[1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Mi to bardziej wygląda na czujnik położenia wałka rozrządu ale czujnik wału też może być.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Zatem pozostaje sprawdzać wszystkich podejrzanych po kolei.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 cze 2020, o 09:49
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Ujanowice
- imię: Tomasz
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Wie ktoś może jak auto powinno zachowywac się po odpięciu czujnika wału lub wałka ? Bo starań się zdiagnozować czy to nie któryś z nich i po odpięciu czujnika wałka silnik odpala odrazu (nie gaśnie jak wcześniej) i równo trzyma obroty dopiero podczas dodawania gazu zaczyna się przerywanie podobne do tego co mam ale mocniejsze
Natomiast jeśli odepne czujnik wału silnik też odpala ale dłużej kręci nie trzyma wgl wolnych obrotów (falują) i też przerywa podczas wkręcania na obroty
Można coś z tego wywnioskować czy tylko podmiana czujników na inne ?
Natomiast jeśli odepne czujnik wału silnik też odpala ale dłużej kręci nie trzyma wgl wolnych obrotów (falują) i też przerywa podczas wkręcania na obroty
Można coś z tego wywnioskować czy tylko podmiana czujników na inne ?
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 cze 2020, o 09:49
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Ujanowice
- imię: Tomasz
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Zdobyłem czujniki wału i wałka na podmianke ale niestety nic to nie dało podmieniłem też listwę z wtryskami i praktycznie nic to nie zmieniło nie mam już pojęcia co to może być
Na wolnych chodzi idealnie przy wchodzeniu na obroty przerywa najczęściej w okolicach 2tyś po odpięciu przepływki nie przerywa może komuś wpadnie coś jeszcze do głowy
Na wolnych chodzi idealnie przy wchodzeniu na obroty przerywa najczęściej w okolicach 2tyś po odpięciu przepływki nie przerywa może komuś wpadnie coś jeszcze do głowy
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Podmieniales na nowa przeplywke czy uzywana?
Jakie ma dokladnie cisnienie paliwa na: kluczyk, odpalenie i pełen but.
A wracając do sond to muszą być dwie - nie wytniesz ich z kompa czyba że zmienisz go na DET'a i pełne ustawienie wszystkiego od zera.
I kolejna sprawa podjedź do kogoś chyba że sam masz AFR i zobacz jak się zachowuje silnik w szczególności jak zaczyna ci przerywać.
Jakie ma dokladnie cisnienie paliwa na: kluczyk, odpalenie i pełen but.
A wracając do sond to muszą być dwie - nie wytniesz ich z kompa czyba że zmienisz go na DET'a i pełne ustawienie wszystkiego od zera.
I kolejna sprawa podjedź do kogoś chyba że sam masz AFR i zobacz jak się zachowuje silnik w szczególności jak zaczyna ci przerywać.
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 cze 2020, o 09:49
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Ujanowice
- imię: Tomasz
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Zacznę od zamontowania tej sondy .Jeżeli nie mam kata to montować ją na emulatorze czy jak ?
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Po odpinaniu czujników wałka/wału powinien się zachowywać tak jak opisałeś.
Jedna istotna rzecz. Puściłeś to wszystko na samym EMS2000? Moduł DSA jest dopięty?
Jedna istotna rzecz. Puściłeś to wszystko na samym EMS2000? Moduł DSA jest dopięty?
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 cze 2020, o 09:49
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Ujanowice
- imię: Tomasz
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Dsa ABS normalnie podpięte ale narazie nie działa bo nie mam lamp a czujnik hamulca wywala błąd jak nie ma żarówek oprócz błędu czujnika w dsa i ABS czysto
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 cze 2020, o 09:49
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Ujanowice
- imię: Tomasz
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Są jakieś postępy
Zamontowałem sondę i zmieniłem filtr powietrza i było lepiej. Filtr miałem wcześniej stożkowy i nie wiem czy on nie zaburzał jakoś przepływu powietrza co wpływało na przepływke teraz zamontowałem normalną puszkę niestety nie oryginalną ale pasuje
Silnik szedł już lepiej ale świrowało doładowanie tzn. tak jak by komputer blokował na 0.5bara i potem nagle zamykał bcs i ładowało do bara a więc podmieniłem go na MBC i jeździ już jak powinien
Kwestia jeszcze czy uszkodzony jest bcs czy coś jeszcze nie pasuje sterownikowi i dlatego nim tak dziwnie steruje.
Po podpięciu sondy i skasowaniu błędów lambda zgasła i nie wracała jak pojeździłem dłużej to się zaświeciła z błędem odnośnie evap i tu moje pytanie
Zawór evap mam odpięty i układu par paliwa nie mam wgl czy sterownik może coś świrować przez ten zawór czy lepiej go podpiąć pod kostkę tak żeby tylko sterownik myślał że jest ?
Zapomniałem o najważniejszym odnośnie odpalania bo problem nie znikną
Gdy odepne go od akumulatora i sterownik się zresetuje to nie odpali za 1 razem tylko odpali zaraz zgaśnie i tak z 5 razy tak jak by sterownik go odcinał z powodu jakiegoś czujnika
Czy może być to spowodowane też przez ten odpięty zawór evap ? Myślałem że przez sondę ale jednak nie
Zamontowałem sondę i zmieniłem filtr powietrza i było lepiej. Filtr miałem wcześniej stożkowy i nie wiem czy on nie zaburzał jakoś przepływu powietrza co wpływało na przepływke teraz zamontowałem normalną puszkę niestety nie oryginalną ale pasuje
Silnik szedł już lepiej ale świrowało doładowanie tzn. tak jak by komputer blokował na 0.5bara i potem nagle zamykał bcs i ładowało do bara a więc podmieniłem go na MBC i jeździ już jak powinien
Kwestia jeszcze czy uszkodzony jest bcs czy coś jeszcze nie pasuje sterownikowi i dlatego nim tak dziwnie steruje.
Po podpięciu sondy i skasowaniu błędów lambda zgasła i nie wracała jak pojeździłem dłużej to się zaświeciła z błędem odnośnie evap i tu moje pytanie
Zawór evap mam odpięty i układu par paliwa nie mam wgl czy sterownik może coś świrować przez ten zawór czy lepiej go podpiąć pod kostkę tak żeby tylko sterownik myślał że jest ?
Zapomniałem o najważniejszym odnośnie odpalania bo problem nie znikną
Gdy odepne go od akumulatora i sterownik się zresetuje to nie odpali za 1 razem tylko odpali zaraz zgaśnie i tak z 5 razy tak jak by sterownik go odcinał z powodu jakiegoś czujnika
Czy może być to spowodowane też przez ten odpięty zawór evap ? Myślałem że przez sondę ale jednak nie
-
- Debeściak
- Posty: 172
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [1.9 T4 1999] Brak mocy szarpie przerywa
Odpięty evap nie powinien mieć wpływu. Jeździłem z odpiętym i poza błędem zero objawów. Możesz dać mu rezystor zamiast zaworu o mniej więcej takim oporze jak ma cewka zaworu.