[V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
henry1428
Posty: 10
Rejestracja: 1 wrz 2017, o 16:04
Model: V40
Silnik: 1,9Tdi
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: szymon

[V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: henry1428 » 14 paź 2019, o 09:17

Jakiś czas tamu pojawił się u mnie problm z "szarpaniem silnika". Zawsze równo przy obrotach ~2300-2600 (niezależnie od biegu) wyczuwalne jest szarpanie silnika (przy stałych niezmiennych obrotach). Samochód poszedł do diagnosty, podpięli komputer i pokazały się błedy z czujnikó położenia wału i wałka rozrządu. Wstępnie poprawili położenie samych czujników i skasowali błedy. Problem rzekomo u nich się nie pojawiał. Oddali mi na "test" - miałęm jeździć i sprzwdzać czy problem wróci i pojawić się na ew. diagnostykę silnika.
Sprawa była na tyle dziwna, że owe szarpanie pojawiało się bardzo randomow. Raz bardzo wyczuwalne, raz tylko wyczuwalne "na kierownicy". Miałęm trochę wrażenie, że zależało to też od pogody panującej na zewnątrz. Od jakiś kilku dni problem nie był wyczuwalny, a nagle pojawił się ten wyciek (opisany ww innym poście - najprawdopodobniej poszła nagrzewnica). Stąd moje pytanie czy można powiązać obie sprawy? Jeżeli nie to może jakieś sugestie czego szukać?

Z góry dziękuje za porady!

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: DARO35 » 15 paź 2019, o 20:58

Witam ja bym przeanalizowal jeszcze układ paliwowy - może pada pompka paliwa (małe obroty =słaby prąd=słabe ciśnienie paliwa) - tak miał mój szwagier w poldku tylko że fakt że to był benzyniak ale pompka niedomagala tzn. działała tylko na 3/4 mocy lub zanieczyszczony filtr paliwa =słaby przepływ paliwa zwłaszcza jak jest zimno lub być może same wtryskiwacze. Druga sprawa to czy rozrząd nie jest przedstawiony (nie fachowa wymiana) opalanie na hol i pasek przeskoczyl. Trzecia sprawa to moim zdaniem wyciek płynu chłodniczego raczej nie jest przyczyną szarpania a skutkiem jeśli szapniecia były mocne może coś puściło w układzie chłodzenia i się rozszczelnilo i płyn poszedł z okolic nagrzewnicy . Tak czy siak masz kolego zagwostke ja tyle mogę podpowiedzieć ale tak czy siak zagwostka jest spora. POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA

Awatar użytkownika
henry1428
Posty: 10
Rejestracja: 1 wrz 2017, o 16:04
Model: V40
Silnik: 1,9Tdi
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: szymon

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: henry1428 » 20 paź 2019, o 21:23

Pierwsza moja sugestia też padła na układ paliwowy i najprostszy do weryfikacji był filtr paliwa. Zmieniłem na nowy i dalej jest to samo. Nagrzewnica już wymieniona. Mocno wyeksploatowana była więc miała prawa już umrzeć, ze starości.
Rozrząd wymieniany już jakiś czas temu ale robota była wykonana dobrze i wszystko śmigało jak trzeba. Wtryskiwacze też był wymieniane jakieś 3-4 lat temu. Pozostaje szukać zatem dalej...

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: DARO35 » 20 paź 2019, o 22:02

No tak kolego tutaj więcej Ci nie podpowiem ale życzę żebyś jak najszybciej rozwiązał ten problem i cieszył się w pełni swoim Volvo. POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: luki440 » 21 paź 2019, o 19:02

Czujnik na listwie wtryskowej wiara miała z tym problemy
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
henry1428
Posty: 10
Rejestracja: 1 wrz 2017, o 16:04
Model: V40
Silnik: 1,9Tdi
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: szymon

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: henry1428 » 24 paź 2019, o 20:52

luki440 pisze:
21 paź 2019, o 19:02
Czujnik na listwie wtryskowej wiara miała z tym problemy
Możesz coś więcej powiedzieć? Albo jak samemu zdiagnozować czy faktycznie jest to ten czujnik?

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: luki440 » 26 paź 2019, o 19:17

Jedynie podmianka
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
Damiangrl
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2019, o 17:45
Model: S40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Gorlice
imię: Damian

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: Damiangrl » 26 paź 2019, o 20:28

Cześć, mam taki sam problem tyle tylko że u mnie na rozgrzanym silniku. Zimny jest wszytko git, a jak się zagrzeje masakra. Już nie mam sił, stawiałem na poduszki - niestety to nie to. Filtr wymieniłem, zero poprawy. Za bardzo nie ma się czego chwycić. Ilu specjalistów zjeździłem każdy rozkłada ręce. Wydaj mi się że to będzie jakaś drobna rzecz ale ile stresu wo tylko właściciel wie :D

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: luki440 » 27 paź 2019, o 06:58

Czujnik temp paliwa
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 217
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40, 2001, 1.9 TDI, 115] Szarpanie silnika

Post autor: DARO35 » 27 paź 2019, o 07:32

Szwagier przy bmw miał podobne historie jak padł czujnik temperatury powietrza ale jak pisał kolega wcześniej czujnik temp. paliwa też może być winowajca w sumie wszystko tylko jedna myśl się nasuwa: jakich my mamy fachowców w tym kraju skoro w kilku warsztatach byłeś i nic :omg:. POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”