[S40 1.8 2001] Silnik krokowy?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

[S40 1.8 2001] Silnik krokowy?

Post autor: nostromo1984 » 15 cze 2020, o 19:11

Witam.Mam mały problem.Jeśli by był padniety silnik krokowy to falowały by wolne obroty a u mnie jest tak ze na zimnym lub ciepłym silniku trzyma 1500obr.A jeśli odepne krokowy to obroty na ciepłym spadają do 900 i śię trzymają a na zimnym gaśnie.Przy odpiętym krokowcu i szybszej jezdzie tak powyzej 80km/h i wciśnięćiu sprzęgła gaśnie.Co to może być bo jak patrzę na ceny krokowca to szczęka mi opada

Awatar użytkownika
Qba
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
Model: v40
Silnik: B4204T3
moc: 200 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Anglia
imię: Grzegorz

Re: [S40 1.8 2001] Silnik krokowy?

Post autor: Qba » 16 cze 2020, o 15:26

Dostęp do krokowego jest łatwy więc nie zaszkodzi go sprawdzić, czasem wpadnie coś małego pod tłoczek zaworu i zawór już się nie domyka, albo iglica się zawiesza z powodu brudu. Wystaczy go wykręcić i wypiąć (dwie srubki na klucz 10 i jedna wtyczka) a potem przyłóż szczelnie usta od strony gdzie powietrze wchodzi i spróbuj ustami zrobić ciśnenie, jeśli poczujesz, że ciśnienie spada to już wiesz, że zaworek się nie domyka, wtedy dobre czyszczenie i sprawdzanie jak powyżej aż będzie OK.
Jeśli wyjdzie, że wszystko z krokowym jest w porządku to sprawdź czujnik temperatury na termostacie, dość często lubią sobie padać :mrgreen:
Przez prawie 8 lat już 3 razy go wymieniałem, fakt że pierwsze 2 razy na oryginalne ale używki bo nowe są niesamowicie drogie a większość zamienników to albo sypią się po kilku tygodniach, albo pokazują bzdury już po założeniu.
Za 3 razem wsadziłem nowy czujnik HELLA. W późniejszej diagnostyce wyszło, że to nie do końca była wina czujnika tylko samego termostatu z tym, że nie było już sensu wsadzać z powrotem starej używki, która tam wcześńiej siedziała skoro HELLA działa do dziś naprawdę bezproblemowo :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”