[v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Proponuję poszukać odpowietrznika układu chłodzenia - to taka nakrętka podobna do nakrętki wentyla od koła - poszukaj po wężach od układu chłodzenia lub w okolicy termostatu tak odpowietrzysz najszybciej i najbezpieczniej l. Bawiąc się przez zbiorniczek wyrównawczy to troszkę się zejdzie a i silnik możesz przegrzać w trasie. Odpowietrzanie zaczynamy na zimnym silniku lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (2-3 km) tak żeby silnik delikatnie złapał temperaturę a później na biegu jałowym odpowietrzmy poprzez zaworek do ODPOWIETRZANIA i zakręcamy zawór gdy juz nie będzie wydobywać się powietrze z układu.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Myślę że raczej takiego odpowietrznika raczej to chyba tam nie znajdzie bo te układy samo z siebie się odpowietrzają .. proponuje samemu założyć taki odpowietrznik z innego auta np.szfaga w audi B4 miał taki fajny kureczek na śrubokręt umiejscowiony w najwyższym punkcie układu czyli na wężu na wlocie do nagrzewnicy.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Jak nie, kiedy tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
A widzisz...ja w swoim takiego cuda nie mam:) pozdrawiam..
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
ja też myślałem że nie mam, a okazało się że czerwona nakrętka była urwana i tylko czpień z gwintem siedział w przewodzie
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Więc ten silnik ma odpowietrznik, czy odpowietrza się sam? Poszukać mogę, ale bardzo nie ma gdzie. Na wężu termostat-chłodnica go nie ma. Nadal jest coś nie tak, bo poziom płynu szaleje. Bulgocze po odkręceniu korka na rozgrzanym po jeździe i podnosi się ponad max. Odciągnąłem przed wymianą termostatu ok. 1 litra, a wlałem może z pół, bo reszta się nie miesci.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Cześć usiądź i napij się spokojnie...
Ja mam wersję b4184s i to jest przedlift i ja takiego odpowietrznika nie posiadam układ zawsze sam mi się odpowietrzał i nigdy problemu nie było z odpowietrzaniem ... Ciekawe czy w korku od zbiornika wyrównawczego nie tkwi problem...albo Upg? Jakie masz węże,twardnieją ? I czy bąbelki powietrza nie idą? Może dmuchnela i pompuje do zbiornika? Dlatego by wywalało płyn.choc daj Boże że się mylę.
Ja mam wersję b4184s i to jest przedlift i ja takiego odpowietrznika nie posiadam układ zawsze sam mi się odpowietrzał i nigdy problemu nie było z odpowietrzaniem ... Ciekawe czy w korku od zbiornika wyrównawczego nie tkwi problem...albo Upg? Jakie masz węże,twardnieją ? I czy bąbelki powietrza nie idą? Może dmuchnela i pompuje do zbiornika? Dlatego by wywalało płyn.choc daj Boże że się mylę.
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Sprawidzłem. U mnie też nie ma odpowietrznika. Nic poza stanem płynu złego się nie dzieje. Przed wymianą przybywało trochę na rozgrzanym, po odkręceniu korka poziom się podnosił. Teraz też się podnosi, ale więcej, po odkręceniu korka jeszcze więcej go przybywa. Silnik się nie grzeje, węże twarde po rozgrzaniu, termostat prawidłowo się otwiera. Kiedyś syczało po odkręceniu korka, teraz jakby nie, ale przybywa płynu po bulgocie.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
Kurde tak przez net trudno coś wywnioskować jak się tego nie widzi, :/ dziwne że tego płynu przybywa bo jako by ubywało to spowodowane by było puchnieciem węży...a tu w drugą stronę? ...na innym forum chłopaczek opisywał identyczny chyba problem ale w golfie dwójce już nie pamietam co było ale walczył do końca wymienił wszystko po kolei i niewiem czy korek od zbiornika wyrównawczego nie robił takich ekscesów.
Bo w nich jest taki maly zaworek co upuszcza ciśnienie na zamkniętym układzie.
Też winne były pompy wodne że się rozlatywały ale tylko z wirnikiem z tworzywa a w Volvo mamy raczej metalowe to to by odpadało.
Ojej... Nie chcę się tu wymundrzac ino pomoc bo takie coś jak by się działo też by mnie bolało:(
Spróbuj na zimnym silniku zdjąć węże od nagrzewnicy i zobacz czy jest drozna( ogólnie czy cały układ jest drożny czy może gdzieś wąż zagięty albo coś,??)
Ja bym jeszcze spróbował odpowierzyc układ na rozgrzanym silniku poprzez minimalne zdjęcie weza od nagrzewnicy tak żeby tylko ciurkiem coś poleciało ( nie całkiem go zwalać ) i wtedy będzie widać czy leci płyn czy powietrze czy wszystko razem..
Ale przestrzegam ! że to bardzo niebezpieczne i przy braku wprawy można się mocno oparzyć.
Naprawdę chce ci pomóc .... powodzenia
Bo w nich jest taki maly zaworek co upuszcza ciśnienie na zamkniętym układzie.
Też winne były pompy wodne że się rozlatywały ale tylko z wirnikiem z tworzywa a w Volvo mamy raczej metalowe to to by odpadało.
Ojej... Nie chcę się tu wymundrzac ino pomoc bo takie coś jak by się działo też by mnie bolało:(
Spróbuj na zimnym silniku zdjąć węże od nagrzewnicy i zobacz czy jest drozna( ogólnie czy cały układ jest drożny czy może gdzieś wąż zagięty albo coś,??)
Ja bym jeszcze spróbował odpowierzyc układ na rozgrzanym silniku poprzez minimalne zdjęcie weza od nagrzewnicy tak żeby tylko ciurkiem coś poleciało ( nie całkiem go zwalać ) i wtedy będzie widać czy leci płyn czy powietrze czy wszystko razem..
Ale przestrzegam ! że to bardzo niebezpieczne i przy braku wprawy można się mocno oparzyć.
Naprawdę chce ci pomóc .... powodzenia
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
zanim doprowadziłem odpowietrznik do sprawności to auto ustawiałem na skosie/ górce dziobem w górę i na uruchomionym silniku naciskałem przewody przy chłodnicy po kilku minutach uzupełem płyn. Po tygodniu jazdy trzeba było dolać ponad pół litra płynu i wszystko działało jak należy.