[v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Patryk
[v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km
Witam !
Zacznę od tego że Volvinka wciąga mi olej, wcześniej był olej 5W30 Havoline, teraz jest liqui moly ms02 10W40, generalnie widzę że bierze prawie tyle samo tego co tego, może mniej 10W40 ale to nieznaczne ilości.
Po odpaleniu rano dyma nie ma..
Na rozgrzanym do odcinki na jałowym, dyma nie puszcza..
Turbina nie zarzygana olejem, z intercoolera też się nic nie leje oleju ani nic nie stoi...
Ostatnio mierzyłem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich po 13 bar..
Odma raczej nie zawalona, bo korka nie wciąga, nie zasysa..
Kolega jadący za mną, zauważył tylko że puszcza czarnego dymka, np. jak dojeżdżam do skrzyżowania na 3 biegu, hamuje silnikiem czyli nie dodaje gazu, wbijam 2 i wciskam gaz to wtedy leci chmurka.
Wycieków pod autem nie widać.
Auto zapierdala jak trzeba, turbo dmucha nominalnie 0,6 bara(mierzone) nie świszczy i nie gwiżdże.
Nie mam pomysłu co dalej. Liczę na waszą pomoc.
Zacznę od tego że Volvinka wciąga mi olej, wcześniej był olej 5W30 Havoline, teraz jest liqui moly ms02 10W40, generalnie widzę że bierze prawie tyle samo tego co tego, może mniej 10W40 ale to nieznaczne ilości.
Po odpaleniu rano dyma nie ma..
Na rozgrzanym do odcinki na jałowym, dyma nie puszcza..
Turbina nie zarzygana olejem, z intercoolera też się nic nie leje oleju ani nic nie stoi...
Ostatnio mierzyłem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich po 13 bar..
Odma raczej nie zawalona, bo korka nie wciąga, nie zasysa..
Kolega jadący za mną, zauważył tylko że puszcza czarnego dymka, np. jak dojeżdżam do skrzyżowania na 3 biegu, hamuje silnikiem czyli nie dodaje gazu, wbijam 2 i wciskam gaz to wtedy leci chmurka.
Wycieków pod autem nie widać.
Auto zapierdala jak trzeba, turbo dmucha nominalnie 0,6 bara(mierzone) nie świszczy i nie gwiżdże.
Nie mam pomysłu co dalej. Liczę na waszą pomoc.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
Odma, uszczelniacze zaworowe.
A po pierwsze to "Dzień dobry"
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
A po pierwsze to "Dzień dobry"
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Patryk
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
Dzień Dobry
Robiłem pomiar ciśnienia na cylindrach, i wyszło ok, jakby przepuszczały to chyba nie byłoby tak dobrego ciśnienia ?
Robiłem pomiar ciśnienia na cylindrach, i wyszło ok, jakby przepuszczały to chyba nie byłoby tak dobrego ciśnienia ?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
Zawór trzyma ciśnienie na cylindrze a uszczelniacz jest wyżej na trzonku. Także nie ma on wpływu na ciśnienie panujące w silniku. Uszczelniacz jest poza komorą spalania, więc nie ma żadnego wpływu na ciśnienie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
Jeśli hamujesz silnikiem z wysokich obrotów później otworzysz przepustnice i pości dyma to mogą być pierścienie zgarniające. Uszczelniacze jak by nie trzymały prawdopodobnie był by dymek po odpaleniu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Patryk
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
a jak najlepiej sprawdzić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe ?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
zobacz jak wygląda przepustnica i czy tam nie ma oleju
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Patryk
Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km
sprawdzałem rurę która idzie od turbo do ssącego, czuli przed przepustnicą, i było sucho.
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km
Na pewno o nie ma żadnych wyciekow? Przy tych 500ml na 1000 km to byłby niebieski dymek jak nic. Co do pierścieni olejowych to nie sprawdzisz ich od tak sobie bez wyjecia tłoka. Próba olejowa może coś powiedzieć na temat stanu pierścieni. Co do uszczelniaczy zaworowych to po dłuższym postoju przy odpaleniu albo przygazowaniu powinien puścić chmurkę.Pleban91 pisze:a jak najlepiej sprawdzić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe ?
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: Patryk
Re: [v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km
Muszę wszystko jeszcze poobserwować, kiedy puszcza chmurkę w jakich ilościach itd. itp.
Próby olejowej nie robiłem bo na każdym cylindrze wyszło po 13 bar. więc odpuściłem.
Gdyby okazały się uszczelniacze co biorę pod uwagę, jest sens wymieniać same uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy lepiej ściągnąć i robić wszystko ?
Próby olejowej nie robiłem bo na każdym cylindrze wyszło po 13 bar. więc odpuściłem.
Gdyby okazały się uszczelniacze co biorę pod uwagę, jest sens wymieniać same uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy lepiej ściągnąć i robić wszystko ?