[v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Termostat do wymiany
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Nie mogę na trasie 100 km przy 14*C na zewnątrz, dogrzać silnika do połowy skali. Prędkość 100/110km/h. Wskazówka jest tak na 4 kresce. Wczoraj 9*C, trasa 17km, temperatura płynu 76*C i potrafiła spaść do 66*C z 4 kreski do 3-3,5. Ogrzewanie w wiekszości wyłączone. To może być wina termostatu, jego temp otwarcia? Chłodnica w połowie przysłonięta.
[/quote] Oczywiście że może to być wina termostatu - normalnie jak termostat jest sprawny to żadnych przysloniec chłodnicy nie trzeba robić ba nawet nie jest to wskazane a silnik i tak łapie temperaturę prawidłowa w okolicy 90 stopni. A jak z nawiewem gorące leci powietrze czy raczej słabo?
[/quote]
Tutaj nawet przysłonięcie chłodnicy nic nie poprawiło. Nie można powiedzieć, żeby leciało gorące z nawiewu. Najwyżej ciepłe. Przy mrozach ciężko szybę przednią odparować.
No nic, zamowię 92* może się poprawi.
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Co to za pomysł, aby zasłonić chłodnicę? Czy może sprawdziłeś czujnik temperatury płynu silnika (kostka, przewód i sam czujnik)?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:43
- Model: V40
- Silnik: 2.0T 160
- moc: 160
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Mateusz
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Gdyby to był czujnik to by nadal leciało gorące powietrze z nawiewów.
Wymień termostat.
Przy częściowo uszkodzonych termostatach przysłonięcie części chłodnicy doraźnie pomaga, ale jest niewskazane i jest to rozwiązanie w awaryjnych sytuacjach.
Wymień termostat.
Przy częściowo uszkodzonych termostatach przysłonięcie części chłodnicy doraźnie pomaga, ale jest niewskazane i jest to rozwiązanie w awaryjnych sytuacjach.
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Nigdy nie spotkałem się z w.w. opinią jakiegokolwiek serwisu pojazdów, a tym bardziej w jakichkolwiek instrukcjach serwisowych.
Z nawiewów nigdy nie będzie dobiegało gorące powietrze, lecz ciepłe (max 40 st. C).
Poza tym bardzo łatwo jest zdiagnozować uszkodzony termostat, ponieważ wystarczy go zanurzyć w pojemniku, w którym mamy gorącą wodę o temp. 91-92 stopni. W tym zakresie temperatury termostat winien otworzyć się.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury płynu silnika.
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Zasłonić chlodnice i silnik przy okazji by zobaczyć czy to coś zmieni w temperaturach. Nie zmieniło to kompletnie nic. Jakby była cała zasłonięta to też by pewnie nic nie dało. Gubił temperaturę na trasie nadal.Raven Volvo pisze: ↑12 lis 2020, o 15:08Co to za pomysł, aby zasłonić chłodnicę? Czy może sprawdziłeś czujnik temperatury płynu silnika (kostka, przewód i sam czujnik)?
Sprawdzić termostat bez wiedzy o temperaturze wody w jakiej pływa może być ciężko. Więc
wymieniłem na nowy , a chyba jeszcze fabryczny był. Teraz powietrze z nawiewu jest wyraźnie cieplejsze. Czuć że zaczyna parzyć. Temperatury też łapie szybciej i trzyma w okolicach 90 - 92.
Jednak chyba układ źle się odpowietrzyl, bo są duże wahania w poziomie płynu w zbiorniczku. Zimny prawie nie ma nic, jak doleje to na rozgrzanym poza max wychodzi
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Wystarczy kuchennym termometrem (np. do pieczenia) sprawdzić temperaturę cieczy, tzn. gorącej wody w trakcie samodzielnego testu. Sposób sprawdzony, by wstępnie zdiagnozować termostat.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2020, o 11:52 przez Raven Volvo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleńcy
- Posty: 640
- Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
- Model: V40
- Silnik: B4184S9
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wa-wa
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Po zakończeniu podróży wystarczy od czasu do czasu odkręcić korek od zbiornika (usłyszymy syczenie). Czynność tą powtarzać kilka razy i po problemie.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Tylko zachować szczególną ostrożność bo można się poparzyć
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Nie mam takiego termometru, ani nic podobnego przeznaczenia o takim zakresie temp. Już same spadki temp świadczyły, że otwierał się w granicach 70*C.Raven Volvo pisze: ↑22 lis 2020, o 11:45Wystarczy kuchennym termometrem (np. do pieczenia) sprawdzić temperaturę cieczy, tzn. gorącej wody w trakcie samodzielnego testu. Sposób sprawdzony, by wstępnie zdiagnozować termostat.
Dzięki. Zobaczymy, bo nadal nie uporałem się z tym. Dziś rano płynu było jedynie w rurce zbiorniczka wyrównawczego.Raven Volvo pisze: ↑22 lis 2020, o 11:49Po zakończeniu podróży wystarczy od czasu do czasu odkręcić korek od zbiornika (usłyszymy syczenie). Czynność tą powtarzać kilka razy i po problemie.
Nie zdarzyło mi się przy odkręcaniu korka zbiorniczka. Przy korku chłodnicy inna sprawa.