[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: RIPPER » 3 sty 2017, o 09:21

raczej s2 ka
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 3 sty 2017, o 20:10

Jak wyżej, z S2 pasuje, tylko trzeba wiercić i pasowac otwór do spustu oleju z turbo, czyli trzeba i tak rozbebeszyc miske aby to wykonać.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 3 sty 2017, o 21:48

NIe tylko miskę, całą pompę oleju też pasowałoby wymontować, a później wszystkie kanały wymyć po wierceniu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: kilert » 3 sty 2017, o 22:00

Magik123, i RIPPER, może wydawać się to dziwne i mylące ale z S2 nie pasuje przynajmniej po numerach ori. W B4204T5 okazuję się, że siedzi taki sam wał jak w B4204S przedliftowym. Jak coś nr ORI 8250409. Wiadomość potwierdzona z 3 źródeł więc kupuję taki i przeszczepiam w końcu.

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 28 lut 2017, o 16:45

Jeżdżę na motulu 10w40 9100 od 1.5kkm, jest delikatna poprawa, jak się rozgrzeje nie ma już tak dużych spadków obrotów, nic innego przy silniku nie robiłem więc + dla oleju, jak klepał tak klepie dalej.

Zostawiając ten tematu do czasu wyjazdu po większe $ i zrobienia w razie wu całej głowicy sobie pod gaz, zastanawia mnie temat czy będzie ona miała wgle jakikolwiek sens jeżeli okaże się według opinii o pęknięciu bloku w tym silniuku. W t4 ponoć padają tuleje a tu pękają bloki miedzy 3 a 4 tuleją z tego co wyczytałem. Podzwoniłem z ciekawości po firmach spawające bloki żeliwne i są w sumie tylko dwie, POLOK w Gliwicach i jakiś metaltech który nie spawa tylko szyje te bloki na zimo. Ceny drugiej metody nie znam choć nie należy pewnie do najtańszych to zaś spawanie bloku równa się jak mówił przedstawiciel jego osiowaniu i to są koszta kilka tyś złotych. Ekonomicznie to się po prostu nie opłaca w aucie wartym max 10 kapci.

Killertowi udało sie przeszczepić do T4 lifta wał z B4204S przedliftowego wał do siebie, a mnie zastanawia i chce zapytać o możliwości przeszczepu całego bloku pozbawionego wad np z tego silnika do mojej głowicy, pisał o tym savage albo magik na początku tematu. Tylko takie wyjście z przykładowej sytuacji biorę pod uwagę, dwie metody na górze to po prostu nieopłacalny biznes i bardzo duże koszta.

Lub chciałem zapytać czy do swojego osprzętu mogę przeszczepić goły słupek z B4204T 160km przedliftowego (ponoć są pancerne jak 1.9 t4wórki ) lub B4204T2 165km o ile nie posiada on tej samej wady.

Więc grzecznie prosiłbym kogoś o opinie kompatybilności bloku z 2.0 bez turbo przed liftem z moją głowicą, lub dwóch pozostałych wersji 2.0T do mojego osprzetu, pozdrawiam.

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 28 lut 2017, o 19:26

Podejdźmy do tematu od innej strony. Sprawdzony był kolektor wydechowy? W turbolach lubią peknąć. Polifty mniej ale też się zdarza. Może to nie żaden stuk tylko po prostu nieszczelność? A co do bloków to ja bym kierował się w zrobienie hybrydy B4194T i głowicy ze zmiennymi fazami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 28 lut 2017, o 20:40

Tak był sprawdzany, jest szczelny i nie popękany, stukot dochodzi ewidentnie z góry silnika gdzieś ze środka, nie wiem czy to koło zmiennych może takie drgania dawac na wałek wydechowy, że powstaje taki dźwięk, czy pękła może sprężyna na którymś zaworze. Może i prawdopodobne by to było bo nieraz auto jest bardziej żwawe a nieraz lekko mułowate.

Co to znaczy zrobić hybrydę z t4 przedliftowej? Przeszczepić z niego blok?

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 28 lut 2017, o 21:16

No tak, zakładasz sam blok z T4 do reszty swoich gratów. Wtedy uszczelkę głowicy kupujesz do T4 bo średnica tulei ma się zgadzać i powinno śmigać. Jakbym miał blok od T4 i głowicę ze zmienną fazą to bym zrobił taką kompilację.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 28 lut 2017, o 21:37

Jesteś pewny, że to bedzie pasować? A jak z resztą bloków? tych od 160km i 165 lub 2.0 wolnossących?

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 28 lut 2017, o 22:40

Powiem tak, głowice w przedliftowych TPb są takie same (vida potwierdza) i na pewno da się stosować zamiennie. A poliftach powinno być podobnie. Nie dam ręki uciąć bo tego nigdy nie robiłem. Mówię po prostu to co obserwowałem robiąc parę takich silników.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”