Strona 4 z 7

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 3 sie 2013, o 17:08
autor: Extradd
Wszystko złożone i działa jak należy, miałem stracha bo nie chciał kręcić rozrusznik ale na prędkiego zrobiłem prowizoryczną masę i pomogło. :cool
Przewód zasilania olejem turbosprężarki jest na długość idealny, foto dla łosia92. Przy okazji odświeżyłem rurkę powrotu oleju, dostała podkład epoksydowy. oraz wymieniłem szczotki w alternatorze. Jak przeczytałem warunki gwarancji naprawy turbo to stwierdziłem że w razie "W" lepiej od razu reklamować ustawowo jako nie zgodność towaru z umową :lubudubu Jak ktoś chce to mogę zrobić foto to sobie przeczyta.

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 3 sie 2013, o 18:18
autor: tomi555
Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 3 sie 2013, o 18:36
autor: Extradd
tomi555 pisze:Mam jedną wątpliwość - sprawdzałeś luz na dźwigni zaworu? Na trzpieniu masz duże wytarcie, które utrudnia prawidłowe wyregulowanie zaworu i stabilne trzymanie ciśnienia - więc nie wiem dlaczego nie zostało to wymienione...
Słuszna uwaga. Ale fotki turbiny zrobiłem jak tylko przyniosłem do domu, trzpień napawałem i zrobiłem go sam. Actuator też jest naprawiony :crazy: :got LPG:

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 3 sie 2013, o 20:36
autor: tomi555
Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?


Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 4 sie 2013, o 07:44
autor: Extradd
tomi555 pisze:Trochę tego nie rozumiem - oddajesz turbinę do regeneracji i sam przy niej połowę rzeczy robisz? Coś chyba z tą firmą jest nie tak - jak można klientowi oddać niesprawne turbo? Wg. mnie powinieneś oddać całość (razem z aktuatorem) i dostać je w takim stanie, w którym zakładasz do samochodu nic nie robiąc... A co z luzem osiowym zaworu?
Pewnie jakbym oddał im z tym uszkodzonym aktuatorem to zapłaciłbym za naprawę turbosprężarki x2, bo dobrze wiesz ile kosztuje nowy aktuator. Poza tym nie wiem czy nie lepiej by było kupić na ebay całe wnętrze i podmienić bo pewnie tak samo robią przy regeneracji a co do wyważania to producent już robi to przy produkcji, znam kogoś kto właśnie tak robi swoje turbiny i jeździ a z tego co widzę to nie jest to trudne a gwarancja jest tak napisana by mogli spokojnie odrzucić naszą reklamację. Luzu na WG nie było więc nie go nie ma.
tomi555 pisze:Trzpień napawałeś i szlifowałeś - muszę u siebie zrobić to samo, bo też mam wytarty, tylko będę to chciał zrobić w aucie bez wyjmowanie turbo... Jak się przyglądniesz to ucho dźwigni aktuatora też pewnie jest wyrobione.
Bez demontażu to ja to czarno widzę, nie mówię że się nie da ale można narobić sporo dziadostwa. Po napawaniu trzpienia musiałem poprawić otwór na zawleczkę. Ucho dźwigni actuatora, tzn otwór na trzpień nie był uszkodzony co nawet widać na zdjęciu.

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 4 sie 2013, o 12:04
autor: łosiu92
Dominik, po regeneracji turbo nie odczułeś, że poprawił się dół auta i turbo szybciej wstaje?

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 4 sie 2013, o 16:05
autor: Extradd
łosiu92, wszystko się zmieniło bo aktuator też ma nową sprężynę, MBC skręciłem o półtora obrotu i nadal dmuchało w peaku 1.2 więc znowu skręciłem MBC, zresztą test był na krótkim odcinku i tylko na 2 biegu.

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 4 sie 2013, o 18:16
autor: tomi555
Dominik pisze:...
To ile ta regeneracja kosztowała ?

Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła :beer:

Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 4 sie 2013, o 18:41
autor: Extradd
tomi555 pisze:
Dominik pisze:...
To ile ta regeneracja kosztowała ?

Najważniejsze, że śmiga i oby długo żyła :beer:
Sama regeneracja turbiny 1000zł
tomi555 pisze:
Dominik pisze:...
Dużo jest roboty, żeby turbo wyjąć?
1. Spuścić olej i płyn chłodniczy,
2. po odpinać przewody olejowe, wodne, ciśnieniowe itp
3. odkręcić od kolektora i DP,
4. gdy odejdzie od kolektora lepiej odkręcić aktuator niż osłonę na grodzi

Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych

: 5 sie 2013, o 20:56
autor: RIPPER
No jazda piękna starałem się wspierać kolegę na duchu ...

moja gwizda dalej choć chyba coś słabo skręciłem bo na początku heble były lepsze i lepsze wrażenie robił ,,,,
a moja to totalna seria ..
ale przyjdzie wypłata --będzie i up date ..na razie poszła podstawa LPG !!! ups ...coś na temat


regeneracja kosmos i tak sobie myślimy jak to ważą i czy poprawiają po fabryce ..