[S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T/T4] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: Robbie 70 » 26 wrz 2020, o 19:30

dudi44 pisze:
26 wrz 2020, o 16:19
Przymierzam się do wymiany przewodu odmy to od razu przeczyszczę odmę. Czy przed całą tutaj opisaną operacją muszę spuszczać olej oraz płyn chłodniczy?
Mam inny silnik (B4184S). Ja czyszczenie odmy połączyłem w czasie z wymianą oleju, czyszczeniem kolektora ssącego i przepustnicy (miałem w planach wypalanie nagaru w kolektorze, ale o dziwo nie był w złym stanie i skończyło się na zwykłym myciu i moczeniu).
Oleju nie musiałem spuszczać bo otwory do odmy w bloku silnika są powyżej miski olejowej i poziomu oleju. A płyn chłodniczy z kolei nie ma żadnego połączenia z układem odmy, więc też nie trzeba się nim przejmować (przynajmniej u mnie tak było).
Tylko w otworach w bloku było nieciekawie.
Tu już po lekkim dłubaniu
Obrazek

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

[S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: dudi44 » 30 wrz 2020, o 08:58

Ugrzęzłem na zdjęciu przewodu serwo hamulca. Nie chcę go rozwalić i dlatego wolę się spytać doświadczonych kolegów czy zdejmujemy go podważając za kołnierz zaznaczony strzałką 1 czy po prostu należy ściągnąć gumowy czarny przewód patrz strzałka 2?
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: savage » 1 paź 2020, o 13:31

Przytrzymać 1 albo 2 śrubokrętem/palcem i wyjąć rurkę. Wychodzi jak po maśle.

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: [S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: dudi44 » 5 paź 2020, o 08:42

udało się wyjąć tą końcówkę serwa hamulcowego, trzeba śrubokręt delikatnie włożyć pomiędzy miedziany kołnierz a plastikową tuleję / oring jak poniżej pokazuje strzałka 3, nie zaszkodzi też spryskać czymś penetrującym
Obrazek
ciekawe po co jest ta tuleja /oring plastikowa? Nie sądzę, że tylko to jest taki system montażu bo wygodniej było by to mieć na zwykłym króćcu /opasce. Zastanawia mnie czy występujący u mnie luz "pionowy" tak na około 1-2mm jest wadą (patrz ramka nr 4) ? bo przecież może tamtędy się dostawać lewe powietrze do dolotu.

Tak to wygląda z innej perspektywy:
Obrazek

sama plastikowa tuleja / oring
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: savage » 5 paź 2020, o 12:02

Ma prawo ruszać się ta rurka góra/dół.

Awatar użytkownika
dudi44
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 01:32
Model: v40
Silnik: 1.9T4 B4194T2
moc: 200
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Grodzisk_Mazowiecki
imię: dudi

Re: [S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: dudi44 » 15 paź 2020, o 08:57

Jeszcz dodam tylko, bo może się komuś przydać że w silniku B4194T2 (w przeciwieństwie do przypadku kolegi Robbie 70) należy spuścić płyn chłodniczy, bo aby wyjąć kolektor trzeba rozłączyć przewód w którym płynie tenże płyn, zaznaczony strzałką poniżej:

Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [S/V40 ] Demontaż i czyszczenie odmy

Post autor: NoViK » 18 paź 2020, o 09:42

Tą szarą tulejkę się wciska w stronę kolektora a później wyciąga przewód... Nic nie rwie się na chama. to jest zabezpieczenie, od środka ma blaszki które trzymają metalową końcówkę przedowu od serwa. W środku, pod zabezpieczeniem jest też oring który doszczelnia ten przewód.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”