[v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Pleban91
Posty: 10
Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Polska
imię: Patryk

[v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Pleban91 » 4 maja 2017, o 14:06

Witam !

Zacznę od tego że Volvinka wciąga mi olej, wcześniej był olej 5W30 Havoline, teraz jest liqui moly ms02 10W40, generalnie widzę że bierze prawie tyle samo tego co tego, może mniej 10W40 ale to nieznaczne ilości.

Po odpaleniu rano dyma nie ma..
Na rozgrzanym do odcinki na jałowym, dyma nie puszcza..
Turbina nie zarzygana olejem, z intercoolera też się nic nie leje oleju ani nic nie stoi...
Ostatnio mierzyłem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich po 13 bar..
Odma raczej nie zawalona, bo korka nie wciąga, nie zasysa..

Kolega jadący za mną, zauważył tylko że puszcza czarnego dymka, np. jak dojeżdżam do skrzyżowania na 3 biegu, hamuje silnikiem czyli nie dodaje gazu, wbijam 2 i wciskam gaz to wtedy leci chmurka.

Wycieków pod autem nie widać.

Auto zapierdala jak trzeba, turbo dmucha nominalnie 0,6 bara(mierzone) nie świszczy i nie gwiżdże.

Nie mam pomysłu co dalej. Liczę na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: turboni » 4 maja 2017, o 14:10

Odma, uszczelniacze zaworowe.

A po pierwsze to "Dzień dobry"

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pleban91
Posty: 10
Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Polska
imię: Patryk

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Pleban91 » 4 maja 2017, o 14:17

Dzień Dobry :)

Robiłem pomiar ciśnienia na cylindrach, i wyszło ok, jakby przepuszczały to chyba nie byłoby tak dobrego ciśnienia ? :)

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Yaro » 4 maja 2017, o 14:56

Zawór trzyma ciśnienie na cylindrze a uszczelniacz jest wyżej na trzonku. Także nie ma on wpływu na ciśnienie panujące w silniku. Uszczelniacz jest poza komorą spalania, więc nie ma żadnego wpływu na ciśnienie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: lebek89 » 4 maja 2017, o 15:08

Jeśli hamujesz silnikiem z wysokich obrotów później otworzysz przepustnice i pości dyma to mogą być pierścienie zgarniające. Uszczelniacze jak by nie trzymały prawdopodobnie był by dymek po odpaleniu.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pleban91
Posty: 10
Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Polska
imię: Patryk

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Pleban91 » 4 maja 2017, o 16:01

a jak najlepiej sprawdzić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe ?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: RIPPER » 4 maja 2017, o 16:08

zobacz jak wygląda przepustnica i czy tam nie ma oleju
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Pleban91
Posty: 10
Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Polska
imię: Patryk

Re: B4204T3 wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Pleban91 » 4 maja 2017, o 16:22

sprawdzałem rurę która idzie od turbo do ssącego, czuli przed przepustnicą, i było sucho.

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: NoViK » 5 maja 2017, o 08:07

Pleban91 pisze:a jak najlepiej sprawdzić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe ?
Na pewno o nie ma żadnych wyciekow? Przy tych 500ml na 1000 km to byłby niebieski dymek jak nic. Co do pierścieni olejowych to nie sprawdzisz ich od tak sobie bez wyjecia tłoka. Próba olejowa może coś powiedzieć na temat stanu pierścieni. Co do uszczelniaczy zaworowych to po dłuższym postoju przy odpaleniu albo przygazowaniu powinien puścić chmurkę.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pleban91
Posty: 10
Rejestracja: 8 mar 2016, o 14:16
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Polska
imię: Patryk

Re: [v40 2.0T 163KM] Wciąga olej 0,5l/1000 km

Post autor: Pleban91 » 5 maja 2017, o 09:09

Muszę wszystko jeszcze poobserwować, kiedy puszcza chmurkę w jakich ilościach itd. itp.
Próby olejowej nie robiłem bo na każdym cylindrze wyszło po 13 bar. więc odpuściłem.

Gdyby okazały się uszczelniacze co biorę pod uwagę, jest sens wymieniać same uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy lepiej ściągnąć i robić wszystko ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”