[V40 2.0T 2001 163km 1948 cm3 B4204T3) Sprzęgło ślizga - co dalej?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Derudo
Początkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 21:11
Model: V40
Silnik: 2,0T 163KM
moc: 163KM
Rocznik: 2001
wiek: 32
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marek

Re: [V40 2.0T 2001 163km 1948 cm3 B4204T3) Sprzęgło ślizga - co dalej?

Post autor: Derudo » 26 paź 2020, o 22:08

Qba pisze:
26 paź 2020, o 18:08
Ja wymieniałem u siebie tylko komplet sprzęgła firmy LUK (okazało się, że oryginalne było dokładnie takie samo LUK tylko z dodatkowo nabitym napisem VOLVO i volvoskim numerem części) dopiero przy przebiegu kolo 278000km z podkręconym silnikiem na 200BHP. Dwumas był OK i naprawdę nie było sensu go wymieniać zwłaszcza że sam dwumas kosztowałby więcej niż komplet sprzęgła. Dziś, po paru latach delikatnie, podkreślam delikatnie czyć dwumas ale spokojnie posciągnie jeszcze kilka lat.

Dzięki za ten wpis. To mnie kieruje w stronę, że chyba spróbuję wymienić komplet sprzęgła, ale bez dwumasu (bo jego koszt jest morderczy) licząc, że jeszcze obecne będzie pracować przez kilka lat. Jednak to spora oszczędność.

Awatar użytkownika
Qba
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
Model: v40
Silnik: B4204T3
moc: 200 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Anglia
imię: Grzegorz

Re: [V40 2.0T 2001 163km 1948 cm3 B4204T3) Sprzęgło ślizga - co dalej?

Post autor: Qba » 29 paź 2020, o 12:44

Cieszę się, że mogłem pomóc :biggrin: , podkreślam że przy wymianie sprzęgła mimo dużego przebiegu i podkręconej jednostki naprawdę nie było żadnych wyczuwalnych śladów zużycia dwumasy co dokładnie, organoleptycznie sprawdziłem podczas wymiany sprzęgła. Dziś po paru latach od wymiany lekko da się wyczuć niewielkie zużycie dwumasy ale nie żałuje iż wtedy nie wymieniłem tej dwumasy, koszt koła dwumasowego powalał z nóg co byłoby nie do końca dobrą inwestycja :-( tym bardziej, że jak wiadomo nowe części nie mają tej samej jakości jak na pierwszy montaż.
Planuje jeszcze ze 3 lata się pobujać tym samochodem a potem wymiana na nowe v90 rocznik 2016 wzwyż :biggrin: najlepiej z T5 pod maską, szkoda tylko że już nie robią z tym dawnym, pancernym T5 :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”