V40, 2001r. 1.9dCi 115km - 137km remap
Cześć, nie wiem dlaczego, ale nie mam dostępu do działu "tuning", a właśnie tam pasowałby najbardziej mój wpis.
Jadąc autostradą ostatnio nastąpił w moim 1.9 dCi samozapłon. Urwało wirnik turbiny. Panewki w stanie jak nowe, natomiast pompa oleju dosyć zmasakrowana, czytałem że jest z nimi problem jeśli chodzi o trwałość "oryginałów", które jak podejrzewają ludzie są chińskie i wątpliwej jakości.
Czy miał ktoś styczność z tą pompą? Rozbierał ją ktoś i patrzył na stan? Podobno opiłki aluminium wlatują z niej do miski olejowej, jutro mój mechanik popatrzy na miskę i sprawdzi czy rzeczywiście je widać, natomiast jeśli ktoś wymieniał pompę to proszę o informacjęna jaką, może jakiś zamiennik jednak jest w takim razie lepszy?
Samochód ma być robiony pod 150-160km, na hybrydowej turbosprężarce, zatem chciałbym kupić pompę, która da bezpieczeństwo, a jeśli takiej nie znajdę pewnie zostanę przy obecnej mocy, która dawno przestała mnie cieszyć.
[v40 1.9 dci 115km 2001r.] Samozapłon
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [v40 1.9 dci 115km 2001r.] Samozapłon
W mojej opinii problemy z ogólnym tematem zacierania się silnika 1.9dci występują w silnikach które miały przeciągane interwały olejowe.
W sumie może to mieć taki przebieg, że ciśnienie ma pompie było już słabe i ukręciło wałek na turbinie. Dobrze, że panewki przeżyły. Układ olejowy do dobrego wypłukania, nowa pompa oleju i turbosprężarka - powinno żyć.
Ale bez dokładnej analizy zasilania i spływu turbosprężarki nie ma co wydawać wyroków.
W sumie może to mieć taki przebieg, że ciśnienie ma pompie było już słabe i ukręciło wałek na turbinie. Dobrze, że panewki przeżyły. Układ olejowy do dobrego wypłukania, nowa pompa oleju i turbosprężarka - powinno żyć.
Ale bez dokładnej analizy zasilania i spływu turbosprężarki nie ma co wydawać wyroków.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 12:52
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Damian
Re: [v40 1.9 dci 115km 2001r.] Samozapłon
Dziękuję za przydatną odpowiedź. Oczywiście układ olejowy wypłukany, pierwszy katalizator też, IC nie ruszany bo ma odpływ którym olej sam spłynął i powinno jego resztę wypluć powietrze kiedy silnik zacznie pracować.w0jta5 pisze: ↑7 lip 2020, o 07:17W mojej opinii problemy z ogólnym tematem zacierania się silnika 1.9dci występują w silnikach które miały przeciągane interwały olejowe.
W sumie może to mieć taki przebieg, że ciśnienie ma pompie było już słabe i ukręciło wałek na turbinie. Dobrze, że panewki przeżyły. Układ olejowy do dobrego wypłukania, nowa pompa oleju i turbosprężarka - powinno żyć.
Ale bez dokładnej analizy zasilania i spływu turbosprężarki nie ma co wydawać wyroków.
Zamówiłem nową pompę, dowiedziałem się przy okazji ciekawej rzeczy - jej numery się zmieniły i przeszła poprawkę, zatem jestem pełny nadziei, że posłuży. Turbo jeśli jest bez skaz, to będzie hybryda - czeka w kolejce u specjalistów.
Ciekawa rzecz, której się dowiedziałem od tunerów i mechaników z Polski, każdy to powtarza: te panewki nie są wrażliwe, nie w tych latach produkcji, a we wcześniejszych! Zatem taka refleksja u mnie biorąc pod uwagę to co Ty napisałeś i co piszą na forach Renault co do pomp, że padają przez generowanie do miski olejowej opiłków aluminim i się wycierają - może to w pompie właśnie leży problem, a nie w panewkach?