Swap turbiny z T4 do 2.0T
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
- Model: V40
- Silnik: 196 MocoKoni
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Rzeszów
- imię: _
Swap turbiny z T4 do 2.0T
Przymierzam się do do takiej "zamiany" we własnym zakresie.
Proszę Was o porady, na co powinienem zwrócić uwagę przy takiej wymianie. Jak prawidłowo przeprowadzić taką operację, co robić, a czego nie?
Proszę Was o porady, na co powinienem zwrócić uwagę przy takiej wymianie. Jak prawidłowo przeprowadzić taką operację, co robić, a czego nie?
-
- PoTurbowany
- Posty: 917
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Adam
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
Z tego co wiem to turbina różni się tylko wielkością wirnika i muszli więc będzię troszkę później wstawać, ale pasuje p&g
-- 23 sty 2014, o 23:18 --
A no i jak pewnie wiesz, po założeniu turbiny (jak każdej z resztą) trzeba zakręcić parę razy rozrusznikiem, bez zapalania, żeby turbina zaciągnęła sobie oleju i nie wystartowała na sucho bez smarowania
-- 23 sty 2014, o 23:18 --
A no i jak pewnie wiesz, po założeniu turbiny (jak każdej z resztą) trzeba zakręcić parę razy rozrusznikiem, bez zapalania, żeby turbina zaciągnęła sobie oleju i nie wystartowała na sucho bez smarowania
Keep Calm and Boost On
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
Ze wstawaniem nie ma obawy bo to mimo wszystko pojemnościowo większy silnik bo 2,0 a nie bidne 1855 cm3
A co tam masz porobione? Mi leżą na stole wałeczki od 2.0 N/A
A co tam masz porobione? Mi leżą na stole wałeczki od 2.0 N/A
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
- Model: V40
- Silnik: 196 MocoKoni
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Rzeszów
- imię: _
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
Suchy start, coś słyszałem. Robić to po zdjęciu wtyczek z cewek rozumiem.łosiu92 pisze:trzeba zakręcić parę razy rozrusznikiem, bez zapalania, żeby turbina zaciągnęła sobie oleju i nie wystartowała na sucho bez smarowania
A poza tym trzeba zalać świeżym olejem. Czy kanały olejowe też można zalać olejem przed montażem rurek, albo nawet same rurki? Czy tam są podkładki jakieś? Wymieniać? Gdzie je dostać?
Jestem już wyposażony w uszczelki od rurki sputowej, także nie jest źle
Duży problem robi odkręcenie śrub trzymające turbo?
Czy są podkładki między turbiną, a kolektorem wydechowym i kolankiem wydechu (nie wiem jak się to fachowo nazywa) od strony gorącej?
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
są uszczelki takie blaszane i raczej to jednorazówki
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:26
- Model: V40
- Silnik: 196 MocoKoni
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Rzeszów
- imię: _
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
O którym miejscu piszesz?Pyszczek pisze:są uszczelki takie blaszane i raczej to jednorazówki
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
odgrzeję kotleta,
Po takiej przekładce trzeb jakieś strojenie na nowo robić, czy zakładam i śmigam? Ile ta czternastka dmucha?
Po takiej przekładce trzeb jakieś strojenie na nowo robić, czy zakładam i śmigam? Ile ta czternastka dmucha?
-
- PoTurbowany
- Posty: 917
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Adam
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
14t w manualu dmucha 0.9 a w automacie 1 bara (w peaku oczywiście )
Keep Calm and Boost On
-
- Moderator
- Posty: 9095
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
- Model: Peugeot 508
- Silnik: 2.0 HDI
- moc: 180 KM
- Rocznik: 2017
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Siewierz
- imię: Mateusz
- Lokalizacja: Siewierz
Re: Swap turbiny z T4 do 2.0T
no to jest trochę różnicy pomiędzy 12t, a 14t....Chytry plan mi po głowie chodzi :]