[V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: Janek_wro » 28 lip 2020, o 09:18

Robbie 70 pisze:
27 lip 2020, o 22:30
Kupowałem na Allegro całą zwrotnicę z piastą i tą blachą za 50 zł plus przesyłka, tylko jest ryzyko że przyślą akurat nie tą co prezentują na zdjęciu.
Też to widziałem. Tylko to już takie szroty, że tarcze kotwiczne jak nie pordzewiałe, to jeszcze pogięte przy demontażu. Mi dla tarczy kotwicznej chyba nie warto brać.
Robbie 70 pisze:
27 lip 2020, o 22:30
(kurcze nie wiem dalej jak tu wstawić zdjęcie żeby było od razu widoczne zamiast linku, robiłem tak jak w poradniku Eli-ego ale wyszła ikona z tekstem Obrazek)
Aby obrazek się objawił, musi być link bezpośrednio do obrazka, a nie do strony zawierającej obrazek.
z google drive się nie da uzyskać permamentnego linka bezpośrednio do img. A nawet jak wydłubiesz link (a można z downloadu na przykład), to on nie jest trwały. Ma prawo się zmienić w dowolnym czasie. Także nie ma co go publikować.
Jeśli zamieszczasz img z tego serwisu, to trzeba się pogodzić, że będzie w poście widać tylko link.
Robbie 70 pisze:
27 lip 2020, o 22:30
A tu jeszcze znalazłem na YouTube filmik z tego bodajże forum
https://youtu.be/RNxfCVy8-jM
Widziałem. W najbardziej kulminacyjnym momencie akcji, gt82 pisze..... oddałem do wyciskania na prasę :/
Ja sobie skonstruuję jakiś tool do wyciągnięcia tego. Nie lubię młotkiem po łożyskach, zwłaszcza jeśli planuję takie łożysko jeszcze poużywać. Bo po takim do wymontowania to można bez zahamowań.
Robbie 70 pisze:
27 lip 2020, o 22:30
tu Autodoc wymiana w S60
Też widziałm już. Właśnie w S60 jest inaczej, bo piasta wraz z gniazdem łożyska przykręcana do reszty zwrotnicy na 4 śruby. Widać w 5:20. I w ogóle tarcza kotwiczna jest chyba kształtem otwarta, coś jak "C", i wówczas do jej zmiany nawet piasty nie trzeba ściągać. Tak mi się zdaje. A u nas jest trudniej.
SzalonyŁoś pisze:
28 lip 2020, o 00:26
Są na allegro po 75,99
@SzalonyŁoś dzięki za linki. I @Robbie 70 za wskazówki praktyczne.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
adrian2521
Posty: 12
Rejestracja: 30 lip 2019, o 17:12
Model: V40
Silnik: 1.9 Di
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Krasnik
imię: Adrian

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: adrian2521 » 1 sie 2020, o 17:39

u mnie te tarcze też już zjedzone przez rdze. zamówiłem 2 na przód z allegro (te po 75zl z linku wyżej).
zobaczymy czy beda dobre

Awatar użytkownika
SzalonyŁoś
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 8 cze 2020, o 11:54
Model: v40
Silnik: B4164S2
moc: 109
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: kraj
imię: poldek

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: SzalonyŁoś » 1 sie 2020, o 18:34

adrian2521 pisze:
1 sie 2020, o 17:39
u mnie te tarcze też już zjedzone przez rdze. zamówiłem 2 na przód z allegro (te po 75zl z linku wyżej).
zobaczymy czy beda dobre
Daj znać jak pasują , też będę je kupować.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: Janek_wro » 1 sie 2020, o 19:39

adrian2521 pisze:
1 sie 2020, o 17:39
u mnie te tarcze też już zjedzone przez rdze. zamówiłem 2 na przód z allegro (te po 75zl z linku wyżej).
zobaczymy czy beda dobre
Jak już będziesz miał je w rękach, to będzie prośba - o zmierzenie grubości blachy. Niestety sprzedawcy na allegro podać nie chcą. Jeden twierdzi, że "nie wymiaruje przedmiotów", inny że "producent w dokumentacji nie podaje". Co za czasy. Najprędzej chyba dowiem się od innego nabywcy :cool
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: turboni » 2 sie 2020, o 12:26

Tylko nie zapomnijcie o nowym łożysku do pisaty bo inaczej bez rozbicia zwrotnicy i piasty nie wymieni się tych osłon.
A łożysko na 100% po rozbiciu jest do kosza.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: Janek_wro » 2 sie 2020, o 12:45

turboni pisze:
2 sie 2020, o 12:26
Tylko nie zapomnijcie o nowym łożysku do pisaty bo inaczej bez rozbicia zwrotnicy i piasty nie wymieni się tych osłon.
A łożysko na 100% po rozbiciu jest do kosza.
Co definiujesz jako rozbicie? Zwłaszcza "rozbicie zwrotnicy"?
Bo rozumiem że sama piasta z łożyska wychodzi na zewnątrz. Stawia opór jak partyzanci w lesie, ale w końcu ulegnie. Zamierzam kulturalnie wyprasować prasą.
Łożysko jest zablokowane segerem, od strony wewnętrznej zwrotnicy. Więc powinno w zwrotnicy zostać podczas operacji.
I mówisz że podczas wyciągania zwrotnicy z wewnętrznej tulei łożyska, tym samym zdemoluję sobie łożysko?
Czy może bardziej na zasadzie - skoro już tak daleko rozgrzebałem, to szkoda zostawiać stare łożysko, lepiej od razu wymienić na nowe, bo to już ma swój wiek?
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: turboni » 2 sie 2020, o 13:13

Tak zewnętrzna strona łożyska zostanie w zwrotnicy ale środkowa w 99% jedna część zostanie na piaście chodzi o wewnętrzną część bieżni.
Łożysko poprostu się rozsypuje i nigdy nie składa się na stare łożysko.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: Janek_wro » 2 sie 2020, o 13:32

turboni pisze:
2 sie 2020, o 13:13
Tak zewnętrzna strona łożyska zostanie w zwrotnicy ale środkowa w 99% jedna część zostanie na piaście chodzi o wewnętrzną część bieżni.
Łożysko poprostu się rozsypuje i nigdy nie składa się na stare łożysko.
Dobrze wiedzieć. Nigdy nie miałem potrzeby rozmontowywania przodu.
Tak sobie patrzę na ceny łożysk, SKF 120PLN. I się z wymiany blaszek osłonowych powoli zrobi sakiewka $$$.
Jakieś jeszcze produkty godne uwagi, przy zachowaniu rozsądnej ceny?
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: turboni » 2 sie 2020, o 13:45

Tak, nie kupuj SKF bo zszedł na psy z jakością (jak założyłem to po 2 dniach wywaliłem - miało luz 2 mm po skręceniu wszystkiego, NoViK też już miał problemy z SKFem) to po pierwsze.
Po drugie to FAG jest ok trzyma jakość
A po trzecie to kupuje się łożysko od Forda (zdecydowanie tańsze) - te same wymiary tylko nakrętka półosi mniejsza więc swoją zakładasz.

Nr FAG od Forda 713 6780 50 - cena 61 zeta na allegro
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 373
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2004] osłony tarcz hamulcowych

Post autor: Robbie 70 » 2 sie 2020, o 19:00

U mnie łożysko przy wybijaniu piasty ostało się całe. Za to potem zaczęło się moje Waterloo. Poległem na pierścieniu segera i w efekcie musiałem kupić zwrotnicę. Tą zakupioną już oddałem do warsztatu obok, żeby spróbowali wyjąć seger i wyprasowali stare łożysko. Po godzinie miałem telefon, że niestety ale bez grzania palnikiem się nie da. A żeby grzać trzeba wyjąć czujnik ABS, który też trzeba zniszczyć żeby się go pozbyć. Więc dochodzi koszt nowego czujnika. Polegli na segerze.
Zabrałem detal i podążyłem do znajomego, co to przy TIR-ach grzebie i nie takie segery widział.
Seger jest o tyle wredny, że się kruszy nieodpowiednio potraktowany.
Ale koniec końców uległ urokowi znajomego od Tirów.
A tu mały podgląd z mojej klęski.
https://drive.google.com/file/d/1OH0115 ... p=drivesdk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”