[V40 1.8 122Km b4184s2] Jaka sonda?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Bodzio76
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: Bodzio76 » 8 lis 2018, o 23:56

Przepływka z tego co widziałem płynnie zmienia, a korekty czasami szaleją i wtedy zaczyna wariować silnik, znaczy tak jak by chodził na trzy gary i słabo reaguje na gaz, ale wystarczy przegazować i korekty wracają na zero ew. delikatnie się zmieniają do 5-7 stopni. Generalnie problemy są na niskich obrotach. Po odpięciu sondy pierwszej można normalnie jeździć, czasami występuje falowanie i czuć benzyną. Problem zaczął się po wymianie kata i sond. Mechanik który to robił sprawdzał czy nie ma tam jakichś nieszczelności ale niczego nie zauważył.

Awatar użytkownika
Bodzio76
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: Bodzio76 » 9 lis 2018, o 16:29

Ja też, dwie sondy wymieniałem

Awatar użytkownika
Bodzio76
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: Bodzio76 » 11 lis 2018, o 15:30

Tej samej firmy co ta pierwsza. Nie za bardzo się znam na diagnostyce i nie wiem na co zwrócić uwagę, ale na wolnych obrotach korekta sondy pierwszej leci powoli w dół do -30 i jak silnik jest już na krawędzi zgaśnięcia to na 2-3 s. podnosi do 2500-3000 obr. Korekta wtedy wraca na zero ale powoli znowu idzie w dół i powtarza się ten cykl od nowa i tak w kółko. Obroty biegu jałowego są jakby za niskie i silnik nie równo pracuje ale płynnie wkręca na obroty. Po przegazowaniu jak odpuszczam nogę z pedału przyspieszenia to dopala paliwo w wydechu. Zastanawiam się czy przy montażu katalizatora mogli coś uszkodzić, bo wcześniej tego nie było. Co do drugiej sondy to wymieniłem ją bo była leniwa podobno. Starą mam tylko kable muszę połączyć, bo mechanik przeciął żeby zdjąć tą rynienkę do mocowania kabla. Najwyżej podmienię i zobaczę czy coś to zmieni, tylko wiecznie czasu brakuje.

Awatar użytkownika
Bodzio76
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 14:48
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Gdynia
imię: Bogdan

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: Bodzio76 » 12 lis 2018, o 13:28

Jakie wskazania powinien mieć MAF na biegu jałowym? U mnie pokazuje 7,2-7,8 a otwarcie przepustnicy 12%.

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 7 gru 2018, o 18:22

krystiancza2 pisze:J A tak wogule jakie powinny być wartość wie ktoś z forumowiczów?
Ciśnienie paliwa:
2,5 bara jałowy, 2,9 do 3,1 bara obciążenie czy tam normalna praca.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2018, o 18:28 przez marbie, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 7 gru 2018, o 18:24

Jak sprawdzałem u siebie to jałowy prawie 2,5 bara a po dodawaniu gazu spadało nieznacznie. Z wina regulatora bym się wstrzymał, to może być wtrysk lejący, przytkane sitko w pompie, słaba pompa itp. Wg auto daty przez 20 min ciśnienie nie powinno spaść po zgaszeniu silnika.

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 7 gru 2018, o 18:30

Bodzio76 pisze:Jakie wskazania powinien mieć MAF na biegu jałowym? U mnie pokazuje 7,2-7,8 a otwarcie przepustnicy 12%.
około 2,8 g/s
moja przepustnica pokazuje 11,4

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 7 gru 2018, o 18:38

Bodzio76 pisze:Pytanko mi się nasunęło, czy jeżeli na łączeniu kolektora wydechowego z tą dwururką od katalizatora będzie nieszczelność to może to powodować takie objawy jak powyżej napisałem?
Oczywiście i dlatego sonda kontrolna pokazuje wysokie napięcie, bo to sonda 5 voltowa i wg niej jest ubogo. Ta sonda też ma wpływ na sterownik silnika. Sonda którą zakupiłeś napewno jest 5 voltowa?

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 7 gru 2018, o 18:40

Bodzio76 pisze: Jakie obroty powinien mieć silnik.
około 760

Awatar użytkownika
marbie
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2018, o 08:19
Model: V40
Silnik: 1.8 1783
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: b4184s2 1.8 122KM jaka sonda?

Post autor: marbie » 10 gru 2018, o 08:47

marbie pisze:Jak sprawdzałem u siebie to jałowy prawie 2,5 bara a po dodawaniu gazu spadało nieznacznie. Z wina regulatora bym się wstrzymał, to może być wtrysk lejący, przytkane sitko w pompie, słaba pompa itp. Wg auto daty przez 20 min ciśnienie nie powinno spaść po zgaszeniu silnika.
No i zrobiłem test ciśnień na listwie wtryskowej. Na biegu jałowym 2,5 bara, po dodaniu gazu spadało o 0,2 bara. Po zgaszeniu silnika po 20 minutach spadek o 1,5 bara. Co ciekawe w drugim teście jak odpiąłem podciśnienie od regulatora wzrosło na 3,0 bara i nic oczywiście się nie zmieniało. Jak zgasiłem silnik po 20 minutach nadal 3,0 bara :lol: czyli listwa wtryskowa jednak trzyma ciśnienie. Co myślicie koledzy? regulator walnięty?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”