[V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: savage » 5 paź 2018, o 11:57

Sprawdź styki komputera i masy, bo coś dużo tych błędów.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 5 paź 2018, o 19:23

To silnik gaśnie z wpieta wtyczka jak owniez jak ja wypne. Po tym czyszczeniu probuje sie trochę ratować ale finalnie i tak gaśnie. To szukam "krokowca" w takim razie.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: Borysław » 5 paź 2018, o 20:04

Ostatnio wypiąłem wtyczkę z krokowca, zapalił się CE i silnik miał obroty jak na ssaniu więc nie wiem do końca czy powinien zgasnąć.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 6 paź 2018, o 19:50

Boryslaw, Ty masz przedlifta to moze tak byc natomiast w polifcie podobno ma zgasnać.
Novik może Ty masz jeszcze jakis pomysł bo w sumie wg błędów jakie zczytalem nie ma wskazanego bezpośrednio krokowego.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: Borysław » 6 paź 2018, o 21:58

kilert pisze:Boryslaw, Ty masz przedlifta to moze tak byc natomiast w polifcie podobno ma zgasnać.
Novik może Ty masz jeszcze jakis pomysł bo w sumie wg błędów jakie zczytalem nie ma wskazanego bezpośrednio krokowego.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Mi też zawsze gasł a ostatnio taki numer wywinął.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: NoViK » 7 paź 2018, o 08:20

Ostatnio miałem taki numer że padł w 2.0t4 czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Były trudności z odpaleniem, obroty skalały po rozgrzaniu. Ale jak na razie to z krokowym załatw temat.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 8 paź 2018, o 19:14

Jak szukam tych krokowych to maja taki sam numer co mój ale otwory mają w formie sześciokąta a u mnie są owalne. Czy to ma jakieś znaczenie dla poprawnej pracy ?

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: Yaro » 8 paź 2018, o 20:24

A jakie masz otwory w kolektorze dolotowym? Zauważ że nie są w takim samym kształcie i gdyby nawet to są różnej wielkości.
Wracając do tematu. Może błaha sprawa, ale często pomijana. Bezpieczniki sprawdzałeś? Patrząc na te błędy które pokazałeś dziwnie to wygląda. Obie sondy i część sterowania silnikiem to raczej jakimś elektrycznym babolem mi zalatuje.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 9 paź 2018, o 08:23

Yaro, nie sprawdzałem bezpieczników, nawet przez myśl mi to nie przeszło. Sprawdzę te bezpieczniki, tylko odpowiedzialne za sterowanie silnikiem to ile ich jest z jeden. A jeszcze mam prośbę do Ciebie czy pomierzyłbyś u siebie jakie masz napięcie na wtyczce do krokowego i jaki opór na jego pinach ? Może faktycznie coś się z elektryka podziało, nie wiem przetarł się kabel czy coś. Ogólnie to byłem zaskoczony, że to się tak nagle stało nie dając żadnych objawów, po prostu po odpaleniu po postoju 30 min zniknęły obroty.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [V40, 2.0 T4, 2003r] brak wolnych obrotów

Post autor: kilert » 9 paź 2018, o 09:35

Jeszcze nasuwa mi się jakiś związek tego wszystkiego z tym zaworem canister purge valve (zawór wygląda jak ten do sterowania turbiną - wymieniany był na nowy). Pamiętam, że przeważnie dobiegał z niego jakiś terkoczący dźwięk, a teraz jakby ucichł. Krokowy i oba te zawory łączą się z przepustnicą. Program pokazuje błąd wszystkich 3 elementów + 2 sondy. Czy ten zawór canister purge valve ma jakieś znaczenie w pracy układu przepustnica - krokowy turbina ?. Na pewno nie mam doładowania, wolnych obrotów - silnik pracuje jakby w trybie awaryjnym. Zaznaczam, że wszystko stało się po jeździe po dość stromej drodze i podjeździe do domu w spadku chyba z 25 - 30 % (po tym wszystkim zwariował też wskaźnik paliwa, ale po paru kilometrach się naprawił). Może zapowietrzony zbiornik paliwa czy ki pieron i tez zawór od oparów zwariował też ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”