[S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: Extradd » 3 sie 2013, o 17:08

Wszystko złożone i działa jak należy, miałem stracha bo nie chciał kręcić rozrusznik ale na prędkiego zrobiłem prowizoryczną masę i pomogło. :cool
Przewód zasilania olejem turbosprężarki jest na długość idealny, foto dla łosia92. Przy okazji odświeżyłem rurkę powrotu oleju, dostała podkład epoksydowy. oraz wymieniłem szczotki w alternatorze. Jak przeczytałem warunki gwarancji naprawy turbo to stwierdziłem że w razie "W" lepiej od razu reklamować ustawowo jako nie zgodność towaru z umową :lubudubu Jak ktoś chce to mogę zrobić foto to sobie przeczyta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: tomi555 » 3 sie 2013, o 18:18

Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: Extradd » 3 sie 2013, o 18:36

tomi555 pisze:Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...
Słuszna uwaga. Ale fotki turbiny zrobiłem jak tylko przyniosłem do domu, trzpień napawałem i zrobiłem go sam. Actuator też jest naprawiony :crazy: :got LPG:
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: tomi555 » 3 sie 2013, o 20:36

Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?


Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: Extradd » 4 sie 2013, o 07:44

tomi555 pisze:Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?
Pewnie jakbym oddał im z tym uszkodzonym aktuatorem to zapłaciłbym za naprawę turbosprężarki x2, bo dobrze wiesz ile kosztuje nowy aktuator. Poza tym nie wiem czy nie lepiej by było kupić na ebay całe wnętrze i podmienić bo pewnie tak samo robią przy regeneracji a co do wyważania to producent już robi to przy produkcji, znam kogoś kto właśnie tak robi swoje turbiny i jeździ a z tego co widzę to nie jest to trudne a gwarancja jest tak napisana by mogli spokojnie odrzucić naszą reklamację. Luzu na WG nie było więc nie go nie ma.
tomi555 pisze:Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Bez demontażu to ja to czarno widzę, nie mówię że się nie da ale można narobić sporo dziadostwa. Po napawaniu trzpienia musiałem poprawić otwór na zawleczkę. Ucho dźwigni actuatora, tzn otwór na trzpień nie był uszkodzony co nawet widać na zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: łosiu92 » 4 sie 2013, o 12:04

Dominik, po regeneracji turbo nie odczułeś, że poprawił się dół auta i turbo szybciej wstaje?
Keep Calm and Boost On

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: Extradd » 4 sie 2013, o 16:05

łosiu92, wszystko się zmieniło bo aktuator też ma nową sprężynę, MBC skręciłem o półtora obrotu i nadal dmuchało w peaku 1.2 więc znowu skręciłem MBC, zresztą test był na krótkim odcinku i tylko na 2 biegu.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: tomi555 » 4 sie 2013, o 18:16

Dominik pisze:...
To ile ta regeneracja kosztowała ?

Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła :beer:

Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: Extradd » 4 sie 2013, o 18:41

tomi555 pisze:
Dominik pisze:...
To ile ta regeneracja kosztowała ?

Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła :beer:
Sama regeneracja turbiny 1000zł
tomi555 pisze:
Dominik pisze:...
Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?
1. Spuścić olej i płyn chłodniczy,
2. po odpinać przewody olejowe, wodne, ciśnieniowe itp
3. odkręcić od kolektora i DP,
4. gdy odejdzie od kolektora lepiej odkręcić aktuator niż osłonę na grodzi
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

Post autor: RIPPER » 5 sie 2013, o 20:56

No jazda piękna starałem się wspierać kolegę na duchu ...

moja gwizda dalej choć chyba coś słabo skręciłem bo na początku heble były lepsze i lepsze wrażenie robił ,,,,
a moja to totalna seria ..
ale przyjdzie wypłata --będzie i up date ..na razie poszła podstawa LPG !!! ups ...coś na temat


regeneracja kosmos i tak sobie myślimy jak to ważą i czy poprawiają po fabryce ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”