[V40 1.8 2000r] Spirorura w komorze silnika.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Spirorura w komorze silnika
MirasZelazny profilaktycznie sprawdź klapkę w obudowie filtra powietrza. Jeżeli działa prawidłowo to luz. Gdyby jednak była zablokowana w pozycji otwartej na ciepłe to zamontowanie tej rury słabo wpłynie na osiągi. Zasysając ciepłe powietrze osiągi silnika będą, może nie drastycznie, ale mniejsze. Ciepłe powinno być zasysane tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu klapka powinna zamknąć dopływ powietrza znad kolektora i otworzyć się na ssanie zimnego.
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 12:51
- Model: V40 / V70
- Silnik: 1.8 / 2.3
- moc: 90KW / 250KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 47
- Skąd jesteś?: Zabki
- imię: Mirek
Re: Spirorura w komorze silnika
DZIĘKI!!! Ważna info! Oczywiście sprawdzę!Yaro pisze:MirasZelazny profilaktycznie sprawdź klapkę w obudowie filtra powietrza. Jeżeli działa prawidłowo to luz. Gdyby jednak była zablokowana w pozycji otwartej na ciepłe to zamontowanie tej rury słabo wpłynie na osiągi. Zasysając ciepłe powietrze osiągi silnika będą, może nie drastycznie, ale mniejsze. Ciepłe powinno być zasysane tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu klapka powinna zamknąć dopływ powietrza znad kolektora i otworzyć się na ssanie zimnego.
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 12:51
- Model: V40 / V70
- Silnik: 1.8 / 2.3
- moc: 90KW / 250KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 47
- Skąd jesteś?: Zabki
- imię: Mirek
Re: Spirorura w komorze silnika
Yaro - klapka standardowo jest otwarta na ciepłe, ale nie jest zablokowana - jest ruchoma.Yaro pisze:MirasZelazny profilaktycznie sprawdź klapkę w obudowie filtra powietrza. Jeżeli działa prawidłowo to luz. Gdyby jednak była zablokowana w pozycji otwartej na ciepłe to zamontowanie tej rury słabo wpłynie na osiągi.
tzn że jest dobrze?
jak najlepiej sprawdzić czy się przełącza?
tak wygląda na wyłączonym zimnym silniku:
http://historiazabek.pl/vovlo/miras_v40_20180223a.jpg
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: Spirorura w komorze silnika
Temat w nieodpowiednim dziale i źle opisany. Przenosimy, albo usuwamy?
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: Spirorura w komorze silnika
Przenieś Januszku. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 12:51
- Model: V40 / V70
- Silnik: 1.8 / 2.3
- moc: 90KW / 250KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 47
- Skąd jesteś?: Zabki
- imię: Mirek
Re: Spirorura w komorze silnika
sorki - poprawny link
ELI - jestem nowy i sorki jeśli coś jest nie w tym dziale co trzeba - nauczę się
przenieś tam gdzie powinien być
ELI - jestem nowy i sorki jeśli coś jest nie w tym dziale co trzeba - nauczę się
przenieś tam gdzie powinien być
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 12:51
- Model: V40 / V70
- Silnik: 1.8 / 2.3
- moc: 90KW / 250KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 47
- Skąd jesteś?: Zabki
- imię: Mirek
Re: [V40 1.8 2000r] Spirorura w komorze silnika.
Dzięki Wam Panowie, dowiedziałem się, do czego służy spirorura i że jest potrzebna tylko przy zimnym silniku.
Okazało się również, że odkąd mam moją V-kę, ten układ nigdy nie działał prawidłowo, nawet gdy starą rurę naciągnąłem i zamocowałem opaską.
Obecnie nówka sztuka polecona przez Camillus już jest założona
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227a.jpg
Sprawdzając radę Yaro zapoznałem się z mechanizmem sterującym klapką odcinającą dopływ ciepłego powietrza do filtra i ... okazało się, że to o co pytałem się mechanika kilka razy a pierwszy już 8 lat temu czyli jakiś urwany wężyk, to element tego sterowania (zbywał mnie, że to nic ważnego)
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227a.jpg
jak widać mechanik wiedział, że spirorura jest zbędna, bo nie działa sterowanie - tylko szkoda, że nic nie powiedział.
Próba klejenia w komorze silnika na szczęście spaliła na panewce - zaraz wyjaśnię.
Próbowałem ją zdjąć, żeby skleić w domu ale zaczepy "kapsla" dociskającego sprężynę w obudowie filtra pękały.
Zamówiłem na alledrogo za 30 zł podstawę filtra z kompletnym "kapslem".
Pomimo ciepła, przy próbie zdjęcia "kapsla" jego zatrzaski wskazywały, że będą pękać, więc skazałem na śmietnik podstawę filtra i na nim poobcinałem zaczepy, zyskując kompletny "kapsel".
Podczas zakładania nowego kapsla coś mnie tknęło i sprawdziłem, czy wężyk idący od górnej części obudowy filtra do tego "kapsla" jest drożny - I NIE BYŁ!
Zdjąłem, przedmuchałem kompresorem - sporo ubitego śmiecia tam siedziało.
i do tego właśnie zmierzałem w tym wywodzie: niedziałająca klapka w obudowie filtra, odcinająca ciepłe powietrze dochodzące spirorurą od kolektora wydechowego, może mieć tak banalną przyczynę jak niedrożny wężyk!
Wystarczy go przedmuchać. Nie trzeba blokować na stałe klapki w pozycji na zimne powietrze!
ten sztywny wężyk/rurka z obydwu stron ma miękkie gumowe nasadki - łatwo je zdjąć i sprawdzić drożność
z drugiej strony obudowy filtra to dolny wężyk - ale warto także sprawdzić górny, którym dochodzi sterowanie od silnika.
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227d.jpg
to chyba na tyle
Okazało się również, że odkąd mam moją V-kę, ten układ nigdy nie działał prawidłowo, nawet gdy starą rurę naciągnąłem i zamocowałem opaską.
Obecnie nówka sztuka polecona przez Camillus już jest założona
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227a.jpg
Sprawdzając radę Yaro zapoznałem się z mechanizmem sterującym klapką odcinającą dopływ ciepłego powietrza do filtra i ... okazało się, że to o co pytałem się mechanika kilka razy a pierwszy już 8 lat temu czyli jakiś urwany wężyk, to element tego sterowania (zbywał mnie, że to nic ważnego)
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227a.jpg
jak widać mechanik wiedział, że spirorura jest zbędna, bo nie działa sterowanie - tylko szkoda, że nic nie powiedział.
Próba klejenia w komorze silnika na szczęście spaliła na panewce - zaraz wyjaśnię.
Próbowałem ją zdjąć, żeby skleić w domu ale zaczepy "kapsla" dociskającego sprężynę w obudowie filtra pękały.
Zamówiłem na alledrogo za 30 zł podstawę filtra z kompletnym "kapslem".
Pomimo ciepła, przy próbie zdjęcia "kapsla" jego zatrzaski wskazywały, że będą pękać, więc skazałem na śmietnik podstawę filtra i na nim poobcinałem zaczepy, zyskując kompletny "kapsel".
Podczas zakładania nowego kapsla coś mnie tknęło i sprawdziłem, czy wężyk idący od górnej części obudowy filtra do tego "kapsla" jest drożny - I NIE BYŁ!
Zdjąłem, przedmuchałem kompresorem - sporo ubitego śmiecia tam siedziało.
i do tego właśnie zmierzałem w tym wywodzie: niedziałająca klapka w obudowie filtra, odcinająca ciepłe powietrze dochodzące spirorurą od kolektora wydechowego, może mieć tak banalną przyczynę jak niedrożny wężyk!
Wystarczy go przedmuchać. Nie trzeba blokować na stałe klapki w pozycji na zimne powietrze!
ten sztywny wężyk/rurka z obydwu stron ma miękkie gumowe nasadki - łatwo je zdjąć i sprawdzić drożność
z drugiej strony obudowy filtra to dolny wężyk - ale warto także sprawdzić górny, którym dochodzi sterowanie od silnika.
http://historiazabek.pl/volvo/miras_v40_20180227d.jpg
to chyba na tyle
-
- Turysta
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 12:51
- Model: V40 / V70
- Silnik: 1.8 / 2.3
- moc: 90KW / 250KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 47
- Skąd jesteś?: Zabki
- imię: Mirek
Re: [V40 1.8 2000r] Spirorura w komorze silnika.
Sorki - tu są prawidłowo wstawione zdjęcia do powyższego tekstu
nowa spirorura - Dzięki Camillus
pęknięte mocowanie wężyka do "kapsla" sprężyny w obudowie filtra powietrza
wyjście wężyka z drugiej strony, z górnej części obudowy filtra powietrza
sorki jeśli piszę o czymś, o czym wszyscy wiedzą i jest to dla Was oczywiste - dla mnie to odkrycie i rozwiązane samodzielnie (oczywiście z Waszą pomocą) zadanie
nowa spirorura - Dzięki Camillus
pęknięte mocowanie wężyka do "kapsla" sprężyny w obudowie filtra powietrza
wyjście wężyka z drugiej strony, z górnej części obudowy filtra powietrza
sorki jeśli piszę o czymś, o czym wszyscy wiedzą i jest to dla Was oczywiste - dla mnie to odkrycie i rozwiązane samodzielnie (oczywiście z Waszą pomocą) zadanie
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.8 2000r] Spirorura w komorze silnika.
W wolnossących przedliftowych benzynach nie ma podciśnień. Klapka jest sterowana bimetaliczną sprężyną na zasadzie termostatu więc od początku nie działało to jak należy.