[v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 mar 2020, o 12:48
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: poland
- imię: Bronek
[v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Witam forumowiczów, otóż ostatnio zauważylem, że troche mi zmyka płynu chłodniczego. Wycieków nie widać, przejrzany na zimnym i ciepłym na kutrufach myślę, że dokladnie. Mazi żadnej nie ma w zbiorniczku, oleju nie przybywa ani nie ubywa, nic nie śmierdzi ani nic, płyn w zbiorniczku czyściutki. A ubywa tak z tego co zauważyłem na 1000km jakieś 0.2/3 litra. Co może być przyczyną? Dodam, że jak zakładałem lpg to te 0.5l musiałem dolać.
Ma to związek z temperaturą silnika?? Kiedyś opisywałem jak to u mnie wygląda, że jak sie rozgrzeje to tak wychodzi troche ponad połowe tego wskaźnika temp. silnika.
Ma to związek z temperaturą silnika?? Kiedyś opisywałem jak to u mnie wygląda, że jak sie rozgrzeje to tak wychodzi troche ponad połowe tego wskaźnika temp. silnika.
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
- Model: v40
- Silnik: B4204T3
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Anglia
- imię: Grzegorz
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Nie dam sobie głowy uciąć ale to może przez właśnie tą podniesioną temperaturę płynu chłodzącego dochodzi do podniesienia ciśnienia w układzie i częś płynu uchodzi poprzez zawór bezpieczeństwa w korku zbiorniczka wyrównawczego.
Może się tak zwłaszcza zdarzać jeśli płyn jest słabszej jakości albo za dużo wody w stosunku do koncentratu wtedy temperatura wrzenia jest niższa niż powinna ale zrób przede wszystkim test na zawartość dwutlenu w płynie chłodniczym, to rozwieje wątpliwości co do stanu UPG.
Pozdrawiam.
Może się tak zwłaszcza zdarzać jeśli płyn jest słabszej jakości albo za dużo wody w stosunku do koncentratu wtedy temperatura wrzenia jest niższa niż powinna ale zrób przede wszystkim test na zawartość dwutlenu w płynie chłodniczym, to rozwieje wątpliwości co do stanu UPG.
Pozdrawiam.
-
- Początkujący
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 11:09
- Model: V50
- Silnik: 2.0D 136KM
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Karpacz
- imię: Kamil
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Jak czytałem o Twoim problemie to właśnie też pomyślałem, że możesz mieć kiepskiej jakości płyn, który z biegiem czasu traci swoje właściwości. Kiedy ostatnio go wymieniałeś? Może chodzi Ci o naturalne ubytki płynu, które wynikają ze zwykłego użytkowania pojazdu. Niestety jak to zaniedbasz to może doprowadzić to do przegrzania układu i jego awarii. Podjedź sobie na stację Bosch Car Service, gdzie zajmują się wymianą płynu chłodniczego. To dużo nie kosztuje, a Ty będziesz miał dobrej jakości płyn i co najważniejsze czystą głowę, że wszystko jest okej
-
- Debeściak
- Posty: 217
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Jeżeli płyn ubywa to nie ma cudów - osobiście nie wierzę w jakieś parowania czy obniżana temperature wrzenia tylko musi gdzieś spylac - albo przez uszkodzona uszczelkę pod głowica - niekoniecznie musi iść do oleju bo płyn może iść do komór/komory spalania i wtedy nie będziesz miał żadnego masla. Kolejna opcja jest to że może przy zakładaniu gazu coś nie dokręcili i sie gdzieś sączy na tyle że nie kapie tylko woda odparowuje a glikol pozostaje gdzieś na wezach( u mnie tak było po wymianie rozrządu (wymiana obejmowała też pompę wody i spod niej kapalo te 200-300 ml /1000 km. Następna sprawa to poobserwuj jak dużo razy musisz dolewać bo może układ się po prostu jeszcze odpowietrza (jak Ci przy zakładaniu gazu kijowo odpowierzyli) i może zjawisko ustanie za jakiś czas samo jak się układ odpowietrzy, natomiast jeśli nie ustanie to pozostaje Ci proba ciśnieniowa układu chłodzenia w dobrym warsztacie, lub test na obecność co2 że spalin w płynie chlodniczm. Sprawdź też dywaniki pod nogami przód czy nie mokre i nie czuć tam glikolem , czy Ci przy nagrzewnicy płyn do środka nie ucieka bo wtedy też pod maską wycieku nie bedzie- tyle moim zdaniem w tym temacie
-
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2019, o 21:48
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Daniel
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Miałem podobne objawy - wynik: tester spalin w płynie z platformy Aledrogo i wynik w minutę - spaliny w płynie. Zero innych objawów, brak masła, przedmuch na uszczelce po zdjęciu głowicy pomiędzy cylindrem a płaszczem wody.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 paź 2020, o 18:12
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: pomorskie
- imię: Dariusz
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
kiedyś słyszałem opinię że jak jest lpg to musi ubywać - to była zła opinia
w fordzie jak mi ubywało płynu ( również z lpg ) winny był termostat tam termostat jest ( jak by to nazwać ) podwójny
i mi otwierał się ten delikatny obieg płynu ubywało w zbiorniczku ciśnieni jak w wulkanie a temperatura na zegarach stała w normie ( taki błąd fordów) dopiero test temperatury i podpięcie pod kompa wskazało winowajcę ( dodam że na moją prośbę mechanik tak podpoił pod kompa - chciał już robić uszczelkę )
w fordzie jak mi ubywało płynu ( również z lpg ) winny był termostat tam termostat jest ( jak by to nazwać ) podwójny
i mi otwierał się ten delikatny obieg płynu ubywało w zbiorniczku ciśnieni jak w wulkanie a temperatura na zegarach stała w normie ( taki błąd fordów) dopiero test temperatury i podpięcie pod kompa wskazało winowajcę ( dodam że na moją prośbę mechanik tak podpoił pod kompa - chciał już robić uszczelkę )
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [v40 2004 1.8 122 LPG] Płyn chłodniczy
Sprawdź trójniki przy podłączeniu węży do reduktora i przy samym reduktorze. Tam płyn ucieka najczęściej.