[V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Derudo
Początkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 21:11
Model: V40
Silnik: 2,0T 163KM
moc: 163KM
Rocznik: 2001
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

[V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Post autor: Derudo » 9 lip 2020, o 18:43

Cześć.

Czy kojarzycie, co może być przyczyną takiego warkotu silnika? Na wyższych obrotach ustaje. Samochód jeśli nie przygazuję, to gaśnie mi podczas pierwszego rozruchu po dłuższym postoju. Rozrząd ma 50k, ale od kilku dni świeciła się kontrolka silnika i pokazywało błąd P1014 Exhaust Camshaft Position Actuator Park Position Bank 2 (czyli coś z chyba ustawieniem koła zmiennych faz rozrządu - niedawno był też mechanik łatający wycieki oleju z silnika)

https://youtu.be/FDs9vDtU25E

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Post autor: Janek_wro » 9 lip 2020, o 21:43

Derudo pisze:
9 lip 2020, o 18:43
niedawno był też mechanik łatający wycieki oleju z silnika
A przyznał się co konkretnie łatał? Jeśli wymieniał uszczelniacze na wałkach lub wale, a przy tym ich nie zblokował właściwie, to jest niezerowa szansa że przestawił Ci coś w rozrządzie.

Te objawy masz tylko na zimnym silniku, czy na gorącym też?
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Derudo
Początkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 21:11
Model: V40
Silnik: 2,0T 163KM
moc: 163KM
Rocznik: 2001
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: [V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Post autor: Derudo » 9 lip 2020, o 22:43

Janek_wro pisze:
9 lip 2020, o 21:43
Derudo pisze:
9 lip 2020, o 18:43
niedawno był też mechanik łatający wycieki oleju z silnika
A przyznał się co konkretnie łatał? Jeśli wymieniał uszczelniacze na wałkach lub wale, a przy tym ich nie zblokował właściwie, to jest niezerowa szansa że przestawił Ci coś w rozrządzie.

Te objawy masz tylko na zimnym silniku, czy na gorącym też?
Wracałem do domu 20 minut autostradą, więc chyba w pełni się nagrzał. Był ten warkot cały czas. Możę być tak, że nie zablokował wałka i jest coś źle ustawione. Wycieki oleju załatał, ale to po nim wywaliło ten błąd z VVT (a wydaje mi się, że mówił, że wymieniał uszczelki, skąd ciekł olej).

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Post autor: Janek_wro » 9 lip 2020, o 22:55

Derudo pisze:
9 lip 2020, o 22:43
Wycieki oleju załatał, ale to po nim wywaliło ten błąd z VVT (a wydaje mi się, że mówił, że wymieniał uszczelki, skąd ciekł olej).
Wracaj do niego, niech się tłumaczy czemu to się stało.
Jeśłi nie użył wtedy blokad, to pierwsze co - sprawdzać pozycje: oba wałki i wał.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Qba
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
Model: v40
Silnik: B4204T3
moc: 200 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Anglia
imię: Grzegorz

Re: [V40 2.0T 2001] Warkot silnika na 1500-2000rpm

Post autor: Qba » 10 lip 2020, o 17:36

Też mi to wygląda na złe ustawienie rozrządu a bez blokad na wałki nie ma szans ustwić rozrządu poprawnie na kołach.
Sam musiałem się zaopatrzeć w owe blokady gdy robiłem rozrząd w swoim 2.0T
Po zdjęciu kół odrazu dało się zauważyć czemu należy się zaopatrzeć w owe blokady, brak jakichkolwiek fasolek, kropek, wycięć czy wcięć na wałku a jedyne co trzyma koło VVT na wałku to śruba centralna, którą jeśli dobrze pamiętam trzeba dokręcić na 80Nm żeby trzymała koło VVT mocno na miejscu gdy już je ustawisz.
Wracaj do mechanika co Ci to robił, niech naprawi co spieprzył bo koła musiał ściągać jeśli zmieniał uszczelniacze na wałkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”