Strona 1 z 2

[S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 13:22
autor: Janek_wro
Ostatnio wymieniałem tłumik tylny, i skręciłem flansze bez zakładania uszczelki pomiędzy, jedynie posmarowałem to złącze na silikon reinzosil, termoodporny do 300C. takie coś
Obrazek


Ponoć uszczelka na tym złączu powinna być taka:
Obrazek

dane z katalogu professional parts sweden
Choć dziwi mnie że w opisie jest tylko do -00, a u mnie taka sama, przynajmneij z wyglądu, jest w V40 B4204S2, 2004r

Jest jakaś strategiczna rola owej uszczelki? coś o czym nie wiem? coś czego sam silikon nie daje?

W najbliższym czasie jeszcze środkowy pójdzie do wymiany, i to miejsce będzie rozkręcane, więc mogę postarać się tą uszczelkę nabyć.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 14:46
autor: Borysław
Tym silikonem uszczelniałem połączenie pompy wody z blokiem. Jest bardzo dobrej jakości.Uszczelka wydechu jest taka sama jak w Carismie GDi. W tym miejscu łączenia wydechu, bardzo szybko wydmuchuje uszczelkę. Gdzieś taką powinienem mieć. Muszę zobaczyć.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 15:43
autor: Janek_wro
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 14:46
Tym silikonem uszczelniałem połączenie pompy wody z blokiem.
Przy pompie wody, to taki (lub podobny) silikon dodatkowo nakładam cienko na fabryczną uszczelkę. Uszczelka w komplecie z pompą zwykle już jest.
Przy tłumiku poskąpili :(
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 14:46
Uszczelka wydechu jest taka sama jak w Carismie GDi. W tym miejscu łączenia wydechu, bardzo szybko wydmuchuje uszczelkę.
U mnie była cała, aż do mojego demontażu. Dopiero przy zdejmowaniu się pokruszyła. Ona z jakiegoś takiego kompoztu z metalem czy coś.
Za to śruby były tak skorordowane, że jedyną metodą na ich 'rozkręcenie' była dekapitacja gumówką.

Jeśli już przy rozważaniach tłumikowych jestem - zastanawiam się też nad drugim złączem, między katalizatorem i środkowym. Z wierzchu mi wygląda na wsuwane rura w rurę, i opaska na to. Chyba że się mylę?
Między rurami też bym uszczelnił tą masą, a opaska.... istniejąca jakaś taka dosyć płaska blaszka jest. Demontażu po dobroci na pewno nie przeżyje. Zastanawiam się czy jarzmo w takim stylu by pasowało w tym miejscu, między katalizatorem i środkowym. Czy to nie za szerokie po bokach.

Obrazek

Czy lepiej szukać opaski dedykowanej pod to?
Kto przerabiał temat...

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 19:56
autor: Borysław
Niestety przeszukałem wiele miejsc ale tej uszczelki nie znalazłem.Być może pojechała z obecnym właścicielem. Mocowanie jest przy kole i wali tam woda, więc nawet nowe śruby po roku są nie do odkręcenia. Co do obejmy, wszystko jedno jaką założysz. Ważne aby przylegała do rury. Jeżeli masz oryginalny tłumik środkowy, przełóż tłumik drgań, bo bez niego ten badziewny Polmostrów zaczał mi rezonować i czuć było drgania. Nie wiem tylko czy we wszystkich wolnossących, to montowali.
viewtopic.php?f=19&t=3445&start=70#p78918

Jeśli chodzi o pompę wody, faktycznie jest uszczelka ale smaruje się ją uszczelniaczem. Nawet w instrukcji montażu jest to napisane.Nie pamietam tylko, ktore krawędzie się smarowało. Grunt, że nie ciekło a uzywałem tego nie tylko w tym celu.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 20:53
autor: DARO35
Witam ja u siebie wymieniałem obydwa tłumiki jednocześnie na tlumiki firmy izawit kupione nowe w cenie używanych ze szrotu za 140 zł z przesyłką :cool (facet twierdził ze ktoś musiał widocznie oddać z samochodem w środku na złom bo nawet śladu montażu nie bylo). Piszę o tym bo ja też siła rzeczy nie miałem tej uszczelki do łączenia flanszy i zrobiłem tak: poszedłem do inter cars i zamówiłem ta uszczelkę - taka sama jak pokazałeś (firmy Bosal) za niecałe 9 zł sroby i nakrętki w metalowym to już w ogóle były grosze, co do łączenia środkowego z katalizatorem to u mnie założyłem ta obejmę co pokazałeś na zdjęciu ( u mnie chyba pasowała na średnicę 56 do 64) i trzyma super bo tam rura wchodzi w rurę. W kwestii silikonu to nie znam produktu tego co stosowałeś bo ja do wydechów używam past (cementów do układów wydechowych) ponieważ mają dużo wyższa wytrzymałość temperaturowa 600 - 800 stopni Celsjusza. W przypadku uszczelniania silikonem przy katalizatorze to wytrzymałość 300 stopni może okazać się za mała - tutaj napewno lepsza będzie pasta do układów wydechowych. Pytałeś jeszcze Janku jaka rolę spełnia ta uszczelka - myślę że głównym jej zadaniem jest uszczelnienie żeby spaliny nie wydobywały się pod samochodem i pewnie też może pełnić rolę amortyzująca na łączeniu dwóch tłumików.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 21:01
autor: Janek_wro
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 19:56
Niestety przeszukałem wiele miejsc ale tej uszczelki nie znalazłem.
Spoko, nie ma spiny.
Poszukałem po OE number i widzę że jest to spokojnie dostępne w sprzedaży. Tylko trzeba wiedzieć po jakim # szukać. Wcześniej szukałem po nazwie i słabo było - googiel znajdował jakieś inne nie pasujące kształtem.
A w firmie gdzie kupowałem tylny tłumik mieli tylko same tłumiki, zero dodatków, żadnych uszczelek, itp. Kupię ją razem ze środkowym, wybiorę sobie sklep gdzie mają dodatki dostępne.
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 19:56
Mocowanie jest przy kole i wali tam woda, więc nawet nowe śruby po roku są nie do odkręcenia.
Oj tam. Jak się dobrze od razu po montażu zabezpieczy alufarbą, to będzie dobrze :) przez jakiś czas. Na pewno dłuższy, niż zostawienie śrub na goło.
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 19:56
Co do obejmy, wszystko jedno jaką założysz. Ważne aby przylegała do rury.
OK, myślałem że zastosowali taką płaską, z powodu małej ilości miejsca. Ale widzę że chyba luz jest.
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 19:56
Jeżeli masz oryginalny tłumik środkowy, przełóż tłumik drgań, bo bez niego ten badziewny Polmostrów zaczał mi rezonować i czuć było drgania. Nie wiem tylko czy we wszystkich wolnossących, to montowali.
Tłumik drgań - masz na myśli to cusio? w którym miejscu tłumika to się znajduje?
zapożyczyłem zdjęcie z Twojego posta
Obrazek

Oryginalnego tłumika już nie mam. Jest obecnie ERNST 0311683.
Widzę że na tym polmoostrów jest takie zgrubienie na rurze, o tutaj. Co to jest i co to daje?
Obrazek

ERNST ma w tym miejscu zwyczajną rurę, i hak podspawany od spodu rury, idzie do wieszaka obok progu.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 21:15
autor: Borysław
Ten tłumik drgań był z boku tłumika. Pierwszy tłumik z lewej ale kolejny ma tę podstawę chyba przespawaną w inne miejsce.
Obrazek
Szczerze nie wiem co to za zgrubienie.Polnostrów robi partyzantkę.Kiedyś u nich byłem i pracują tam starzy spawacze.Mają wyrąbane na rysunki techniczne. Pewnie ta dodatkowa pucha rekompensuje słaby wkład wygłuszający.


Ogólnie sorry za składnię ale jest piatek :lol1:

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 21:34
autor: DARO35
Szczerze nie wiem co to za zgrubienie.Polnostrów robi partyzantkę.Kiedyś u nich byłem i pracują tam starzy spawacze.Mają wyrąbane na rysunki techniczne. Pewnie ta dodatkowa pucha rekompensuje słaby wkład wygłuszający.
[/quote]
Myślę że nie jest tak jak piszesz bo ja w swoim stare tłumiki miałem Walkera i też ta pucha za środkowym była na rurze, obeznie mam izawit i pucha też jest - więc to nie tylko Polmostrow to stosuje. W moim mniemaniu ta pucha służy pewnie do lepszego odprowadzania gazów na zasądzie różnicy ciśnień - ale to tylko moja teoria.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 21:38
autor: Janek_wro
DARO35 pisze:
26 cze 2020, o 20:53
W przypadku uszczelniania silikonem przy katalizatorze to wytrzymałość 300 stopni może okazać się za mała - tutaj napewno lepsza będzie pasta do układów wydechowych.
OK, dobrze wiedzieć. Zapodasz jakieś przykładowe nazwy, żebym wiedział co szukać?
Czy to jest może taka czarna masa, mineralna, alkaliczna, i rozpuszcza się w wodzie? bo mam coś takiego, zastosowanie do uszczelniania wkładów kominkowych. Może to jest to samo?
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 21:15
Ten tłumik drgań był z boku tłumika. Pierwszy tłumik z lewej ale kolejny ma tę podstawę chyba przespawaną w inne miejsce.
Zatem jest to taki rodzaj balastu, który ma zmienić mu częstotliwość rezonansową. Bo pewnie ta kostka z niczym w podwoziu się nie styka
Borysław pisze:
26 cze 2020, o 21:15
Szczerze nie wiem co to za zgrubienie
Widzę po szkicach z katalogów, że takie zgrubienie na rurze ma też bosal, walker, mts (tylko ernst ma tam prostą rurę). Na zdjęciach które pokazałeś, też jest coś na grubo.

Re: [S/V40 all] Uszczelnianie flanszy tłumika

: 26 cze 2020, o 21:58
autor: Barrakketh
Pasta montażowa do układów wydechowych jest beżowa i twardnieje pod wpływem temperatury. Silikon w pobliżu kata nie wytrzyma, nie ma takiej opcji. Jeśli chodzi o konkretne produkty, to zaprzyjaźniony warsztat od wydechów używa pastę CarPlan Fire Putty. Kiedyś płakał, że pastą Bosala nie da się robić :)