[V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 173
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

[V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: savage » 22 lut 2017, o 13:37

Cześć,
chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie co do profilaktycznej zmiany panewek korbowodowych w b4204t3.
Jeśli zmieniać to czemu, najlepiej przykłady z własnego doświadczenia. Auto ma ponad 300kkm.

Zbierając do kupy wszystkie przypadki z uszkodzonymi 2.0T i T4 często padają panewki i tuleje stąd pomysł mojej profilaktyki.

Zdanie są mocno podzielone jedni mówią, że to dobra profilaktyka inni, że lepiej nie ruszać póki działa bo na nowych pochodzi krótko.
Co Wy na to?

Awatar użytkownika
TurboKozak
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2016, o 10:46
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 165
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Piotrkow_Trybunalski
imię: Rafal

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: TurboKozak » 22 lut 2017, o 18:21

"Profilaktyczna zmiana.." Czyli rozumiem że jeszcze nie słychać żadnych typowych dźwięków dla zużytych panewek ?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4527
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: Borysław » 22 lut 2017, o 18:39

Ja bym zostawił tak jak jest. Równie dobrze można zrobić remont silnika tak na wszelki wypadek.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 173
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: savage » 23 lut 2017, o 10:12

Coś tam słychać, takie dzwonienie rzężenie przy pulsowaniu pedałem gazu w okolicy 3000rpm.
Nie ma żadnego typowego pukania panewki.
Jak usłyszę pukanie panewki to raczej będzie za późno. Remontu żadnego robił nie będę bo silnik chodzi ok, oleju też nie pożera w nadmiarze.
Tylko te panewki spokoju mi nie dają.

Awatar użytkownika
TurboKozak
Początkujący
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2016, o 10:46
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 165
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Piotrkow_Trybunalski
imię: Rafal

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: TurboKozak » 23 lut 2017, o 12:11

Najlepiej byłoby usłyszeć ten dźwięk np. na filmiku. Czy silnik był już kiedyś rozbierany tzn. chodzi mi tu o dół i głowice? Czy możemy przypuszczać że jest to jeszcze fabryka i nic nie ruszane przez "Magików" ?

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 173
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: savage » 23 lut 2017, o 14:05

jest 100% fabryka, dlatego mam obiekcję co do rozbiórki. Z tym dzwonieniem zrobiłem z 70 000km, brzmi to jak powiększone luzy zaworowe, ale to sprawdzałem.

Awatar użytkownika
adriennen
Posty: 10
Rejestracja: 15 maja 2016, o 14:45
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 115KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Katowice
imię: Adrian

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: adriennen » 25 lut 2017, o 12:21

Bezsens, żeby robić coś, co nie jest potrzebne. Jakbyś miał już spore dzwonienie panewek, opiłki w oleju to wtedy jak najszybciej.

Awatar użytkownika
mystek
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Grzegorz

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: mystek » 3 mar 2017, o 19:26

Hah, no to się dowiedziałem (po fakcie), że panewki w 1.9 T4 to udręka. Miałem robiony remont silnika (uszczelka pod głowicą + pierścienie) w wakacje 2016 i od tego czasu samochód klekotał właśnie, jak to napisał Savage "jak powiększone luzy zaworowe" (stąd swoją drogą moje pytanie niedano w którymś z wątków). Ale jeździłem tak, czasami dźwięk znikał, by po chwili ponownie sobie radośnie klekotać. No i... stało się, poszły mi (nie mam jeszcze diagnozy, ale tak to brzmi) panewki dzisiaj :/... jestem wkurzony niesamowicie na to auto. Kocham je i nienawidzę zarazem.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: RIPPER » 3 mar 2017, o 21:01

Po pierwsze nie mylmy pojęcia remont silnika z wymianą uszczelki pod głowicą bo to ma się ni jak do rzeczywistości

Pojęcie " Remont " jak dla mnie opiewa na

- szlif wału (lub wymiana na nominalny )
- wymianę panwek na przewidziane nadwymiarowe korb i główne
- wymianę rozrządu
- pompy wody
- wymianę pierścieni
ew szlif tuleji
to jest remont tz dołu

a remont góry to renowacja głowicy gniazda zaworowe uszczelniacze i planowanie

a teraz do rzeczy :


Co ci się dziś zaczęło dziać ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
mystek
Debeściak
Posty: 100
Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Kraków
imię: Grzegorz

Re: [V40 2.0T 01r] Profilaktyczna zmiana panewek

Post autor: mystek » 4 mar 2017, o 09:03

#Ripper - byłem na hamowni i na hamowni się wysypał "od tak", auto "przejechało" 2 razy na rolkach na 4 biegu, Heko z GCS chciał zacząć trzeci przejazd, ale zaczęło coś stukać przy lekkim wciśnięciu gazu. Także niby "szczęście w nieszczęściu", że nie rozsypał się gdzieś na trasie, niemniej jestem mocno rozczarowany tym samochodem.

Wiadomo, ze to póki co gdybanie i sam też nie wiem czy to panewki, bo opcją jest jeszcze sworzeń tłoka i pewnie wiele innych. Tak czy siak auto odwiezione do mechanika na lawecie, dopiero gdzieś za 2 tygodnie dowiem się co i jak, bo na razie zawalony pracą jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”