[V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

[V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 13 wrz 2018, o 21:09

Panowie dziwna sprawa dzisiaj się zdarzyła. Po wyjechaniu pod spore wzniesienie zgasilem auto. Po 30 minutach odpalam auto i totalny brak wolnych obrotów. Zero podbijania falowania nic poprostu po puszczeniu gazu auto gasnie. Zauwazylem również ze czujnik poziomu paliwa oszalal bo pokazywał ze nie ma paliwa - po zjechaniu na równa powierzchnie zaczął dopiero pokazywać prawde. Sprawdziłem podciśnienia dochodzace do przepustnicy i jedno najciensze idace chyba do regulatora cisnienia paliwa bylo pekniete. Po zacisnieciu nic to nie pomogło. Jutro podepne do komputera moze zapisalo jakis błąd. Zawory zwrotne trzymaja w jedna strone tak jak powinny. Zauwazylem lekkie przypocenie pomiedzy przepustnica a krokowym. Auto normalnie przyspiesza tylko kompletnie nie trzyma obrotow.Co sprawdzać dalej ? Czy moge chwilowo podkręcić na lince zeby nie gasł przy dojezdzie do skrzyzowania ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: NoViK » 13 wrz 2018, o 23:44

Nie wypadł Ci przewód od przepustnicy do serwa układu hamulcowego? U mnie to dawało takie objawy. Albo inna duża nieszczelności w dolocie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 14 wrz 2018, o 07:21

Nie wypadł aczkolwiek jest na nim jakiś dziwny luz przy przepustnicy. Hamulec działa, przyciskając nawet kilka razy pod rząd tak jak było przed awarią. Natomiast jadąc do pracy zauważyłem, że jednak turbina praktycznie nie pompuje, więc na tym połączeniu pewnie coś musiało spaść bliżej turbiny. Podkręciłem linkę od gazu i trzyma "sztucznie obroty" :) A z ciekawości za co odpowiada ten cieniutki, krótki wężyk, który był pęknięty ? Bo od dłuższego czasu już musiał być w takim stanie.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: NoViK » 14 wrz 2018, o 13:39

To jak turbo nie pompuje to szukaj dziury w dolocie. Albo przewód za turbo, co najczęściej się zdarza albo dolny od intercoolera. A mały wężyk zapewne jest od regulatora ciśnienia paliwa.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: savage » 14 wrz 2018, o 14:40

Weżyk do regulatora ciśnienia paliwa odpowiada za to żeby względem kolektora było zawsze 3.09bara na listwie paliwa. Jak wężyk pęknie to na pb będzie szedł na ubogo przy doładowaniu.
Może być uszkodzony sam "krokowiec" ale powinno wywalić błąd. Jeśli nie dostaje napięcia (przewód przerwany) to auto nie zapali i nie będzie miało wolnych obrotów. Krokowiec bez podania napięcia jest zamknięty. W przedlifcie działa inaczej, gwoli ścisłości.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 14 wrz 2018, o 21:19

Zczytałem dzisiaj błędy - była cała litania od obu sond lambda poprzez zawór sterowania turbiną po przepustnicę i krokowy. Szukam tej cholernej dziury w dolocie lub podciśnieniach jutro.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: NoViK » 15 wrz 2018, o 00:10

Zobacz dolot. Bo wszystkie błędy mogły być wywołane przez to.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 4 paź 2018, o 20:19

Więc sytuacja wygląda tak:
- sprawdziłem dolot - brak dziur wszystkie węże i opaski na swoim miejscu
- sprawdzone podciśnienia:
- dziura pomiędzy przepustnicą, a regulatorem ciśnienia paliwa
- był dość luźny wężyk pomiędzy przepustnicą a turbiną, przy turbinie - dociśnięta opaska
- wyczyściłem krokowy na ile się dało, ale nie był bardzo brudny, lekko się poruszał tłoczek

Powyższa kontrola nie przyniosła żadnego efektu. Pomierzyłem opór na pinach krokowego 10 omów. Na wtyczce na wyłączonym silniku 0,5 V, na włączonym silniku 2,2 V. Przy odpięciu wtyczki od krokowego brak różnicy w pracy silnika.
Po czyszczeniu zauważyłem lekkie falowanie obrotów +-100 obr/min przy podkręconej lince gazu na ok 850 obr/min, lecz jak skręcę linkę to ni huhu nie trzyma obrotów.

Poniższe błędy jakie sczytałem:
https://imgur.com/a/LJ9kUGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Po skasowaniu na włączonym silniku od razu się pojawiają.
Chyba muszę szukać krokowego (dodatkowo ktoś jakby już przy nim coś grzebał bo widać klejenie/spawanie w rejonie wtyczki), chyba że macie jeszcze jakieś pomysły.
Jakby ktoś miał do sprzedania to podaje numer krokowego jaki sczytałem: 1385097

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 5 paź 2018, o 10:31

Jakby jeszcze ktos mógł sprawdzić czy na pewno taki numer krokowca pasuje do mojego silnika B4204T5 bo jest przynajmniej dwa numery a silniczki wyglądają tak samo. Ten mój numer niby do 1.8 i 2.0 tez pasuje a znajac juz to auto to byle czym sie nie zadowoli i nie będzie poprawnie pracować.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: savage » 5 paź 2018, o 11:55

"krokowiec" a właśnie idle valve bo to żaden silnik krokowy, pasuje od każdego polifta no oprócz diesla ;). Do poliftów jest inny. Pasują też od jakiś fordów,ale nie wiem których, ja taki montowałem. Po odpięciu wtyczki od nastawnika biegu jałowego silnik musi zgasnąć!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”