Strona 1 z 1

[V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM

: 4 gru 2019, o 22:26
autor: DOD_Damian
Witajcie.
Jeżdżę 1.9 102 KM a w garażu mam różne graty od 1.9 115 KM

- wtryski
- turbo
- pompe wysokiego cisnienia

Czym się dokładnie różnią te silniki czy coś jeszcze potrzeba, żeby dodać mu trochę mocy?

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 5 gru 2019, o 09:21
autor: GregoR.
Jak dobrze pamiętam to chyba jeszcze nikt na naszym forum nie robił takiego przeszczepu w tym silniku.
Na początek zapewne musiałbyś zmienić turbinę, ponieważ mocniejszy silnik ma zmienną geometrię a słabszy nie.
Pompa powinna dać radę, porównaj ciśnienie pomp w obu silnikach.
Dalej warto by się zastanowić czy lepiej zrobić mapy na tych wtryskach co masz (byłoby najłatwiejsze, ale niekoniecznie tanie), lub czy władować wtryski od 115stki, ale czy sterowniki je przyjmie.

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 5 gru 2019, o 19:12
autor: DOD_Damian
A jak sterowana jest geometria? Podciśnieniowo czy sygnełem ze sterownika?

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 5 gru 2019, o 19:59
autor: GregoR.
Dokladnie ci nie powiem, bo ja mam diesla starej konstrukcji, ale w dci 102 lub 115 KM jest chyba sterowane zaworem n75, niech sie wypowiedzą użytkownicy. Obie turbiny maja inna konstrukcję ale sterowanie chyba to samo, jak masz obie turbiny to he obejrzyj dokladnie.

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 5 gru 2019, o 21:11
autor: luki440
komputer jest do wymiany różni się oprogramowaniem wtryski są takie same jak w 115 i pompa również

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 6 gru 2019, o 08:04
autor: Gregorious
Turbo w 115 jest sterowane podciśnieniowo przy pomocy zaworu N75 Dodatkowo zmienna geometria też jest sterowana z tego zaworu. Zwróć uwagę na prawidłowe wysterowanie sztangi zmiennej geometrii oraz na jej prawidłowy ruch. W wersji 102 układ podciśnień jest inny gdyż N75 nie steruje sztangą zmiennej geometrii. W 102 jest prosty zawór wastegate który działa 0/1

PS N75 w wersji 115 steruje podciśnieniami elektrycznie

Do zmiany Turbo, ECU, Zawór N75 oraz podciśnienia. Pompa CR wtryski bez kodów IMA podejdą na 100%. Wtryski z IMA warto zakodować do sterownika (Można jeździć bez ale może być za bogato lub zbyt ubogo z mieszanką)

Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM

: 6 gru 2019, o 08:15
autor: DOD_Damian
W ECU pewnie jest zakodowany imo. Więc już nie jest to taka fajna zabawa :?

Ale dzięki za konkret info, będę musiał coś pomyśleć

Re: [V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM

: 21 wrz 2021, o 11:35
autor: Dzejkob
Coś z tego wyszło? Sam przymierzam się do zmiany 102 -> 115 i podniesienie mocy, więc szukam jakichś wskazówek. :P

Re: [V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM

: 13 paź 2021, o 17:39
autor: majdan
Też mam taki jak ty samochód i powiem ci że za dużo zachodu z całą zabawa. Zerknij tutaj, ja na wiosnę będę działał w tym kierunku
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volvo-V40-I