[S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Wszystko złożone i działa jak należy, miałem stracha bo nie chciał kręcić rozrusznik ale na prędkiego zrobiłem prowizoryczną masę i pomogło.
Przewód zasilania olejem turbosprężarki jest na długość idealny, foto dla łosia92. Przy okazji odświeżyłem rurkę powrotu oleju, dostała podkład epoksydowy. oraz wymieniłem szczotki w alternatorze. Jak przeczytałem warunki gwarancji naprawy turbo to stwierdziłem że w razie "W" lepiej od razu reklamować ustawowo jako nie zgodność towaru z umową Jak ktoś chce to mogę zrobić foto to sobie przeczyta.
Przewód zasilania olejem turbosprężarki jest na długość idealny, foto dla łosia92. Przy okazji odświeżyłem rurkę powrotu oleju, dostała podkład epoksydowy. oraz wymieniłem szczotki w alternatorze. Jak przeczytałem warunki gwarancji naprawy turbo to stwierdziłem że w razie "W" lepiej od razu reklamować ustawowo jako nie zgodność towaru z umową Jak ktoś chce to mogę zrobić foto to sobie przeczyta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Słuszna uwaga. Ale fotki turbiny zrobiłem jak tylko przyniosłem do domu, trzpień napawałem i zrobiłem go sam. Actuator też jest naprawionytomi555 pisze:Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?
Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Pewnie jakbym oddał im z tym uszkodzonym aktuatorem to zapłaciłbym za naprawę turbosprężarki x2, bo dobrze wiesz ile kosztuje nowy aktuator. Poza tym nie wiem czy nie lepiej by było kupić na ebay całe wnętrze i podmienić bo pewnie tak samo robią przy regeneracji a co do wyważania to producent już robi to przy produkcji, znam kogoś kto właśnie tak robi swoje turbiny i jeździ a z tego co widzę to nie jest to trudne a gwarancja jest tak napisana by mogli spokojnie odrzucić naszą reklamację. Luzu na WG nie było więc nie go nie ma.tomi555 pisze:Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?
Bez demontażu to ja to czarno widzę, nie mówię że się nie da ale można narobić sporo dziadostwa. Po napawaniu trzpienia musiałem poprawić otwór na zawleczkę. Ucho dźwigni actuatora, tzn otwór na trzpień nie był uszkodzony co nawet widać na zdjęciu.tomi555 pisze:Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- PoTurbowany
- Posty: 917
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Adam
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Dominik, po regeneracji turbo nie odczułeś, że poprawił się dół auta i turbo szybciej wstaje?
Keep Calm and Boost On
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
łosiu92, wszystko się zmieniło bo aktuator też ma nową sprężynę, MBC skręciłem o półtora obrotu i nadal dmuchało w peaku 1.2 więc znowu skręciłem MBC, zresztą test był na krótkim odcinku i tylko na 2 biegu.
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
To ile ta regeneracja kosztowała ?Dominik pisze:...
Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła
Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5490
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Sama regeneracja turbiny 1000złtomi555 pisze:To ile ta regeneracja kosztowała ?Dominik pisze:...
Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła
1. Spuścić olej i płyn chłodniczy,tomi555 pisze:Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?Dominik pisze:...
2. po odpinać przewody olejowe, wodne, ciśnieniowe itp
3. odkręcić od kolektora i DP,
4. gdy odejdzie od kolektora lepiej odkręcić aktuator niż osłonę na grodzi
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
No jazda piękna starałem się wspierać kolegę na duchu ...
moja gwizda dalej choć chyba coś słabo skręciłem bo na początku heble były lepsze i lepsze wrażenie robił ,,,,
a moja to totalna seria ..
ale przyjdzie wypłata --będzie i up date ..na razie poszła podstawa LPG !!! ups ...coś na temat
regeneracja kosmos i tak sobie myślimy jak to ważą i czy poprawiają po fabryce ..
moja gwizda dalej choć chyba coś słabo skręciłem bo na początku heble były lepsze i lepsze wrażenie robił ,,,,
a moja to totalna seria ..
ale przyjdzie wypłata --będzie i up date ..na razie poszła podstawa LPG !!! ups ...coś na temat
regeneracja kosmos i tak sobie myślimy jak to ważą i czy poprawiają po fabryce ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K