[V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
[V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Szanowni,
Kolejna przypadłość w mojej wolvince. Mam wrażenie że biegi mi wchodzą ciężej niż powinny. Ale tylko na postoju, i tylko z włączonym silnikiem. Czyli w sytuacji raczej zwyczajowo spotykanej codzień
Za to kiedy:
Silnik zgaszony, biegi lekko wchodzą.
Podczas jazdy, biegi lekko wchodzą.
Jak to wygląda: zapalam slnik, sprzęgło wciśnięte, próbuję jedynkę, a ona stawia opór. Wsteczny tak samo. Dwójka również. Znaczy jak pchnę gałkę mocniej to wejdzie, ale nie jestem zwolennikiem działań "na chama". Kilkakrotne pomaglowanie między 1-2 powoduje że opór się chwilowo luzuje.
Sprzęgło "bierze" w połowie wysokości, nie ma żadnych wyczuwalnych drgań, ani pulsowania na pedale.
Profilaktycznie odpowietrzyłem płyn przy wysprzegliku.
Obejrzałem miejsce połączenia linka - skrzynia. Luzów w kierunku ruchu nie ma. Natomiast stwierdziłem że jest luz poosiowy, na elemencie który wchodzi pionowo do skrzyni (jak się to zwie?), ruch góra-dół kilka mm, około 5mm. Ale może tak ma być. Bocznego luzu na tulei nie ma.
Co więcej. Jak przejadę pierwsze 5-6 km, jedynka przy startowaniu spod świateł już wchodzi zdecydowanie lżej.
Zatem - na co Wam te objawy wyglądają?
Mi znacząco wygląda fakt, że na rozgrzanym silniku objawy się zmniejszają. Może to olej w skrzyni?
Na początek może przymierzę się do wymiany tego płynu ustrojowego. Skrzynia M56 (tak wynika z VIN) Poczytałem o tej skrzyni, o molibdenowych synchronizatorach, i że musi mieć stosowny do nich olej. Wycelowałem w FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.
BTW
Po dwóch tygodniach przerwy wsiadłem na powrót do mojej staruteńkiej Fiesty mk3 1.4. Nie no, a tu biegi chodzą jak masełko... ależ byłem do luksusów przyzwyczajony.
Kolejna przypadłość w mojej wolvince. Mam wrażenie że biegi mi wchodzą ciężej niż powinny. Ale tylko na postoju, i tylko z włączonym silnikiem. Czyli w sytuacji raczej zwyczajowo spotykanej codzień
Za to kiedy:
Silnik zgaszony, biegi lekko wchodzą.
Podczas jazdy, biegi lekko wchodzą.
Jak to wygląda: zapalam slnik, sprzęgło wciśnięte, próbuję jedynkę, a ona stawia opór. Wsteczny tak samo. Dwójka również. Znaczy jak pchnę gałkę mocniej to wejdzie, ale nie jestem zwolennikiem działań "na chama". Kilkakrotne pomaglowanie między 1-2 powoduje że opór się chwilowo luzuje.
Sprzęgło "bierze" w połowie wysokości, nie ma żadnych wyczuwalnych drgań, ani pulsowania na pedale.
Profilaktycznie odpowietrzyłem płyn przy wysprzegliku.
Obejrzałem miejsce połączenia linka - skrzynia. Luzów w kierunku ruchu nie ma. Natomiast stwierdziłem że jest luz poosiowy, na elemencie który wchodzi pionowo do skrzyni (jak się to zwie?), ruch góra-dół kilka mm, około 5mm. Ale może tak ma być. Bocznego luzu na tulei nie ma.
Co więcej. Jak przejadę pierwsze 5-6 km, jedynka przy startowaniu spod świateł już wchodzi zdecydowanie lżej.
Zatem - na co Wam te objawy wyglądają?
Mi znacząco wygląda fakt, że na rozgrzanym silniku objawy się zmniejszają. Może to olej w skrzyni?
Na początek może przymierzę się do wymiany tego płynu ustrojowego. Skrzynia M56 (tak wynika z VIN) Poczytałem o tej skrzyni, o molibdenowych synchronizatorach, i że musi mieć stosowny do nich olej. Wycelowałem w FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.
BTW
Po dwóch tygodniach przerwy wsiadłem na powrót do mojej staruteńkiej Fiesty mk3 1.4. Nie no, a tu biegi chodzą jak masełko... ależ byłem do luksusów przyzwyczajony.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
No ja mam nadzieję że ta skrzynia nie lata sobie tam na sucho. To jest coś czego nie sprawdza się rutynowo przy zakupie.
Muszę zlokalizować korki, akurat w tym modelu silnika. Ponoć górny powinien być plastikowy motylek, dostępny z góry, gdzieś od przodu skrzyni. Oblukałem - nie widać takiego
A do dolnego jakim kluczem się przymierzać? Spodziewać się klasycznego korka z łbem sześciokątnym?, czy jakiś wynalazek w stylu wpustowy czworokąt? Nie właziłem pod spód skrzyni jeszcze.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Plastikowy motylek był w skrzyniach francuskich tylko. U nas na części od mechanizmu róznicowego, gdzieś leciutko poniżej półosi jest metalowy korek. Powinien być z jednej i drugiej strony.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
OK, dzięki za info. Poczekam aż olej przyślą, i będę szukał tam od spodu korków.
A jak to jest z wlewaną ilością? Odmierzyć tyle ile katalog każe, czy metodą na wylew z krawędzi korka?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Lejesz aż olej zacznie wypływać przez korek.
Co do mojego poprzedniego posta, to chodziło mi że skrzynia jak pracuje na smarowanie. Na zgaszonym ma to do siebie że będzie pracować ciężej.
Co do mojego poprzedniego posta, to chodziło mi że skrzynia jak pracuje na smarowanie. Na zgaszonym ma to do siebie że będzie pracować ciężej.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Właśnie paradoksalnie na zgaszonym silniku biegi się przełącza jak masełko, a opór stawia dopiero na świeżo zapalonym. A po przejechaniu kilku km opory znów mu mu puszczają.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Olej w skrzyni wymieniłem, FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.
Na tę dolegliwość nie pomogło, objaw ciężko wchodzącej jedynki i wstecznego - nadal jest.
Na tę dolegliwość nie pomogło, objaw ciężko wchodzącej jedynki i wstecznego - nadal jest.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Volvo Fan
- Posty: 5651
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
Może to tylko kwestia regulacji linek
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2004r B4204S2 M56] biegi zbyt ciężko wchodzą
To może być tak że się sprzęgło kończy już I nie wysprzegla dobrze. W mojej v40 to samo jest, ale mam przerobione sprzęgło.