnikach opla, stukać może zawór, pęknięta sprężyna itd. Lub właśnie popychacz, ale to trzeba pomierzyć.
Zdejmij zawleczkę z cięgna aktuatora na turbinie, złap metalowy element wystający z turbo i dociśnij go kombinerkami tak by go zamknąć jak nie przestanie stukać to niestety nie klapka w turbo. Dociskasz w kierunku strony zimnej.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
- Model: V40
- Silnik: B4204T3 LPG
- moc: 163+ KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Podkarpacie
- imię: Tomasz
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
Magik123, tylko że u mnie nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, nic nie stuka, a silnik pracuje w pełni poprawnie. Pytam o te luzy, ponieważ nie wiem czy kiedykolwiek były regulowane, a samochód już w wieku gimnazjalisty
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 12:46
- Model: v40
- Silnik: b4204t5 19t
- moc: 200km++
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: kielce
- imię: m
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
W silniku B4204t5 (i innych 2.0T po lift też) w pokrywie są śruby, po wykręceniu których można sprawdzić luz zaworowy, nie jest konieczny demontaż pokrywy. Co prawda listki pomiarowe muszą być nie szersze niż ok 5mm. Dodam że uszkodzone koło vvt nie dawało takich "standardowych" objawów w moim T4 jak yt i inni podają. To jest moje drugie V40 T4, pierwsze miałem 98 b4194t (pękł zawór wydechowy ), a teraz b4204t5 (pękła tuleja 1 cylindra), więc miałem okazję rozbierać osobiście na części pierwsze każdy z tych silników i wyremontować. Jak kogoś interesują szczegóły to proszę pytać.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
mativ, skąd wziąłeś blok silnika B4204T5 udało Ci się znaleźć czy pasował od innego silnika. Mi obróciło 2 panewki i szukam wału ale bezskutecznie.
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
mativ pisze:W silniku B4204t5 (i innych 2.0T po lift też) w pokrywie są śruby, po wykręceniu których można sprawdzić luz zaworowy, nie jest konieczny demontaż pokrywy. Co prawda listki pomiarowe muszą być nie szersze niż ok 5mm. Dodam że uszkodzone koło vvt nie dawało takich "standardowych" objawów w moim T4 jak yt i inni podają. To jest moje drugie V40 T4, pierwsze miałem 98 b4194t (pękł zawór wydechowy ), a teraz b4204t5 (pękła tuleja 1 cylindra), więc miałem okazję rozbierać osobiście na części pierwsze każdy z tych silników i wyremontować. Jak kogoś interesują szczegóły to proszę pytać.
Taa, a jak nie ma śrub kontorolnych to co?
Tych luzów się nie reguluje, jedynie wymienia miejscami lub na nowe.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 12:46
- Model: v40
- Silnik: b4204t5 19t
- moc: 200km++
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: kielce
- imię: m
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
Tuleje w bloku dorabiałem (tzn. warsztat specjalizujący się w naprawach ), dodatkowo zaprasowałem pomiędzy wszystkie tuleje dorobione płytki, aby zabezpieczyć się przed pęknięciem innych. Nowa tuleja jest odrobinę grubsza, mam gdzieś zdjęcie (jak ktoś chce to na priv). Nie myślałem nad wymianą bloku bo stwierdziłem że nowy i tak może pęknąć, a koszt naprawy w zakładzie za 1 szt. tulei i planowanie bloku 300zł.
Co do pokrywy zaworów to faktycznie może nie być otworów (jak np. głowice z hydrauliką), ale nie mam pojęcia czy to wyklucza mechaniczne popychacze w danej głowicy. Swoje luzy zaworowe sprawdzałem przy okazji robienia tulei, więc i tak musiałem wszystko rozebrać.
Co do pokrywy zaworów to faktycznie może nie być otworów (jak np. głowice z hydrauliką), ale nie mam pojęcia czy to wyklucza mechaniczne popychacze w danej głowicy. Swoje luzy zaworowe sprawdzałem przy okazji robienia tulei, więc i tak musiałem wszystko rozebrać.
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
Silniki B4204S2 tez nie mają otworów a popychacze maja mechaniczne, nie ma możliwości sprwdzenia tego bez zdejmowania pokrywy.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi
Magik123, może wiesz czym różnią się tak naprawdę silniki B4204S2 i B4204S w budowie dołu silnika, ponieważ chciałem przeszczepić wał z tego silnika do B4204T5 tylko mam rozbieżności bo jedni mówią, że pasuje od jednego po numerach a inni że od drugiego.