[V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] falowanie obrotów, zawór zfr
: 9 mar 2019, o 10:23
Witam , od kilku dni moje Volvo ma co któreś odpalanie problem, trzeba trochę pokręcić , występuje głośniejsza praca również na zimnym silniku z okolic rozrządu, gdy silnik osiągnie optymalna temperaturę zaczyna się lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, może nie tyle co falowanie a tak jakby obroty lekko spadały i miał gasnąć i nagle wracają do normy, w tym momencie silnik raz podskoczy i wraca do normy i tak co 10-15 sekund, w czasie jazdy zbiera się płynnie, nie czuć tych szarpnięć, po jeździe gdy zgaszę silnik słychać stukanie pod samochodem, jakby ktoś obijał małymi kamyczkami wydech.
500 km temu wymienione: tłumik środkowy i końcowy, świece ,olej filtry , oprócz filtra paliwa który wymieniam co 2 wymiane oleju.
Rozrząd wymieniony 4000 tys km temu . komplet z pompą wody.
60 tys. km temu wymienione kzfr bo terkotało.
Diagnoza mechaników - rozrząd przestawiony(bez rozbierania) , sprawdzili również zawór zfr i twierdza ze nie działa tak jak powinien. Na ich komputerze wyszedł błąd położenia wałka rozrządu, na moim delphi kod błędu 91 regulacja momentu napędowego. Na desce rozdzielczej nic nie wyskakuje .
I teraz mam pytanie gdyby to był walnięty ten zawór czy odłączając wtyczkę od zaworu zfr volvina powinna przestać "falować, skakać" na biegu jałowym? a jeśli nie to oznacza ,że rozrząd się przestawił? a może to jeszcze co innego wg was?
Czekam na sugestie i z góry dziękuje za każą z osobna.
Pozdrawiam
Ps.1 Podłączając Volvo pod moje Delphi na biegu jałowym położenie wałka rozrządu wskazuje -7 , kąt zapłonu od 10 do 12 wacha się wartośc,kąt wtrysku od 2.12 do 2.24 czy ktoś wie czy te wartości są poprawne ?
500 km temu wymienione: tłumik środkowy i końcowy, świece ,olej filtry , oprócz filtra paliwa który wymieniam co 2 wymiane oleju.
Rozrząd wymieniony 4000 tys km temu . komplet z pompą wody.
60 tys. km temu wymienione kzfr bo terkotało.
Diagnoza mechaników - rozrząd przestawiony(bez rozbierania) , sprawdzili również zawór zfr i twierdza ze nie działa tak jak powinien. Na ich komputerze wyszedł błąd położenia wałka rozrządu, na moim delphi kod błędu 91 regulacja momentu napędowego. Na desce rozdzielczej nic nie wyskakuje .
I teraz mam pytanie gdyby to był walnięty ten zawór czy odłączając wtyczkę od zaworu zfr volvina powinna przestać "falować, skakać" na biegu jałowym? a jeśli nie to oznacza ,że rozrząd się przestawił? a może to jeszcze co innego wg was?
Czekam na sugestie i z góry dziękuje za każą z osobna.
Pozdrawiam
Ps.1 Podłączając Volvo pod moje Delphi na biegu jałowym położenie wałka rozrządu wskazuje -7 , kąt zapłonu od 10 do 12 wacha się wartośc,kąt wtrysku od 2.12 do 2.24 czy ktoś wie czy te wartości są poprawne ?