[V40 1.8 122Km b4184s2] Jaka sonda?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Słyszał ktoś o sondach skv essen? Warto się tym zainteresować?
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Chińszczyzna tylko nazwa taka niemiecka i nic więcej.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Turboni,na poprzedniej stronie opisałem problem jaki się pojawił po wymianie sondy regulacyjnej. Nie wiem już gdzie szukać problemu. Czy to że druga sonda nie oscyluje i podaje tylko wysokie napięcie może być powodem?
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Problemów ciąg dalszy, wymieniony kat i obydwie sondy a auto szarpie, gaśnie na wolnych obrotach, albo obroty falują spadając poniżej 500obr. Po odpięciu pierwszej sondy jeździ normalnie. Czy sonda pierwsza różni się czymś oprócz długości kabla od drugiej?
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Nie, niczym.
Jakie masz cewki (takie na świece zakładane dwie) jak tak to konektory cewek sprawdź.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Jakie masz cewki (takie na świece zakładane dwie) jak tak to konektory cewek sprawdź.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Ok sprawdzę, tylko dlaczego problemy znikają po odpięciu sondy. Pomijane są wtedy pewnie czujniki jakieś.
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Pytanko mi się nasunęło, czy jeżeli na łączeniu kolektora wydechowego z tą dwururką od katalizatora będzie nieszczelność to może to powodować takie objawy jak powyżej napisałem?
Jakie obroty powinien mieć silnik. U mnie te obroty wahają się między 600 a 750 mam wrażenie jak by komp te obroty próbował obniżyć ale wtedy na 1-2 sek podnosi do 1000-1100 i tak w kółko. Zresztą z przodu słychać takie popiardywanie z układu wydechowego jakby była nieszczelność. Jutro jadę do mechanika który montował kata i ma to sprawdzić. Jeszcze taka rzecz jak przygazuję to schodząc z obrotów potrafi delikatnie strzelić w wydech a obroty spadają prawie do zera a czasami nawet zgaśnie. A jak czuję że komp zaniża obroty i wcisnę delikatnie gaz to też czasem strzeli delikatnie. Przed wymianą kata i sond nic takiego się nie działo, więc upatruję to w nieszczelności. W tej chwili nawet po odłączeniu pierwszej sondy są wahania obrotów, nawet większe ale nie strzela, tylko czuć nie przepalonym paliwem.
Jakie obroty powinien mieć silnik. U mnie te obroty wahają się między 600 a 750 mam wrażenie jak by komp te obroty próbował obniżyć ale wtedy na 1-2 sek podnosi do 1000-1100 i tak w kółko. Zresztą z przodu słychać takie popiardywanie z układu wydechowego jakby była nieszczelność. Jutro jadę do mechanika który montował kata i ma to sprawdzić. Jeszcze taka rzecz jak przygazuję to schodząc z obrotów potrafi delikatnie strzelić w wydech a obroty spadają prawie do zera a czasami nawet zgaśnie. A jak czuję że komp zaniża obroty i wcisnę delikatnie gaz to też czasem strzeli delikatnie. Przed wymianą kata i sond nic takiego się nie działo, więc upatruję to w nieszczelności. W tej chwili nawet po odłączeniu pierwszej sondy są wahania obrotów, nawet większe ale nie strzela, tylko czuć nie przepalonym paliwem.
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Przyczyną w/w objawów jest zapchany tłumik środkowy. Niestety stary kat zdążył narozrabiać.
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Bogdan
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
Powyższe stwierdzenie to błędna diagnoza mechanika, po wymianie tłumika środkowego i końcowego nic się nie zmieniło w pracy silnika. Kolejna diagnoza to silniczek krokowy, następne wydane niepotrzebnie pieniądze. Szlak już mnie trafia, na kompie nie ma żadnych błędów a auto kuleje na wolnych obrotach szarpie, dławi się. Ale to nie jest cały czas, mogę przejechać parę kilometrów i jest ok a po chwili nie chce jechać. Na pewno za bogata mieszanka jest bo nie przepala całości. Spaliny śmierdzą benzyną i pali chyba z 20/100km. Nie chcę już ładować pieniędzy na darmo. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że któraś sonda jest wadliwa i nie działa tak jak trzeba. Mechanik co prawda mówił że nie do końca podoba mu się tylna sonda, bo jakby nie pracowała w pełnym zakresie, ale on już też się poddał. Stwierdził że nie ma tyle czasu żeby grzebać przy łosiu i nie chce mnie naciągać na niepotrzebne wydatki. Z tego co znalazłem na forum to przednia i tylna sonda są takie same, tylko różnią się długością kabli co oznaczało by że można je podmienić? Nadmienię że świece i cewki były sprawdzane, przepustnica przeczyszczona, wszelkie kable i wtyczki posprawdzane. Co mnie jeszcze zastanawia to po rozgrzaniu silnika temperatura zasysanego powietrza sięga nawet do 50 stopni. Rura ciepłego powietrza zdjęta, ale może klapka w obudowie filtra się zacięła i bierze ciepłe powietrze od strony kolektora, tylko czy to może powodować takie objawy. Może ktoś miał podobne problemy i mógłby mnie nakierować co jeszcze sprawdzić.
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?
50 stopni zasysanego może się zdążyć bo to auto projektował jakiś geniusz i zasysa powietrze z lewego błotnika a tam trafia szczelinami całe powietrze z chłodnic. Zapłon może być późny jak komp gubi sygnał z czujnika położenia wału ale piszesz ze błędów nie ma. A jakie są korekty i co pokazuje przepływka?